Grizmo Raizor
VWC lid
Wit voetje halen allemaal?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Dat heeft te maken met een mens-eigen eigenschap; zoveel mogelijk voor zo weinig mogelijk. Het moet dus áltijd goedkoper. Dit jaar een tientje eraf? Dan volgend het liefst weer!
Voor dat tientje kun je dan weer een ander potje halen.
De gene die de lijsten hebben gekregen kunnen nog bestellen. We moeten helaas deze beslissing nemen. In samen spraak met rubro is ook besproken dat enkele prijzen vanuit de lijst niet meer geldig zijn en zullen stijgen tot waarden die we met rubro hebben afgesproken, omdat andere winkeliers te veel hinder ondervinden van de actie. Wij willen graag samen met rubro doorgaan dus zit er niks anders op.
500grammer voor €50 is toch heel normaal? De nieuwe Alcatraz heb je d'r 25 schoten voor, of een Event Grande Finale of Monster Jam voor tegen de €80... €50 vonden we toch zo ongeveer de max. prijs voor een 500grammer, of ben ik nou gek? Elke vette Showtime cake zit erboven...Bij Royal zijn de 500grammers ook daaromtrent...lijkt wel dat het per importeur verschilt wat jullie van de prijzen vinden :s snap er niks meer van hier hoor
Mijn inziens heeft dat eerder te maken met het feit dat er zoveel cakes van boven de 35/40 euro bij komen en dat mensen dat wel eens zat zijn. Nu brengt Wolff dit jaar een hoop budgetcakes uit, dat is zeker zo. Maar als men het zat is dat er cakes in het dure segment bij komen, dan voelt elke cakes in dat segment aan als één te veel.
Dat gevoel is subjectief ja, daar blijf je toch wel mee te maken houden. Ik weet ook nog wel een discussie over een 25s z-shaped blokje van Lesli voor een zeer pittige prijs op FPM. Daar stond een subjectief beleveningsgevoel ook centraal bij...Ik heb sterk het idee/gevoel dat de rollen onderhand een beetje omgedraaid zijn; ik heb aanvaard dat vuurwerk een dure luxehobby is waar de (goeie) 500grammers vrijwel altijd €50+ zijn, daarom dat de huidige prijzen mij (meestal) niet (meer) verbazen, en ik zie eerlijk gezegd ook (behalve Cafferata bv en Hardix' grote dozen) niet veel anders dan anders op prijsgebied.
Lijkt alsof het gros door de (mediahype van de) 'crisis' opeens de andere kant is opgegaan, de prijsschellen van de ogen vallen en alles voor ze opeens te duur lijkt... Mensen hun perceptie kan blijkbaar aardig veranderen, hè
Op zich niks mis met meer prijsbewustheid (ik als zuinigerd juich dat enkel toe) maar soms vind ik het wat doorslaan en raken de verhoudingen bij sommigen wat zoek... 't Is niet alsof vuurwerk nou opeens een goedkope hobby gaat worden ofzo...
Uit een ander topic. Leuke voor dennis-pyro:
170 euro voor de super 6-19? In nog geen 170 jaar!
Uit een Wolff-draadje; Bandit
hebben jullie het idee dat je zelf anders naar prijzen van vuurwerk bent gaan kijken, of merkt dat consumenten (hier of buitenforums) dat zijn gaan doen (of verwacht je dat?)
20 euro op een heel pakket vind ik toch knap duur Danny je kan wel zeggen het is maar 3 euro per cake, maar als er elk jaar 3/4 euro op komt is dat voor mij niet meer goed te praten. Dan is een product op een gegeven moment zijn geld niet meer waard. Daar komt nog is bij dat Wolff op al zijn producten een prijsstijging van 10-15% heeft gegooid. En dat bepaalde producten veel minder presteren dan voorgaande jaren. Nee voor mij geen Wolff dit jaar.
Geldt dat voor jou, of zie je dat om je heen komen? Zullen mensen dan ook kritischer gaan inkopen en de gretige prijsvragers (Wolffjes en Lesli's enzo...) dan onderspit gaan delven?Door de jaren heen ben ik kritischer geworden, scherper. Hoe meer je ziet en weet, des te accurater kan je bepalen of iets de prijs waard is of niet. Helemaal als je zelf de producten hebt gehad.
Het klinkt misschien gek, maar een aantal jaar terug kon ik niet bevatten dat mensen vuurwerk als geldklopperij zagen. Nu zie ik dat wel in. Sterker nog, ik denk dat het product vuurwerk meer en meer een product wordt wat gelijk komt te staan aan decadentie.