[Vuurwerkfederatie] Updates Vuurwerkfederatie 2021

2G komt er gewoon en daarbij wordt een nieuw vuurwerkverbod als wisselgeld ingezet.

Mark my words.

Told you so.

En een deze dagen wordt ook de 2G regeling aangekondigd. Dit is in de achterkamertjes gewoon uitonderhandeld. GroenLinks, PvdD en PvdA die tegenover haar achterban doet alsof ze zoveel problemen hebben met de 2G regeling en VVD en het CDA die tegenover haar achterban doet alsof ze zoveel problemen heeft met het wederom tijdelijk verbieden van consumentenvuurwerk. Dat terwijl ze van elkaar al lang en breed weten dat ze aan elkaar toe zullen geven om te krijgen wat zijzelf zo graag willen.

Zo werkt de politiek nu eenmaal. Dat snappen jullie hopelijk toch wel langer dan vandaag?

Ben alleen benieuwd hoe ze het in gaan vullen als Belgie en Duitsland geen verbod doorvoeren? Kunnen dan ineens de grenzen wel dicht? En zou er in Brussel nog een kink in de kabel kunen komen voor het verbod?

Ben alleen benieuwd hoe ze het in gaan vullen als Belgie en Duitsland geen verbod doorvoeren? Kunnen dan ineens de grenzen wel dicht? En zou er in Brussel nog een kink in de kabel kunen komen voor het verbod?
Hahaha dat zou wat zijn.
Al die importeurs die al snel hebben gemaild dat alles geannuleerd word en dan ineens is er geen verbod hahaha

Heb mijn laatste hoop gevestigd op Brussel, al verwacht ik er niks meer van. Kunnen we op een of andere manier nog laten weten aan brussel hoe het echt zit zodat ze de goede keuze maken?

En wat is nu verder het plan van actie, de protesten natuurlijk maar zijn er nog andere opties?

Het is in en in triest. Waar wij al voor vreesden is helaas werkelijkheid geworden. Dan gaan we maar het illegale circuit in. Is is niet anders en het kan ook niet meer anders. Probleem is wij kunnen, althans de meesten hier niet zonder vuurwerk.

Of zoals een visser in Tegenlicht laatst zei, toen hem het scenario voor werd gehouden als vissen niet meer rendabel was door regeldruk; "dan ga ik wel de criminaliteit in, dat is nog het enige dat loont"

Tjezus mensen, wat een shitshow ! :cry:
Ik ben bloed sacherijnig. Dit zag ik niet aankomen. Huilend kind hier en de hele toestand.
Kijk, ik kan natuurlijk om 0.00 uur wel wat vuurwerk de lucht injagen (en dat gaat ook gebeuren, tenzij ik misschien alsnog de nachtdienst ga pakken) maar het hele gevoel van de dag, lekker samen ongestoord stoken in de straat zal nooit zo lekker zijn met een verbod en de huidige "staat" van sommige mensen.
God wat had ik me op een lekkere oud en nieuw verheugd ... :frusty:

Ja weet dat je 't goed bedoelt maar ben bloedchagrijnig, sorry, en erger me dan nog meer aan dat socials hype gebeuren alsof dat maar normaal is en iedereen dat heeft.

Je zou een screenshot kunnen maken en die uploaden op imgbb en dan hier neerplempen :)

Ja weet dat je 't goed bedoelt maar ben bloedchagrijnig, sorry, en erger me dan nog meer aan dat socials hype gebeuren alsof dat maar normaal is en iedereen dat heeft.

Je zou een screenshot kunnen maken en die uploaden op imgbb en dan hier neerplempen :)

Ik deel je boosheid, frustratie en ik huil ook van binnen. Zeker nu ik ook hoor op de radio dat een arts het maar symboolpolitiek is. Man man.

Iemand anders kan het vast fixen.

Net in het NOS journaal de voorzitter Vereniging van Spoedeisende Hulp Artsen. Die zegt gewoon keihard dat het symboolpolitiek is, en dat het afleid van de echte problemen. Amen

Net in het NOS journaal de voorzitter Vereniging van Spoedeisende Hulp Artsen. Die zegt gewoon keihard dat het symboolpolitiek is, en dat het afleid van de echte problemen. Amen

Helaas komen dit soort uitspraken net te laat. Dit jaar zijn er voor mijn gevoel nog meer zorgmedewerkers die zich tegen een verbod uitspreken, ook al in dat Volkskrant artikel.

Het waren ook niet "de zorgmensen" die zich voor verbod uitspraken, het waren bestuurders, de politiek gerichte aan grotere belangen gelieerde droeftoeters die totaal geen poot op de werkvloer hebben. Totaal geen realistisch beeld, enkel de netwerkbelangen.

Als "ze" zich echt om de zorg bekommerden, dan hadden we nu al een week een harde lockdown ...

Back
Bovenaan