Vuurwerk: van fabriek tot op jouw keukentafel

Moet je goed luisteren ik wordt nu als leugenaar uitgemaakt,maar WIJ als katan vuurwerk maken géén prijsafspraken.
En ik heb ook niet geschreven dat slooijer vuurwerk liegt,dat maak jij ervan!!!!!!!!

Oke Ronny luister

Lekker om dit allemaal te lezen,maar prijsafspraken onder alle importeurs zijn er niet in Nederland.

Dit zeg je eerst

En ik heb ook niet geschreven dat slooijer vuurwerk liegt,dat maak jij ervan!!!!!!!!

Je ontkent niet dat slooyer liegt maar geeft vervolgens wel toe dat er prijsafspraken zijn.
Ik zeg niet dat jullie aan prijsafspraken doen, het kan makkelijk dat andere importeurs het wel doen. Het enige wat ik wil bereiken dat er een beetje duidelijkheid komt hoe het nou daadwerkelijk zit.

@ Ronny hoe kan het dan dat slooijer niet meer dan zoveel korting mocht geven? Heb je daar wel een uitleg over?

Boe boe boe dennis-Pyro, vond je vraag leuk maar je reactie erg onvolwassen. Je kan niet naar iemand wijzen omdat die niet het antwoord geeft wat je zou willen horen!

Ik zou zeggen, niet meer doen, is zeer onplezierig om te lezen, en zeer respectloos.

Dennis is gewoon erg kwaad over het feit dat importeurs lopen te *****n met winkels over bepaalde prijzen...
Ik hoorde vandaag dat Rubro blijkbaar heeft gezegd tegen winkels dat de Immortal Gold box niet lager dan €139 mag gaan.
En dat vind ik een kwalijk iets.
De box zelf is al aardig aan de prijs, 175 euro is gewoon veel geld voor vuurwerk in deze tijd!
Ontkennen heeft geen zin, is gewoon veel geld.
Dan is het jammer dat winkeliers blijkbaar niet hun eigen kortingen/prijzen mogen hanteren.

@dennis-pyro ik ben niet de leverancier van slooijer vuurwerk,ik denk dat je de vraag moet stellen aan hun huidige leveranciers.

Als slooijer vuurwerk een collectie van ons in het assortiment wil opnemen kan dit altijd,wij zullen ook een adviesprijs geven op een artikel.
Wanneer hun een andere verkoopprijs aan willen geven zijn hun daar vrij in

quote"Ik hoorde vandaag dat Rubro blijkbaar heeft gezegd tegen winkels dat de Immortal Gold box niet lager dan €139 mag gaan"

Nou goed nieuws dan, bij de Haan voor 110 euro.

Dennis is gewoon erg kwaad over het feit dat importeurs lopen te *****n met winkels over bepaalde prijzen...
Ik hoorde vandaag dat Rubro blijkbaar heeft gezegd tegen winkels dat de Immortal Gold box niet lager dan €139 mag gaan.
De box zelf is al aardig aan de prijs, 175 euro is gewoon veel geld voor vuurwerk in deze tijd!
Dan is het jammer dat winkeliers blijkbaar niet hun eigen kortingen/prijzen mogen hanteren.

Lars zeg maar niks jongen, als je weet hoe het zit ben je schijnbaar onvolwassen.
Ik heb nergens gezegd dat elke importeur aan prijsafspraken doet. Maar dat er een aantal bijzitten die het wel doen is 1 ding wat 100% zeker is.

Was dat vorig jaar ook niet zo met BAXXL?

Nou dat is toch duidelijker. Je verhaal leek te wijzen naar Katan, en dat is vast niet de importeur die je wel bedoeld.

Goedenavond allemaal! Ik heb deze discussie even laten gaan omdat ik dit topic juist ben gestart om daar ruimte voor te creëren, iets wat ik volgens mij nog niet echt eerder op deze manier op een vuurwerkforum heb gezien. Ik ben blij met de vele reacties en iedereen die mee doet want we hebben inmiddels behoorlijk wat mensen uit vuurwerklandschap in dit topic zitten. Maar de toon wordt inmiddels wat grimmig bij sommigen. Ik haal daar een stukje frustratie uit en daar heb ik begrip voor, maar ik wil toch een ieder vragen om begrip en respect voor elkaar en m.n. elkaars rol te blijven houden. Alvast dank daarvoor!

De discussie over prijzen is niet nieuw. En ook absoluut niet vuurwerkspecifiek. Maar ik denk dat velen inmiddels hun standpunt over het onderwerp prijzen hebben kunnen geven. Natuurlijk staat het iedereen vrij om erover door te praten maar ik hoop dat we de stap kunnen maken naar een nieuw onderwerp.

Ik ben bijv. erg benieuwd of de importeurs ons iets willen vertellen over de ontdekking van het gaatje in de regelgeving omtrent 25-50gr. kruit per tube: wanneer heb je het ontdekt, hoe kwam je erachter en is dat alleen iets voor 2012 of ben je ook al voor volgend jaar bezig? Of zal de regelgever ingrijpen?

Laatst bewerkt:
Was dat vorig jaar ook niet zo met BAXXL?

Ik geloof dat vorig jaar de adviesprijs van het buurtassortiment €129 euro was en dat winkels zelf mochten beslissen welke prijzen zij zouden hanteren. Maar inderdaad, er was een flink topic gaande over die situatie.
Even over die €139:
Ik had iemand gesproken die een winkelier had gemaild over het feit wat van korting zou gelden als er meer stuks van de 100 shots gold immortal cake werd afgenomen.
Hij kreeg als antwoord terug dat Rubro met de winkeliers afspraken had gemaakt en dat ze niet onder een bepaalde prijs mochten zitten.

Die 110 van Herman klinkt aantrekkelijk en het zou goed zijn als er meerdere winkels zijn die gewoon flinke korting geven.

@dennis-pyro ik ben niet de leverancier van slooijer vuurwerk,ik denk dat je de vraag moet stellen aan hun huidige leveranciers.

Als slooijer vuurwerk een collectie van ons in het assortiment wil opnemen kan dit altijd,wij zullen ook een adviesprijs geven op een artikel.
Wanneer hun een andere verkoopprijs aan willen geven zijn hun daar vrij in

Dus jullie geven de vrijheid om te doen met de prijzen zoals de winkelier wil? Vet man! Kijken of er nog ruimte is in de bunker... mijn rekenmachine vindt factoren als x1.2 op inkoop erg leuk ;)

Nee maar even zonder dollen... als dat zo is verlies je gewoon veel klanten (vooral kleinere winkels) Het terug fluiten gebeurd vooral bij de grote winkels die dus "*****n" met verkoopprijzen. Waarna kleine winkels die kleine bunkertjes hebben gaan klagen omdat ze klanten verliezen. Deze kunnen namelijk wel volle pond gebruiken..

Eigenlijk wordt deze discussie beetje afgeblazen om er gelijk een nieuwe vraag over te gooien. Maar wat ik er wel bij moet zeggen is dat men steeds vroeger begint met de verkoop iets waar je als winkel die zich specifiek ergens op richt eigenlijk de boot niet mag missen. Eerder bestellen, prijzen die steeds lager en lager worden omdat het goedkoper moet. Die ruimte is er wel, maar ergens stopt het ook. En als je als winkel het streven hebt de goedkoopste te zijn en zelf akkoord gaat met mindere marge/winst, en je toch leuke omzetten en stukje winst extra kunt meepakken wat houd je dan tegen? Als 1 schaap over de dam is volgen er meer, en dat is iets wat de afgelopen jaren veel speelt.

Zelf ondervinden wij dat ook. Kleine winkels klagen omdat ze bang zijn omzet te verliezen... Ik laat het dan even op mij inwerken en begrijp dat importeurs geen klanten willen verliezen. Maar hoezo omzet verliezen... Als ondernemer kies je ervoor je marge te verkleinen en iets te doen voor je klanten.

Laatst bewerkt:
Dus jullie geven de vrijheid om te doen met de prijzen zoals de winkelier wil? Vet man! Kijken of er nog ruimte is in de bunker... mijn rekenmachine vindt factoren als x1.2 op inkoop erg leuk ;)

Nee maar even zonder dollen... als dat zo is verlies je gewoon veel klanten (vooral kleinere winkels) Het terug fluiten gebeurd vooral bij de grote winkels die dus "*****n" met verkoopprijzen. Waarna kleine winkels die kleine bunkertjes hebben gaan klagen omdat ze klanten verliezen. Deze kunnen namelijk wel volle pond gebruiken..

Eigenlijk wordt deze discussie beetje afgeblazen om er gelijk een nieuwe vraag over te gooien. Maar wat ik er wel bij moet zeggen is dat men steeds vroeger begint met de verkoop iets waar je als winkel die zich specifiek ergens op richt eigenlijk de boot niet mag missen. Eerder bestellen, prijzen die steeds lager en lager worden omdat het goedkoper moet. Die ruimte is er wel, maar ergens stopt het ook. En als je als winkel het streven hebt de goedkoopste te zijn en zelf akkoord gaat met mindere marge/winst, en je toch leuke omzetten en stukje winst extra kunt meepakken wat houd je dan tegen? Als 1 schaap over de dam is volgen er meer, en dat is iets wat de afgelopen jaren veel speelt.

Zelf ondervinden wij dat ook. Kleine winkels klagen omdat ze bang zijn omzet te verliezen... Ik laat het dan even op mij inwerken en begrijp dat importeurs geen klanten willen verliezen. Maar hoezo omzet verliezen... Als ondernemer kies je ervoor je marge te verkleinen en iets te doen voor je klanten.

Klopt helemaal sommige winkeliers beginnen in de zomer al met de verkoop,er is zelfs een importeur die met een summer-sale is begonnen.

Maar in het begin van deze thread is het ook al een keer verteld,wanneer een winkelier een andere adviesprijs aan een artikel wil geven kun je als importeur er niet veel aandoen....."prijsafspraken maken zijn verboden in nederland".

Maar ik wil graag een afspraak met je maken omtrent een collectie van ons....

Klopt helemaal sommige winkeliers beginnen in de zomer al met de verkoop,er is zelfs een importeur die met een summer-sale is begonnen.

Maar in het begin van deze thread is het ook al een keer verteld,wanneer een winkelier een andere adviesprijs aan een artikel wil geven kun je als importeur er niet veel aandoen....."prijsafspraken maken zijn verboden in nederland".

Maar ik wil graag een afspraak met je maken omtrent een collectie van ons....

Had je allang verwacht! :p Ja dat weten we dat afspraken niet mag. Maar je slaat wel een stukje over;

Daar kun je niet om heen...

Waar ik wel eens naar benieuwd naar ben is hoe de ideeën tot nieuwe producten tot stand komen.
Hebben de chinezen een aantal producten ontworpen en kan een importeur daaruit kiezen, komt de importeur met ideeën en is het aan de chinezen om dat waar te maken of komen er complete ideeën vanuit Nederland?

Het lijkt me namelijk best ingewikkeld om een goed product in elkaar te zetten.

Naar mijn weten komt de importeur met de ideeen , en dan wordt er door de lokale chinees gekeken wat ze er van kunnen bakken/rollen

Neem bijvoorbeeld katan, die vroeg ons een tijd geleden om met leuke ideeën te komen !

Waar ik wel eens naar benieuwd naar ben is hoe de ideeën tot nieuwe producten tot stand komen.
Hebben de chinezen een aantal producten ontworpen en kan een importeur daaruit kiezen, komt de importeur met ideeën en is het aan de chinezen om dat waar te maken of komen er complete ideeën vanuit Nederland?

Het lijkt me namelijk best ingewikkeld om een goed product in elkaar te zetten.

Het kan beide. Elke Nederlandse importeur heeft één of meerdere contactpersoon ("agent") in China zitten waarmee al het contact gebeurt. Deze contactpersoon zoekt vervolgens de juiste fabriek bij een bepaald product. Zodoende kan één importeur vuurwerk van meerdere fabriekjes vandaan halen.
Vaak laten de fabrieken hun nieuwe producten zien en kan een importeur die direct bestellen. Product en receptuur is dan door de fabriek bedacht en gemaakt. Dat is het makkelijkst, omdat je allen hoeft te bestellen: "Doe maar 50 kartons van nummeltje zestien - zonder kloepoek". Vaak wordt er iets aangepast: "Ik wil die cake, maar dan met groen in plaats van rood."
Wanneer de importeur zélf en volledige cake bedenkt, is dat een stuk lastiger voor China. Dan moet de fabriek zelf gaan denken hoe ze dat kunnen bouwen. Vervolgens komen er dan vele testversies, die een kritische Nederlandse importeur zal bekijken en punten voor verbetering zal vinden. Zodra de Chinezen een complete cake naar Nederlands ontwerp moeten maken, wordt dat kostbaar. Het kan, maar kost de Chinezen meer moeite wat zich vertaalt in een hogere prijs.

zoals Darksoul beschrijft kan het ook,wij geven altijd een maand voor vertek onze wensen aan:kaliber ,schots,effect,tijdsduur.Dat wordt dan gemaakt en dat gaan we beoordelen,ook staan er altijd spullen klaar die een fabriek zelf bedacht heeft,maar dan is vaak de burst veel te luid/hard.

En aan het eind van de rit blijft vuurwerk een luxeproduct.
Immortal gold niet lager dan 139 euro...geen probleem je hebt het er voor over of niet.
Laten we even serieus wezen. het is vuurwerk.
Wat mij betreft geen eerste levensbehoefte.
Ik snap best dat mensen pissig kunnen worden om zogenaamde prijsafspraken.
Maar dat neemt niet weg dat de keus aan jou is!
Vind je een cake te duur van een bepaalde importeur, wijk uit naar een ander.
Wij hebben hier op vuurwerkcrew en fpm de luxe om winkels tegen te komen die dikke kortingen weggeven.
Vindt dan ook vanuit mijn eigen opzicht dat je een gegeven paard niet te vaak in de bakkes moet kijken.
We staan over een paar maanden tussen 00.00 en 01.00 voor een kleine 500 de lucht in te knallen.
Geld kan beter besteed worden.
Maar als je het dan toch aan vuurwerk uigeeft.loop dan niet te miereneu.en over een 10tje.

Dat heeft te maken met een mens-eigen eigenschap; zoveel mogelijk voor zo weinig mogelijk. Het moet dus áltijd goedkoper. Dit jaar een tientje eraf? Dan volgend het liefst weer!
Voor dat tientje kun je dan weer een ander potje halen.

Back
Bovenaan