Vuurwerk bestellingen annuleren

Vuurwerk bestellingen annuleren

• Ja, ik ga annuleren.

Stemmen: 97 60,6%
  • Nee, ik wil dit vuurwerk ook volgend jaar.

Stemmen: 50 31,3%
  • Nee, ik ben bang dat de winkels anders omvallen.

Stemmen: 13 8,1%

• Totaal stemmers
    160
Ik ga mijn orders laten staan, zodra het uitgegeven is het voor mij afgeschreven. Ik realiseer me dat niet iedereen in z'n luxe positie zit. Maar de shops hebben het nu veel zwaarder dan ik. Kan alleen maar hopen dat het volgend jaar door gaat.als de shops lekker vroeg opengaan met interessante prijzen. Ga ik zeker bestellen. En dan zeker volgend jaar goed los.

Ik had niets besteld omdat ik de laatste jaren steeds langer wacht met bestellen.
Al die klootzakken met illegaal vuurwerk maken het afsteken gewoon elk jaar kut en riskant. Tel daarbij al die linkse gutmenschen op die je MET LEGAAL vuurwerk monitoren alsof ze bij de SS werken.. maakt gewoon dat de lol er allang van af is.

Ik had afgelopen jaren wel gemerkt dat dealers de vraag om geld terug bij het vooraf informeren subtiel ontwijken of proberen te ontwijken. Sommigen willen je een vervangend product geven (eventueel in samenspraak). Of die nu vouchers aan gaan bieden, geen idee. Mocht er een totaalverbod komen moeten ze sowieso met geld terug over de brug komen.

Als jullie willen dat de sector over de kop gaat en failliet gaat, dan moet je nu annuleren en je geld terugvragen.

Van mijn vaste adres heb ik inmiddels de nieuwe orderbevestigingen voor 2021 binnen. De lokale dealer heeft mij al gemaild dat ik binnen 14 dagen het geld op de rekening heb staan. Die wil zelf de bestellingen niet doorschuiven. 3e adres wacht ik op een bericht hoe hun het denken op te lossen. Daar wil ik mijn geld terug zien

Heb een aardige bestelling maar het geld niet persee nodig nu, dus ik laat het staan voor volgend jaar. Ga het niet in deze periode in me hoofd halen om een winkel te belasten. Die hebben dit niet voorzien...

Ik wil uiteindelijk mijn geld wel terug, maar ik laat de winkeliers daarover even met rust totdat ze het zelf op een rijtje hebben. Geen haast.

Uiteindelijk worden ze kosteloos gesteld, en in de meeste gevallen is het een bijverdienste, dus maak ik me geen zorgen om de continuïteit.

Ik maak me wel zorgen om de continuïteit van de traditie, en zou dan ook liever weer op 0 beginnen komend jaar.

Ik ga alles annuleren en wil mijn geld terug. Ik geloof er niet in dat we volgend jaar wel mogen knallen, dus wil op voorhand alles alvast terug om latere ellende voor te zijn.

Afhankelijk van de opties die de winkels zelf gaan aandragen zijn er een aantal bestellingen die ik liever zou laten staan tot volgend jaar. Heb een aantal producten voor mooie prijzen aangeschaft die ik altijd al eens wilde hebben. Bijvoorbeeld de Serenity van Evo is ook niet mega goed verkrijgbaar meer. Maar zou dan wel de garantie willen hebben dat ik, mocht het vuurwerkverbod ook volgend jaar blijven, dan mijn geld alsnog terug krijg.

Maar voorlopig wacht ik rustig af. Het zal voor alle winkels ook een hectische periode zijn nu. Die moeten ook alles op een rijtje zetten enz. Dus we zien wel. Ben wel blij dat ik altijd een budget apart leg dat ik nergens anders voor nodig heb. Oftewel ik kan het wel (even) missen.

Ik blijf erbij dat ik geld terug wil... Er zijn teveel onzekerheden waardoor 2021 een knallend uiteinde zal krijgen ( niet vanuit mij maar vanuit de overheid ).

Mocht een winkel moeilijk doen ga ik er echt geen rechtszaak van maken maar vind ik het geheel gepast dat ik wel compensatie ontvang ( als ik een jaar me geld bij de bank laat staan ontvang ik ook rente ) en vervolgens zwart op wit dat indien de winkel failliet gaat of dat er een blijvend verbod komt we ons uitgegeven geld terug krijgen!

Ik laat het even inzinken en wil de winkels waar ik heb besteld ook even tot rust laten komen.
Aan de ene kant wil ik wel geld terug , echter zit ik er meer aan te denken om voor vouchers te gaan.
Zelf hou ik goede hoop volgend jaar wel normaal te mogen vieren.

Nachtje over geslapen... Bij wil 2 winkeliers de bestelling wel doorschuiven omdat ik daar te mooie aanbiedingen heb gescoord of uitloop artikelen heb. Bij 1 winkelier in midden-brabant wil ik uit coulance wel 1 kleine bestelling doorschuiven en de rest geld terug.

Ik laat het even inzinken en wil de winkels waar ik heb besteld ook even tot rust laten komen.
Aan de ene kant wil ik wel geld terug , echter zit ik er meer aan te denken om voor vouchers te gaan.
Zelf hou ik goede hoop volgend jaar wel normaal te mogen vieren.
"Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist." - Theooooo Maassen :D

..en ik vrees dat ik gelijk heb.

wij willen ons geld terug...de optie voor volgend jaar heb ik geen vertrouwen in.....stel we laten het staan en het blijft verboden dan zijn waarschijnlijk meer als de helft van de bedrijven failliet en hebben we helemaal niks....en we praten niet over een paar tientjes maar over een paar duizend.

Ik wacht af waar de winkels mee komen. Gisteren zat ik er zo in om alle winkels direct te mailen en geld terug te vragen. Maar op dit moment mis ik het geld niet. Laat de boel rustig bezinken bij de winkeliers, en ze komen vast wel met goede oplossingen. Op basis daarvan zal ik besluiten wat te doen. Daarbij zal ook meewegen dat ik sommige schaarse producten op m’n lijst had staan of scherpe koopjes had gedaan waarbij ik niet de kans wil lopen dat ik daarbij in een volgende ronde achter het net vis. Daarnaast gaat het bij mij om slechts kleine bedragen per winkel.

Aan de andere kant, zoals Avalanche zegt, zou ik straks ook lekker weer met een schone lijst willen beginnen. Genoeg tijd om nog over na te denken.

Laatst bewerkt:
De vuurwerkverkoop is inderdaad vaak net dat extra beetje omzet die een ondernemer nodig heeft om zijn hoofd boven het water te houden. Dat betekent echter niet dat wij als consumenten vuurwerk kopen enkel om die arme ondernemer te steunen. De consument is geen liefdadigheidsinstelling. Natuurlijk niet.

Wij kopen vuurwerk in eerste instantie voor onszelf, voor ons eigen plezier. Dat er een hoop sympathieke ondernemers zijn die leuke acties voor ons bedenken doet daar niets aan af. Wanneer levering niet plaats mag vinden is het niet meer dan logisch dat de consument graag zijn geld terug wil om dat geld elders te besteden. Het gaat voor de gemiddelde forumgebruiker niet om tientjes maar om honderden misschien zelfs duizenden euro's. En ja, wanneer alle klanten terugbetaald moeten worden heeft ongetwijfeld als gevolg dat er ondernemers om zullen vallen maar dat ia natuurlijk niet de schuld van de consument. Het is de overheid die je hiervoor voor boos aan mag kijken.

Dat weet je zelf natuurlijk ook heel erg goed. :wink:

Wij zijn ook geen sponsor van de ondernemer... Maar men loopt jaren te huilen ik wil dit hebben en het is onder andere door de vuurwerk winkel dat je dit jaren heb kunnen doen. Men loopt jaren te huilen over een verbod dat het ondernemingen de kop gaat kosten en dat is vreselijk. Bijna iedereen op dit forum loopt te roepen dat je ook aan die mensen moet denken. En binnen 1 seconde na het bericht dit jaar geen vuurwerk staan al die mensen die al die jaren lopen te roepen het kan niet etc onder anderen voor de handel. Die gaan direct hun geld opeisen en laten die man stikken, dat is waar het om gaat.

Het boeit geen donder of jij 10 euro uitgeeft of 1.000 het gaat erom dat men direct op de deur staat te bonzen en niet even afwacht hoe of wat nu verder. Dat geld wat je heb uitgegeven aan vuurwerk was je toch al kwijt alleen kreeg je daar over 7 weken vuurwerk voor terug nu niet. Vervelend maar het is niet zo omdat jij nu je vuurwerk niet krijgt jij je huis uitgezet wordt en je geen eten heb. ALs dat wel zo is ben je natuurlijk een knurft.

Als iedereen direct ze geld gaat claimen is dat dus wel het geval voor een grote groep ondernemers.

In de horeca worden bonnen verkocht om te eten terwijl de zaken dicht zijn en dat is als reden om de betreffende zaak overeind te houden tijdens zijn sluiting. Zijn die consumenten dan wel een filantropische instelling die de horeca overeind moeten houden? Er is namelijk niemand die zegt dat die zaak het overleeft maar die mensen steunen de ondernemer in de hoop dat ze binnenkort wel kunnen eten en drinken bij de beste man of vrouw.

Wat jullie hier doen is geen steun en hopen op volgend jaar jullie vuurwerk het is geld pakken en weg rennen en zeggen krijg de pl*uris met je hele zooi de mazzel. En als er volgend jaar gewoon verkocht mag worden staan jullie met ze alle als eerste te janken om de laagste prijs want het is allemaal al duur genoeg. Jullie zijn echt walgelijke mensen.

Er zijn termen die ik niet meer mag gebruiken maar dat is toch echt de enigste juiste term voor jullie.

Het valt me op dat veruit het grootste deel van ons freaks de winkels de tijd gunt om met een nette afhandeling te komen. Het beeld freak dat hierboven geschetst wordt is gelukkig maar een klein deel. Ik zie toch een enorme goodwill naar alle freakzaken en ondernemers toe.

Dus eens met Torr, doe niet alsof wij freaks net een stel hyena’s zijn. Afgelopen dagen hebben we een enorme verbondenheid gevoeld. Laten we dat vooral vast blijven houden! Winst uit verlies!

Jullie zijn echt walgelijke mensen.

Er zijn termen die ik niet meer mag gebruiken maar dat is toch echt de enigste juiste term voor jullie.
Ja, erg hè; iedereen denkt aan z'n eigen hachie, het leven is hard. En uiteindelijk sta jij met je vinger de schuldigen aan te wijzen. Hadden ze vroeger ook woorden voor... En zo hebben weer allemaal ons eigen standpunt en aandeel in het geheel. Prima, zo gaat dat.

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan