[Vuurwerkfederatie] Updates Vuurwerkfederatie 2021

Ben alleen benieuwd hoe ze het in gaan vullen als Belgie en Duitsland geen verbod doorvoeren? Kunnen dan ineens de grenzen wel dicht? En zou er in Brussel nog een kink in de kabel kunen komen voor het verbod?

Nou, geloof me.

Duitsland gaat dit sowieso ook volgen, want die volgen bijna alles NL doet.
Daarbij is het in de ziekenhuizen in Duitsland een drama.

Dus hier zal dit jaar een verbod komen en dus ook de verkoop wordt weer verboden....

Het lijkt me ook goed als HLVL en de vuurwerkfederatie dit in de stijd gebruiken, laat heel mooi zien vanuit artsen dat het eigenlijk niet zoveel helpt

Symboolmaatregel.png

bron: https://nos.nl/liveblog/2406202-lockdown-kan-oostenrijks-skiseizoen-redden-radboudumc-besmettingskraan-moet-dicht

Is verdomme het vuurwerkverbod nu weer gebruikt als kwartetkaart voor 2G.
Heb het vertrouwen nu wel volledig verloren in onze regering.
En wat een lul verhaal weer.

Naar mijn idee had Duitsland begin deze maand al besloten geen verbod te voeren, maarja zie je wel vaker dat ze plots iets anders beslissen..

Met het bericht van de SEH kan de branche hiermee niet naar de europese commissie stappen, zodat het niet goed gekeurd kan worden?

Moet er ook niet in de kamers gestemd worden dit jaar, omdat het wederom een wetswijziging betreft?? Is de branche nog bezig met deze zaken om het toch door te laten gaan? Is er nog Hoop?

Naar mijn idee had Duitsland begin deze maand al besloten geen verbod te voeren, maarja zie je wel vaker dat ze plots iets anders beslissen..

Met het bericht van de SEH kan de branche hiermee niet naar de europese commissie stappen, zodat het niet goed gekeurd kan worden?

Moet er ook niet in de kamers gestemd worden dit jaar? Omdat het wederom een wetswijziging betreft?? Is de branche nog bezig met deze zaken om het toch door te laten gaan? Is er nog Hoop?

Volgens mij hebben ze nog wat kruit gevonden om mee te schieten.

Dit is allemaal een vooropgezet plan. Het OMT zag er niets in. Gister kwamen er enkele positieve berichten in het nieuws om te peilen hoe het volk erop reageert. Gisteravond kwam er al een brief van het veiligheidsberaad en vandaag kwamen er nog meer partijen om de hoek kijken. Mooie kans dus voor het kabinet om alsnog een verbod er doorheen te duwen.

En als we in februari/maart zouden kunnen schaatsen dan hoor je niemand. Het is allemaal zo hypocriet. Dit heeft werkelijk niets te maken met de druk op de zorg, pure eigen belang om hun eigen agenda door te drammen... en het is ze nu voor de 2e keer gelukt...

Ik geloof er niet meer in dat we nog een o&n krijgen zoals 2 jaar geleden. Volgend jaar is er wel weer iets anders waarom ze het willen verbieden. Ze smijten er weer een zakgeld tegenaan en het is weer 'opgelost'... maar aan de werkelijke problemen durven ze hun handen niet te branden.

Laatst bewerkt:

Moet er ook niet in de kamers gestemd worden dit jaar, omdat het wederom een wetswijziging betreft?? Is de branche nog bezig met deze zaken om het toch door te laten gaan? Is er nog Hoop?

Altijd hoop al is het maar heel weinig, dit lijkt me inderdaad een goede, als ze aantonen dat het niet gaan helpen en ze er daar op Europees niveau eerlijk naar kijken (dat is nog een lastige) dan zou het hele verbod wellicht nog gestopt kunnen worden, wat het kabinet dan ook wil. Door de kamer zal wel geen probleem zijn helaas, Rutte en de jonge hebben er al mee ingestemd dus er zal geen meerderheid zijn om dit te stoppen.

Man, man, man.... tot begin gisteravond ging alles goed. Ik heb zelfs begrepen dat er vanochtend eigenlijk nog niet zoveel speelde, velen van jullie hebben die reactie van Grapperhaus gezien waar nog niet duidelijk werd gezet dat er een verbod kwam. En toen opeens was het allemaal weer over...

Ik ga hier verder niet schrijven wat ik allemaal gezegd heb toen ik het hoorde, welke emoties er door mijn lijf gierden en dat nu ook nog doen. Jullie kunnen het wel raden denk ik.

Nu eerst alles laten bezinken. De komende dagen likken we de wonden en maken we ons klaar voor de 100% switch naar CAT.1-vuurwerk. Met moeite dat zeker, maar we willen net als vorig jaar nog zoveel mogelijk mensen van vuurwerk voorzien!!

Wat mij opviel aan het stukje waar in Grapperhaus het verbod aankondigde, en daar hoef je m.i. geen lichaamstaal expert voor te zijn, dat hij grote moeite had om dit te vertellen. Alsof hij er zelf niet achter stond. De Jonge was iets overtuigender, maar had het idee dat ook hij er moeite mee had.

Man, man, man.... tot begin gisteravond ging alles goed. Ik heb zelfs begrepen dat er vanochtend eigenlijk nog niet zoveel speelde, velen van jullie hebben die reactie van Grapperhaus gezien waar nog niet duidelijk werd gezet dat er een verbod kwam. En toen opeens was het allemaal weer over...

Opeens? Ze nemen jullie in de maling.

Er is politieke eensgezindheid om deze traditie volledig kapot te maken.
En zoals ik al eerder zei... nu met deze crisis duwen ze lekker door.
Wat een cadeau om de sector op een laffe en achterbakse manier te nekken.

De wappies krijgen alweer gelijk, vreemd hoe dat kan.
Ik dacht dat die kerels gek waren, maar zo zie je maar weer.

Dus dat vuurwerk moet nu 2 jaar in de bunkers blijven?
Is dit nu om te huilen of om te lachen?
Hier gaan vuurwerkondernemers en misschien zelfs importeurs over de kop gaan.
Dat kan bijna niet anders.

Maar geen zorgen: de overheid heeft het beste met je voor.

Wat mij opviel aan het stukje waar in Grapperhaus het verbod aankondigde, en daar hoef je m.i. geen lichaamstaal expert voor te zijn, dat hij grote moeite had om dit te vertellen. Alsof hij er zelf niet achter stond. De Jonge was iets overtuigender, maar had het idee dat ook hij er moeite mee had.

Hoe zou je zelf zijn, als je deze crisis keihard misbruikt om andere agenda's door te drukken?
Als je opzettelijk mensen en hun families in de armoede duwt met hun gemaakte investeringen?

Die knijpt hem natuurlijk dat de mensen wakker gaan worden.

In Rotterdam is het flink raak: een orgie van geweld zegt Aboutaleb.
Maar deze crisis is een orgie van machtsmisbruik.
Dus Abou moet niet al te veel onzin vertellen, hij weet donders goed hoe dit komt.

Dit is gewoon hoe het werkt...

We couldn’t turn around
Til we were upside down
I’ll be the bad guy now
But know I ain’t too proud
I couldn’t be there
Even when I tried
You don’t believe it
We do this every time

Seasons change and our love went cold
Feed the flame because we can’t let go
Runaway but we’re running in circles
Runaway, runaway
I dare you to do something
I’m waiting on you again
So I don’t take the blame
Runaway, runaway, runaway

Let go
I got a feeling that it’s time to let go
I said so
I knew that this was doomed from the get go
You thought that it was special, special
But it was just the sex though, the sex though
And I still hear the echoes, the echoes
I got a feeling that it’s time to let it go
Let it go

Runaway, runaway
I’m waiting on you again

Maybe you don’t understand what I’m going thru
It’s only me, what you got to lose
Make up your mind, tell me what are you gonna do
It’s only me, let it go

Runaway, runaway
I’m waiting on you again

https://www.volkskrant.nl/nieuws-ac...40bf/?referrer=https://forum.vuurwerkcrew.nl/

Ik zou zeggen zoek de samenwerkingen op, ook hier wordt aangegeven dat een verbod niet handhaafbaar is en dat er allerlei maatregelen worden doorgedrukt die averechts werken.

Nooit geschoten is altijd mis!

Ik krijg wel sympathie voor deze man na het lezen van het artikel. Hij zegt echt waar het op slaat en wat er leeft onder de bevolking. Maak die man minister president :angel:

Laatst bewerkt:
https://www.volkskrant.nl/nieuws-ac...40bf/?referrer=https://forum.vuurwerkcrew.nl/

Ik zou zeggen zoek de samenwerkingen op, ook hier wordt aangegeven dat een verbod niet handhaafbaar is en dat er allerlei maatregelen worden doorgedrukt die averechts werken.

Nooit geschoten is altijd mis!
Geweldig stuk en fijn te lezen dat de politiebond wél ziet hoe het zit!

De politie zal het wel weer fout hebben aangepakt in Rotterdam. Bestuurders doen niks fout.’ Uiteindelijk zal de agressie van vrijdagavond wel weer als ‘een ernstig incident’ worden afgedaan, voorspelt hij. ‘Wat nou incident? Dit komt wel ergens vandaan hoor. Dit is chronisch!’

Opgekropte woede
In de ogen van Van de Kamp hebben bestuurders amper oog voor de ‘sociaal-maatschappelijke’ effecten van allerhande verbodsmaatregelen in coronatijd. ‘Alles wordt alleen maar vanuit het perspectief van de gezondheidszorg beschouwd. Corona wordt een chronische ziekte, dat lijkt me wel duidelijk, en voor die andere ziekte waar we nu mee te maken hebben waarschuw ik al jaren. Het loopt gigantisch uit de hand met de opgekropte woede in de samenleving.’

En zie hoe nuchter deze man er tegen aan kijkt. Ben het volledig met hem eens. Het is dan ook in en intriest hoe DenHaag ook hier weer mee om gaat.

Dat is volgens mij dezelfde politiebond die al jaren oproept tot een vuurwerkverbod toch ? :shocked:

Back
Bovenaan