Vuurwerk bestellingen annuleren

Vuurwerk bestellingen annuleren

• Ja, ik ga annuleren.

Stemmen: 97 60,6%
  • Nee, ik wil dit vuurwerk ook volgend jaar.

Stemmen: 50 31,3%
  • Nee, ik ben bang dat de winkels anders omvallen.

Stemmen: 13 8,1%

• Totaal stemmers
    160
Blijf dit ook een lastig onderwerp vinden, als de orders blijven staan voor volgend jaar vind ik dit goed zolang er wel een bevestiging is dat het volgend jaar mag. Ik heb zo mijn twijfels of dit wel door gaat want ik vertrouw het kabinet gewoon niet meer. Maar als de garantie er is laat ik me orders gewoon staan. Ben blij met de huidige bestellingen dus dat word voor een volgende jaar niet anders.

In eerste instantie met alle emotie van dat moment had ik zoiets van stort het geld maar terug.
Maar nu alles weer wat is gezakt kom ik eigenlijk tot de conclusie dat ik dan volgend jaar in m'n handjes mag klappen als ik dezelfde producten weer kan scoren voor dezelfde prijzen.
Daarnaast zitten er ook nog uitloop producten bij zoals de Pounding Napalm die dan niet meer te vinden zijn.
Kortom ik neig nu steeds meer naar lekker doorschuiven voor volgend jaar.

In eerste instantie met alle emotie van dat moment had ik zoiets van stort het geld maar terug.
Maar nu alles weer wat is gezakt kom ik eigenlijk tot de conclusie dat ik dan volgend jaar in m'n handjes mag klappen als ik dezelfde producten weer kan scoren voor dezelfde prijzen.
Daarnaast zitten er ook nog uitloop producten bij zoals de Pounding Napalm die dan niet meer te vinden zijn.
Kortom ik neig nu steeds meer naar lekker doorschuiven voor volgend jaar.

Ik denk er precies hetzelfde over, ik zou alleen wel de garantie willen hebben dat het geld wel teruggestort gaat worden tijdens een algeheel verbod volgend jaar

Zo zit ik er ook in raodrunner. Bij sommige shops zal ik wel geld terug krijgen, sommigen hebben dat al gecommuniceerd. Maar heb er ook geen moeite mee als sommige bestellingen doorschuiven. Vraag me af wat de hele situatie met de freakprijzen gaat doen. Of we dezelfde freakprijzen volgend jaar weer terug gaan zien of dat alles toch aanzienlijk duurder gaat worden. Ik hoop het natuurlijk niet, al zou ik er wel begrip voor hebben vanuit de winkeliers gezien.

Gun de verkopende partijen een beetje verwerkingstijd en een plan van aanpak te make alvorens ze te belasten met vragen of eisen waar ze op dit moment net als ons net zo slecht antwoord op kunnen geven.

Uiteraard hoop ik ook op een afhandeling zoals al vele voorbeelden hier hebben aangetoond ontvangen te hebben. (Creditatie van som)

Als je nu keihard roept je geld terug te willen omdat "je het goed kan gebruiken" (en dat kan je natuurlijk ook heel breed opvatten) moet je jezelf toch ook eens goed achter je oren krabben......

Bijzonder ook... Gaat even beslissen voor andere wat goed gebruiken is... Stel je voor dat je van een klein inkomen moet rondkomen maandelijks 20 euro apart houd voor je hobby genaamd vuurwerk en zojuist 200 euro hebt uitgegeven bij een dealer met leuke aanbiedingen! De dealer beslist dan maar even het op te schuiven en hardwerkende vader welke fantastisch voor zijn gezin bezig is kan nu geen oud en nieuw beleven doordat zijn bestelling opgeschoven wordt.

Niemand maar dan ook niemand kan dat beslissen, grotendeels zal dit bij de meeste niet het geval zijn en hebben vast nog wel een buffertje om de dag door te komen ( dan wel anders als normaal ).

Consumenten hebben toch ook rechten?

Zojuist mijn eerste bestelling doorgeschoven naar volgend jaar. Die bij de Vuurwerkdumper Leiderdorp. Mocht kiezen tussen geld terug of doorschuiven + 15% gratis volgend jaar. Erg nette oplossing al zeg ik het zelf :thumbup: En het voordeel. Ik kan me nog een jaar langer verheugen op al die mooie producten :idea:

Ik ga, bij (een klein(!) deel van) de winkeliers waarbij het geen probleem is de bestelling laten annuleren. Hiermee wil ik iets anders halen in DE / BE.

Wat dachten we er van om elkaar niet de maat te gaan nemen over de persoonlijke keuzes die een ieder maakt...deze zijn niet voor niets persoonlijk...mensen het gevoel aanpraten zich te moeten verdedigen is m.i. allemaal weinig chique...

Ik ga ook alles annuleren.
Iemand enig idee bij wie je moet zijn voor de magnum 30% actie van laatst? Bij het afhaalpunt of bij de importeur zelf?

What about geen van beiden... heb gewoon geduld?
Maar goed om je gerust te stellen zag ik op fb een antwoord Marcel voorbij komen.

Marcel: Magnum gaat gewoon terug betalen. Hebben zich echter nog niet helemaal bij een verbod neergelegd. Einde van deze week of begin volgende week zal terugbetaling geschieden.

Als je de winkels/importeurs geen tijd gunt om zijn zaken te regelen rondom deze hele gebeuren en binnen paar dagen al gaat lopen mailen om je geld terug te eisen vraag ik me af of je dan überhaupt van hun luxe service gebruik moet maken aangezien de freakacties als mooi gebaar voor ons is.
(Nogmaals ik zeg niet dat je niet zou moeten annuleren alleen geef de desbetreffende zaken hun tijd om alles te regelen, ze zullen je vast wel benaderen)

Back
Bovenaan