[Vuurwerkfederatie] Updates Vuurwerkfederatie 2021

Gaat de federatie nu ook nog actie ondernemen? of hebben we het geaccepteerd omdat er wss een goede regeling voor is getroffen?

Misschien moeten jullie het hele jaar door eens actief en groots op social media actief zijn.
Ook wanneer er geschaatst kan worden... dit ook maar eens uitmelken hoeveel slachtoffers dat wel niet breng.

En misschien ben ik nu te salty maar ik irriteer me aan de gelatenheid telkens.

kan je uit de droom helpen hoor dit argument komt elk jaar terug en ik weet zeker dat meer als de helft van de verkopers gaat stoppen dus dit dooft als een nachtkaars uit.

Nee dat denk ik juist niet dat het dooft. En ga ook niet mee in het negatieve spiraal. Alleen het is een 2de jaar op rij. Ik zeg niet dat corona voorbij is maar 2022 zal een beter jaar kunnen worden. Heb er volle vertrouwen in volgend jaar en durf het wel aan.

Had het 4 maanden geleden voorspeld in een kroeg en helaas moeten ze in de kroeg kleur bekennen. Daar zei ik let op het moet december worden. Ja zeiden en jij bent gek 1 november laten ze maatregelen los. Zei nee ze gaan weer aantrekken de touwtjes dat gebeurde, zei ook een vuurwerkverbod komt (en ja het kwam helaas) en daar is die, het is zo voorspelbaar.

Maar volgend jaar wordt beter dat staat, feit is wel ze hebben te vroeg maatregelen losgelaten en helaas ging het daar hartstikke fout.

Je moet maar zo denken en klinkt simpel, dit is en hoort bij een maatregel. Echter heeft corona niet het eeuwige leven, en de maatregelen ook niet.

Einde van mijn hobby is in zicht. Bedankt heren in Den Haag. Ik ga vissen. Oh wacht dat is natuurlijk het volgende wat verboden wordt.

Gaat de federatie nu ook nog actie ondernemen? of hebben we het geaccepteerd omdat er wss een goede regeling voor is getroffen?

Misschien moeten jullie het hele jaar door eens actief en groots op social media actief zijn.
Ook wanneer er geschaatst kan worden... dit ook maar eens uitmelken hoeveel slachtoffers dat wel niet breng.

En misschien ben ik nu te salty maar ik irriteer me aan de gelatenheid telkens.

dat ben ik helemaal met je eens niet alleen de federatie ook de handelaren...ze komen tenslotte aan je vreten...trek je muil eens open en sla met je vuist op tafel.
de dingen die nu allemaal gedaan zijn worden in 1 klap van tafel geveegd...dus het helpt geen ene moer....

Nee dat denk ik juist niet dat het dooft. En ga ook niet mee in het negatieve spiraal. Alleen het is een 2de jaar op rij. Ik zeg niet dat corona voorbij is maar 2022 zal een beter jaar kunnen worden. Heb er volle vertrouwen in volgend jaar en durf het wel aan.

Had het 4 maanden geleden voorspeld in een kroeg en helaas moeten ze in de kroeg kleur bekennen. Daar zei ik let op het moet december worden. Ja zeiden en jij bent gek 1 november laten ze maatregelen los. Zei nee ze gaan weer aantrekken de touwtjes dat gebeurde, zei ook een vuurwerkverbod komt (en ja het kwam helaas) en daar is die, het is zo voorspelbaar.

Maar volgend jaar wordt beter dat staat, feit is wel ze hebben te vroeg maatregelen losgelaten en helaas ging het daar hartstikke fout.

En toen werd je wakker, zeiden ze dit een jaar geleden ook al niet, volgend jaar, als 75 procent de o zo geweldige vaccinatie heeft gehaald, is alles beter.

Overheid is er niet voor ons, ben ik nu wel achter en nee, dan heb ik het niet alleen op het gebied omtrent vuurwerk. Hopelijk worden mensen meer en meer wakker.

Ik baal net als iedereen hier. Het tweede jaar dat onze hobby en traditie niet doorgaat :confused: Ik denk dat de zorg de doorslag heeft gegeven dat er een verbod komt. Mijn vraag is of de tweede kamer nog zijn akkoord moet gegeven? Zoals met 2G en 3G regel

Je moet maar zo denken en klinkt simpel, dit is en hoort bij een maatregel. Echter heeft corona niet het eeuwige leven, en de maatregelen ook niet.

dan ben je een rasoptimist maar je vergeet dat de klimaat wappies al 2jaar hun zin krijgen zonder moeite ervoor te doen.
dus als corona minder word dan pakken ze het klimaat weer en zitten we weer met een verbod...dit is gewoon definitief en de handelaren gaan er ook mee stoppen want het kost alleen maar geld ipv dat het opleverd.
Dus realistisch is het gewoon einde verhaal....

Sorry maar ik deel de meningen deze keer niet. So what verbieden ze het. Laat je emotie is een keer niet de overhand krijgen. Ik was 4 maanden wakker eerlijk gezegd en bleef positief. Velen doen nu net oh maar dit zagen we niet aankomen wat een verrassing. Nee hoor het ging slecht, besmettingen stegen, zorg stond op zwart. Het is wel op een vieze manier gegaan maar dat het over is nee. Ook de maatregelen krijgen niet het eeuwige leven.

En laat dat vaccineren buiten wege want dat staat los van het hele verbod op het moment. Vorig jaar had ik het doemscenario maar ergens als liefhebber vindt ik het wel goed nog een jaartje even druk van de zorg afhalen.

Alleen deel wel de mening HVLV en de federatie moeten volgend jaar direct doorpakken gelijk gas geven en de branche ook.

Ik was er al het hele jaar bang voor. Natuurlijk mag je balen. Duitsland zal ook geen optie dit jaar om vuurwerk op te halen of te kopen.

Sorry maar ik deel de meningen deze keer niet. So what verbieden ze het. Laat je emotie is een keer niet de overhand krijgen. Ik was 4 maanden wakker eerlijk gezegd en bleef positief. Velen doen nu net oh maar dit zagen we niet aankomen wat een verrassing. Nee hoor het ging slecht, besmettingen stegen, zorg stond op zwart. Het is wel op een vieze manier gegaan maar dat het over is nee. Ook de maatregelen krijgen niet het eeuwige leven.

En laat dat vaccineren buiten wege want dat staat los van het hele verbod op het moment

Eens. Niet alleen het vuurwerk lijdt er nu onder, ook grote evenementen die maanden van te voren waren gepland en waarvan stages al werden gebouwd waren last minute nog gecanceld door de nieuwe maatregelen.

Feit blijft dat de regering in NL er een potje van maakt, en dat de mensen ook nog weinig moeite doen om de besmettingen binnen de perken te houden.

Dit is gewoon het resultaat van falend leiderschap bovenin, en het daaropvolgende egoïstische gedrag van 'de gewone nederlander'.

In de politiek is image alles, dus wie gaat tegen een verbod zijn wanneer de artsen voor een verbod zijn (wat ik ook weer typisch vind van de federatie). Het is gewoon onzin dat de druk toeneemt door de korte SEH bezoeken van vuurwerkletsels.

Anyway, helemaal weer kut dit.

Eens. Niet alleen het vuurwerk lijdt er nu onder, ook grote evenementen die maanden van te voren waren gepland en waarvan stages al werden gebouwd waren last minute nog gecanceld door de nieuwe maatregelen.

Feit blijft dat de regering in NL er een potje van maakt, en dat de mensen ook nog weinig moeite doen om de besmettingen binnen de perken te houden.

Dit is gewoon het resultaat van falend leiderschap bovenin, en het daaropvolgende egoïstische gedrag van 'de gewone nederlander'.

In de politiek is image alles, dus wie gaat tegen een verbod zijn wanneer de artsen voor een verbod zijn (wat ik ook weer typisch vind van de federatie). Het is gewoon onzin dat de druk toeneemt door de korte SEH bezoeken van vuurwerkletsels.

Anyway, helemaal weer kut dit.

Ben het helemaal eens op alle vlakken. Er is meer verboden dit jaar ook op alle laatste moment.

Nu even klote inderdaad maar volgend jaar heb ik goede hoop. Ik laat gewoon me emotie is niet spreken.

Wel fijn om een betoog te lezen waarbij ik me aansluit

Het woord 'Vuurwerkverbod' mag inmiddels in de dikke van Dale! Graag vermelden op de zwarte bladzijde uit de vaderlandse geschiedenis!

Ben het helemaal eens op alle vlakken. Er is meer verboden dit jaar ook op alle laatste moment.

Nu even klote inderdaad maar volgend jaar heb ik goede hoop. Ik laat gewoon me emotie is niet spreken.

Wel fijn om een betoog te lezen waarbij ik me aansluit

ik snap niet hoe jullie dit zo kunnen zien...er word al maanden met 2maten gemeten van wie er open mag blijven wie zijn tent mag sluiten...
dit zal altijd zo blijven....bij genoeg gevaccineerden is alles weer zoals vroeger..
een dekkingsgraad van 85% en de besmettingen zijn nog nooit zo hoog geweest...
geloof me nou vuurwerk is het eerste wat er weg moet en dat gebeurd ook nu zelfs terwijl wij berichten uit zitten te wisselen...dit word gewoon definitief.....

Volgend jaar? Sireeus mensen word wakker. Politiek wil al jaren van het vuurwerk af . Corona was de perfecte manier om er vanaf te komen . Volgend jaar ?

Ik ben ook bang dat dit nu iets blijvends is. Het is nu heel makkelijk voor hen om dit om te zetten in een permanente verbod. Daarom ben ik er voor om burgerlijke ongehoorzaamheid te tonen. Betutteling moet gestopt worden! Wij, de burgers, bepalen uiteindelijk zelf welk koers wij moeten gaan varen.

Dit was het jongens, nooit meer legaal vuurwerk in nl. Hebben ze goed gespeeld in DH, ze willen dit al jaren en kunnen het nu makkelijk op het corona sentiment gooien. Bedenk daarbij dat de branche zeer zwak vertegenwoordigd werd door wat hobbyclubjes en de traditie is voorbij, over en sluiten.

ik snap niet hoe jullie dit zo kunnen zien...er word al maanden met 2maten gemeten van wie er open mag blijven wie zijn tent mag sluiten...
dit zal altijd zo blijven....bij genoeg gevaccineerden is alles weer zoals vroeger..
een dekkingsgraad van 85% en de besmettingen zijn nog nooit zo hoog geweest...
geloof me nou vuurwerk is het eerste wat er weg moet en dat gebeurd ook nu zelfs terwijl wij berichten uit zitten te wisselen...dit word gewoon definitief.....

Heel simpel omdat te kunnen zien. Ze werken aan steunpakketten dat is 1 vuurwerk is niet het enige wat verboden was dit jaar. Er zijn diverse branches die getroffen zijn. Punt 2 druk op de zorg er moeten zelfs mensen naar Duitsland om behandeld te worden en dreigen zelfs met code zwart 3 het beleid is te vroeg los gelaten en dit is het resultaat. Sterker nog de tijdelijke wet zou geschrapt worden 1 november dat hoopten ze maar helaas deden ze dat niet en ook dit is het resultaat.

Alles wat nu gebeurd valt onder tijdelijke wetten onder de noemer corona. Anders zeggen ze wel vuurwerk is permanent verboden en dat zeggen ze niet. Alles wat nu gebeurd valt onder tijdelijk komt volgend jaar de tijdelijke wet te vervallen en laten ze alles los kunnen ze niet meer maatregelen nemen en vuurwerk is daar geen onderdeel meer van. Dit zijn gewoon tijdelijke wetten covid 19. Net als vorig jaar 2 januari komt het verbod weer te vervallen omdat het een tijdelijke maatregel is. Zolang ze blijven schuiven en verlengen met de tijdelijke wet blijf je problemen houden. En inderdaad kunnen ze het weer onder de noemer corona gooien, het heet niet voor niets tijdelijke maatregelen covid 19 en kun je dus verbieden wat ze zelf willen echter komt dat verbod in januari te vervallen en moeten ze weer opnieuw oordelen, vervalt de maatregelen helemaal is er niet veel aan de hand. En immers is bekend dat covid blijft en in de winter terug komt wat ze ook proberen.

Ik zei net had dit 4 maanden geleden in een kroeg voorspeld en zei tegen die mensen let op straks is het december en hatsikidee daar gingen we weer. Vanaf de eerste persconferentie in november jl wist ik het al. In plaats van loslaten kwamen er regeltjes. Neemt niet weg baal ook als een stekker. Maar als ik er over nadenk zeg ik is goed heb er begrip voor.

Het is niet alleen GL en PvdD hier zit meer partijen achter zoals o.a de zorg zelf nu91 fnv zorg etc etc en burgemeesters. Maar de zorg zelf gaf doorslag.

Nogmaals het is een maatregel in de tijdelijke wet die ze aanhouden en de maatregelen krijgen niet het eeuwige leven. Heb ook een klap in me gezicht gehad maar ben positief zie volgend jaar niet somber in maar beter.

Als doemscenario's worden besproken kunnen ze beter het leven verbieden want de evenementenbranche is ook getroffen en kan je vergelijken met vuurwerk.

De evenementenbranche moet kaarten terug gaan betalen en winkeliers de bestellingen. Er zijn meer sectoren dan vuurwerk. En als de zorg zegt nu even niet wil niet zeggen het is klaar zij waren de doorslag. Zo was de zorg ook doorslaggevend verbied grote evenementen helaas

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan