Vroeger toen ik door me vader uit bed was gehaald heel vroeg 29 december om vuurwerk te kopen. Folders zaten te bekijken wat het zou worden hele dagen en wat werd uitgezocht werd niet aangepast.
Vroeger dat ik met doosjes flowershot(opeens waren ze uit het assortiment) liep fontein met knal en rotjes en Romeinse kaarsen. En wat ratelmatjes en nog wat klein spul en in de avond liep met Chinese pakketjes. Vroeger waren er ook geen bunkers bij de meeste maar gewoon verkocht onder de toonbank vandaan en hele dozen in een kantoortje stonden. Vroeger toen België nog België was het paradijs het hele jaar door,
Vroeger dat ik met me fietsje vuurwerk ging ophalen samen met mijn zus, en mijn zus meer had gekocht dan mij. Maar wel van haar de vuurpijlen kreeg omdat zij niet durfde af te steken.
Vroeger dat ik 3 dagen lang voor kleine bedragen bij ging kopen om vervolgens over te hebben tot volgend jaar.
Vroeger toen scapino nog vuurwerk verkocht en daar gingen wachten tot de prijs ging zakken voor uitverkoop poeh daar kwam redelijk wat mee naar huis.
Vroeger het meest leuke van alles 3 dagen lang afsteken met vrienden maar het meeste met me zus. Begonnen oudjaarsdag nooit 10:00 maar 08:30 met babypijltjes en grondbloemen en Romeinse kaarsen afstak en ik weet niet hoeveel pakjes toverfonteinen en happiness.
Vroeger kreeg je inderdaad bonnetjes met een nummer. Vond die bonnetjes ondingen was het altijd kwijt of het was vervaagd wat het nummertje was.
Het allerleukste België schreef er al over. Klavertje 4 een top gozer stond daar in 100,000 klappers kopen en bonbridge vuurwerk zoals de crakling chrysantinum 25 shots waaiers en kartonnen messier van thor meegingen en de meeste bij mij omvielen.
Tja vroeger wat was dat geweldig. Echter heb ik vroeger een angst voor vuurwerk gehad, kreeg namelijk een vonkenregen in me ogen. De vuurpijl ging te vroeg af waardoor ik geen afstand kon nemen. Heb na het ongeluk op jaarwisseling 1996/1997 zeker tot 1999 geen vuurwerk afgestoken was behoorlijk angstig er van geweest.