Vuurwerk bestellingen annuleren

Vuurwerk bestellingen annuleren

• Ja, ik ga annuleren.

Stemmen: 97 60,6%
  • Nee, ik wil dit vuurwerk ook volgend jaar.

Stemmen: 50 31,3%
  • Nee, ik ben bang dat de winkels anders omvallen.

Stemmen: 13 8,1%

• Totaal stemmers
    160
Ik ga ook annuleren, winkels krijgen een vergoeding, dus daar maak ik mij niet zo'n zorgen om.
Met pijn in het hart...

Bij een tijdelijk verbod is het lastig te annuleren. Bij een koopovereenkomst betreffende vuurwerk (speciaal goed) is er geen leverdatum vastgelegd. Je hebt 2 weken bedenktijd vanaf de aankoop, gezien dit bij ons ver van tevoren word gedaan is dat niet meer van toepassing.

Wanneer er een permanent verbod komt is het wel te realisteren want dan kan de koop definitief niet doorgaan.

Ruben is dit dan ook daadwerkelijk juridisch onderbouwd? Volgens mij spreken we af bij de leverancier dat we op 1 van de 3 leverdagen op een bepaald tijdstip aanwezig zijn om het op te halen.

Leverancier kan niet leveren dus wordt de koop dan als nietig verklaard en heb je recht op geld retour toch?

Althans bij de winkels waar ik besteld heb staat er een verzenddatum of een ophaaldatum.

Bij een tijdelijk verbod is het lastig te annuleren. Bij een koopovereenkomst betreffende vuurwerk (speciaal goed) is er geen leverdatum vastgelegd. Je hebt 2 weken bedenktijd vanaf de aankoop, gezien dit bij ons ver van tevoren word gedaan is dat niet meer van toepassing.

Wanneer er een permanent verbod komt is het wel te realisteren want dan kan de koop definitief niet doorgaan.

Ook vuurwerk valt onder de wet koop op afstand. Dit houd dus is dan je tot 14 dagen na ontvangst de koop mag annuleren. Dut zou zelfs betekenen dat je je overgebleven vuurwerk tot in de eerste week van januari terug kan brengen en de winkel je geld terug moet geven.
Nu ga ik er vanuit de 95% vd winkeliers hier sowieso geen punt van maakt.

Ik heb voor 740 euro aan bestellingen uitstaan verdeeld over 4 winkels, maar ga niet annuleren. Heb het sowieso al uitgegeven en afgeschreven en wil de winkels niet nog meer (financiële) problemen bezorgen. Los daarvan, mijn frustratie en verdriet over een waarschijnlijk vuurwerkverbod is toch niet in geld uit te drukken.

Hoe jammer ook, ik annuleer mijn bestellingen. Wij verwachten een kleine eind januari, en daarom kan ik het geld goed gebruiken. Bovendien heb ik het vermoeden dat een tijdelijk verbod, omgezet gaat worden naar een definitief verbod.

Had niks besteld omdat ik de bui al zag hangen dat alles dicht zou gaan ivm corona of dat er wachtrijen van 4 a 5 uur onstaan waar ik absoluut geen zin in heb.
Heb wel een grote bestelling in duitsland staan die haal ik wel op of steek een deel ervan een dag van te voren daar af.
En heb nog redelijk wat staan dus ben al voorzien. En dat gaat met of zonder een verbod gewoon de lucht in.

Nu heb ik gelukkig niets in bestelling staan, maar ik zou 100% willen annuleren als dat wel zo zou zijn, ik weet pas in het najaar hoe en waar ik het ga vieren, dus even doorschuiven naar 2021 is niet zo vanzelfsprekend. Er komt een flink compensatie pakket voor de branche, daar zullen de freak shops ook wel de vruchten van plukken.

Buiten het feit dat ik er vanuit ga dat dit het was (einde traditie), is het niet zeker dat ik volgendjaar in NL verblijf voor oud&nieuw, dus ik heb alle verkoop punten reeds gevraagd om m’n geld te retourneren.

Ik ga ook alles annuleren.
Iemand enig idee bij wie je moet zijn voor de magnum 30% actie van laatst? Bij het afhaalpunt of bij de importeur zelf?

Wil me 300 euro of terug in vouchers OF in geld, maar wil me geld terug.
Heb t nodig om cat f1 en duits/belgisch vuurwerk te kopen xD
De vraag is nu alleen hoe ik dat voor elkaar ga krijgen :(

hoe kut het ook is voor de hele branche, ik kies liever nu voor geld terug... Volgens jaar kan het desnoods dubbel worden uitgegeven.

Ik denk dat we even moeten afwachten hoe de compensatieregeling precies in zijn werk gaat.

Tuurlijk sta je in je recht om te annuleren, maar heb ook even het respect naar je vuurwerkwinkel om met een passend antwoord of oplossing te komen voordat je gaat bellen of mailen. Het betreffen ook liefhebbers waarvan niet alleen hun vuurwerk is afgepakt, maar ook een (groot) deel van hun inkomen. Die hebben juist nu onze steun nodig.

Yep, ga zeker annuleren aangezien we hier vrijwel zeker volgend jaar ook niet mogen stoken vanwege gemeentelijk verbod. Het is voorbij... :cry:

Hier ook annuleren.. zie het eerlijk gezegd niet gebeuren dat er volgend jaar nog F2 vuurwerk verkoop zal zijn... Aan alle importeurs en winkels, sterkte.. dit verdienen jullie niet...

Vrijdag 13 november 2020 - eentje voor in de boeken.. :cry:

Ik wil het ook annuleren en geld terug. Ik zie het volgende jaar ook zeer somber in en verwacht een totaal verbod.
En klein lichtpuntje voor de branche is dat er compensatie komt. Hopelijk is het voldoende voor alle winkels... Al betwijfel ik dat je met 40mio alles kunt oplossen :frusty:

Man man man wat een mensen zijn jullie... Lopen allemaal dat het vreselijk is en dat bedrijven failliet gaan bij als er en verbod komt de wereld is te klein... Is er een verbod en al die mensen die zo mee leven met de ondernemers staan het eerst op de deur te beuken om elke euro terug te halen.

Nu gaat iedereen janken ik krijg toch niks dus wil ik me geld terug. Snap ik maar je kan ook heel even relaxen en 2x nadenken. Jij koopt iets in de freak de beste man betaald daarmee zijn leveranciers voor nieuw vuurwerk wat hij nu niet kan verkopen. cash flow is laag en wordt niet gevuld door de handel en dan ga je massaal knaken terug halen.

jaren zeiken om de laagste prijs en goed spul de ondernemers staan jaren voor jullie klaar en men steekt nu massaal de mes in de rug van de mensen die jullie jaren lang van plezier hebben voorzien. walgelijk volk.

Laatst bewerkt door een moderator:
Calm down! Ik ben zelf van mening dat een bestelling annuleren ethisch verantwoord is, als de winkel compensatie krijgt.

Calm down! Ik ben zelf van mening dat een bestelling annuleren ethisch verantwoord is, als de winkel compensatie krijgt.

Dat zou je zeggen maar heeft iemand verteld dat de ondernemer compensatie krijgt die alle kosten dekken? Men maakt kosten... die moeten gecompenseerd worden verkoop gaat niet door opslag kosten voor een jaar gaan hier nog bij komen. het is dus echter maar de vraag of een compensatie genoeg is om de ondernemer overeind te houden. Als iedereen geld terug vraagt moet alles met een compensatie gedekt worden. Ik heb nog niemand gehoord in welke branche dan ook dat de compensaties van de overheid dekkend zijn voor alle gelede schade.

uitgaande van 60/70 miljoen verkoop om kosten te dekken en de ondernemer de rest van jaar kan eten en drinken is 40 miljoen een lachertje wie gaat die andere 30 miljoen ophoesten ? Het is natuurlijk wel zo dat de gemiddelde vuurwerk winkel allemaal opgenomen zijn in de quote 500 dus die trekken ze vast zelf uit hun zak... NOT!

Back
Bovenaan