Vuurwerk: van fabriek tot op jouw keukentafel

In elke sector zijn prijs stijgingen..
overal gaat de prijs omhoog .
Niet alleen in china bij het vuurwerk gebeuren.

Maar in regulieren sector word de 15% prima verdeeld..
Iedereen levert 2% in... en dan gebeurd er dit:
De Importeur/leverancier neemt genoegen met een paar procenten minder marge.
De eventuele transporteur neemt genoegen met een paar procent minder marge.
De Winkelier neemt genoegen met een paar procent minder marge.
De klant betaald dan niet 15% extra maar nog maar 5 a 6% extra (prijs verhoging)..
zo valt het voor iedereen mee in deze moeilijke tijd!

Tog vind ik het erg raar dat dit niet kan op Vuurwerk Gebied.
Want in andere sectoren hebben ze het net zo zwaar hoor.
Raar hoor...

ik zeg ma zo:
winst wins winst geld geld geld dat is wat bij de importeurtjes in het Vuurwerk geldt!:wink:

Bijna de helft van de Nederlandse winkels verkeert in grote problemen. De economische crisis en jarenlange lastenverzwaringen hebben tienduizenden bedrijven naar de rand van de afgrond geduwd. Dat zegt Hans Biesheuvel, voorzitter van MKB-Nederland vandaag in het AD. Als er niets gebeurt, zullen duizenden bedrijven het loodje leggen

Met uitzondering van de levensmiddelensector gaat het dramatisch in de detailhandel. Bloemisten, boekhandels, woninginrichters, allemaal merken ze de gevolgen van de crisis harder dan ooit. De consument besteedt minder, maar de ondernemer krijgt jaarlijks wél te maken met lastenverhogingen. 'In het Kunduz-akkoord gaan de lasten opnieuw met 9 miljard euro omhoog. Daar ben ik helemaal klaar mee,' zegt Biesheuvel.

De invoering van de forensentaks dreigt duizenden bedrijven over het randje te duwen, waarschuwt MKB-Nederland. Maar ook de banken zijn volgens hem medeveroorzaker van de problemen. Die verstrekken nauwelijks nog kredieten aan ondernemers.

Ondernemers die willen stoppen, komen voor een extra probleem te staan: zij kunnen hun bedrijf of bedrijfspand bijna niet kwijt. 'Er is weinig vraag naar bedrijven. En als er al een koper is, krijgt die vaak zijn financiering niet rond,' zegt Biesheuvel.

tsja ik hoop dat de 3 grootste een met een G een met een B en tsja als we dan tog bezig zijn.. een met harde L:wink:...Uuuh

Eerlijk gezecht ben ik nu wel uitgezevert over alle prijzen.
Ik heb me keuze gemaakt. ik ga iig niet voor de bovenste 3 firma's en die met de W sla ik ook maar even over:D

tsja ik hoop dat de 3 grootste een met een G een met een B en tsja als we dan tog bezig zijn.. een met harde L:wink:...Uuuh

Eerlijk gezecht ben ik nu wel uitgezevert over alle prijzen.
Ik heb me keuze gemaakt. ik ga iig niet voor de bovenste 3 firma's en die met de W sla ik ook maar even over:D

gelijk heb je, ook ik heb mijn keuze gemaakt en in de komende maanden, zal iedereen de prijzen kortingen en "gratis artikelen" zien, maar zoals ik al eerder posten, liever kleiner en meer, dan groter en minder.

Vroeger was ik al blij als ik de big snow en de green bamboo en cloud dragon had:)

ik vroeg me nou dus af, hollandivani in beverwijk verkoopt altijd erg goedkoop vuurwerk met hoge kortingen, maar doet niet aan voorverkoop, mogen zei ook niet de immortal gold box voor lager dan 139,95 verkopen?

Wat nou als de toekomst van vuurwerk niet die van Wolff en Broekhoff is (qua prijzen) maar van Vuurwerkvisie/Zena...?

Wat ik mij afvraag is waarom zijn de low bugdet cakes zo duur in Nederland prijs kwaliteit?

Ik haal nu het Duitsland erbij wat misschien onterecht is: andere regels etc etc.
Maar je kan mij niet vertellen dat een cake als Aligator/magic castle en ga zo maar door (pijlenpaketjes kan je er niet echt mee vergelijken) zo goedkoop zijn, in Nederland zou je voor een Alligator rond de 20 euro betalen?

Dat zou betekenen dat ongeveer 400% prijs stijging is (5 euro voor een Alligator is duur maar zelfs dan nog). Zijn de Duitse regels zo veel verschillend aan de NL regels?

Halen de Duitse winkels een minder hoge marge?

Want waar blijft nou precies dat gat zitten?

Vooral in de regelgeving in Nederland qua opslag voor de winkeliers, en ook opslag voor importeurs. DAt is totaal van de pot gerukt overtrokken overdreven. Als NL importeurs bv niet in Duitsland groot zouden kunnen opslaan in bunkers...tekort? nóg hogere prijzen?

De Aldi, Lidl, enz. krijgen rond de Kerst een zeecontainer op het P-terrein waar een Heras-hekwerk omheen wordt gezet. Dat is de opslag! Toch ff wat anders dan een paar bunkers die aan allerlei bouwkundige voorschriften moeten voldoen, vergunningaanvragen (tijd is ook geld), sprinklerinstallatie, enz.

Dan het aanbieden van producten: ze komen met een karton naar binnen dat vaak al uit de handen wordt gerukt. Als dat niet zo is dan wordt een karton opengesneden en simpelweg ondersteboven gekieperd in een ijzeren mand waar normaal het afbakstokbrood ofzo in zit. Als controleurs dat in NL zien wat zij doen dan mag je dat vuurwerk hier niet meer verkopen maar vernietigen omdat er onjuist mee gehandeld is. Er is vaak ook geen verkoopruimte, het vuurwerk ligt vaak zo tussen de kroppen sla en flessen frisdrank. Ook hebben ze geen (extra) kassasystemen, stroomkosten, enz.

En niet te vergeten: geen extra personeelskosten. Ze zetten gewoon de bijvullers en kassameisjes in. Zo kunnen we nog wel ff doorgaan!

Gizmo? De Aldi en Lidl krijgen elkedag meerdere VW leveringen en hebben ook bunkers.

Ik kom nu 2 of 3 jaar in duitsland waarbij ik heel veel vrachtwagens naar achteren zie rijden ook van WEco etc, het vw word altijd vanuit achteren gehaald waar ze gewoon bunkers hebben (niet zulke grote) want dat heeft mijn moeder nog even gevraagt :P

En er word niks uit de handen gerukt? Of gekieperd? Ik weet niet waar jij komt maar bij mij gaat het er altijd ordelijk aan toe.

Gizmo? De Aldi en Lidl krijgen elkedag meerdere VW leveringen en hebben ook bunkers.

Ik kom nu 2 of 3 jaar in duitsland waarbij ik heel veel vrachtwagens naar achteren zie rijden ook van WEco etc, het vw word altijd vanuit achteren gehaald waar ze gewoon bunkers hebben (niet zulke grote) want dat heeft mijn moeder nog even gevraagt :P

En er word niks uit de handen gerukt? Of gekieperd? Ik weet niet waar jij komt maar bij mij gaat het er altijd ordelijk aan toe.

Dan denk ik dat jij mazzel hebt, lees het Duitsland-topic maar eens goed door. Die waar ik kom (grensgebied) hebben echt geen bunkers en krijgen op de 30e meestal een 2e zeecontainer aangeleverd.

Maar goed mijn boodschap is hetzelfde als Richardus: de kosten die zij in Dld maken liggen vele malen lager dan een gemiddeld verkooppunt in NL alleen al door wet- en regelgeving. En dan heb ik het nog niet gehad over de wet van de grote getallen. De Aldi, Lidl, etc. kopen honderden, zo niet duizenden, kartonnen gelijktijdig in. Daar kan een NL-importeur of verkooppunt alleen maar van dromen...

Wat nou als de toekomst van vuurwerk niet die van Wolff en Broekhoff is (qua prijzen) maar van Vuurwerkvisie/Zena...?

Wolff/ Broekhoff is volgens mij niet heel goedkoop, maar ik vind Zena eerlijk gezegd ook duur (van wat ik gezien heb/ kan kopen in de buurt). Overigens is "geen een" merk echt goedkoop, hoogstends de nieuwe merken de eerste twee jaar, om een naam te vestigen. Maar dat is meestal ook maar tijdelijk (Bonfire Miracle van €13,50 naar €17,95 in 2 á 3 jaar bv.)

Mag ik er nog even op wijzen dat we dit alleraardigst topiekje hebben om algemene discussies over prijzen te voeren? Dan blijven de specifieke producttopics wat schoner :)

De aldi en lidl kopen groot in dat klopt,maar veel kleinere webshops in Duitsland kunnen dat niet en ook hun bieden alles voor zeer lage prijzen aan.Het vuurwerk uit Duitsland komt ook uit China en moet vervoerd worden,dus dezelfde kosten als Nederland op dat gebied.In Duitsland moet tegenwoordig alles CE gekeurd zijn,dus ook dat is het zelfde.Toch blijven de prijzen nagenoeg gelijk in Duitsland hoe kan dit dan?

Waarom kunnen winkels dan met gemak 50% freak kortingen geven en dan maken ze nog winst? Dan kan de adviesprijs dus ook wel 30% naar beneden?

Het zal een heel verschil zijn om die 2% freaks van die immense kortingen te geven, dan voor je hele klantenbestand de prijs 30% te verlagen. Vergis je echt niet in de kosten die winkeliers hebben. Dat is niet alleen de aanbouw van bunkers maar ook de personeelskosten, vergunningen en keuringen elk jaar weer. Realistisch gezien mag je allang blij zijn als er een voorverkoopkorting van 20% wordt gegeven.

Kijk ik vind het prima dat ze willen verdienen,maar zeker niet over de rug van de consument er moet een middenweg zijn.Als je de volle prijs betaald voor een cake,dan weet je gewoon dat je net bent genaaid aangezien de marges behoorlijk hoog liggen.

Back
Bovenaan