Games

Sinds anderhalf jaar ben ik begonnen met Fortnite spelen door de enorme hype. Ik heb nooit echt shooters gespeeld dus het was voor mij een hele ervaring.
Ik ben opgegroeid met NES en N64 (emulator) en heb vooral goede ervaringen met games als Mario 64 en zelda ocarina of time. Sinds die tijd hebben mijn broer en ik een originele Xbox gehad, de 360 en hierna beiden naar PC gegaan. Populair waren vooral GTA (Sanandreas, 4 en 5). Sinds die tijd veelal race games of strategische games gespeeld. Age of empires en de OG Warcraft heb ik veel op pc gespeeld :p.
Enfin, ik speel alweer een tijdje Fortnite en het is echt ontzettend uniek en 'verslavend'. Het is jammer dat 't veelal enkel gelinkt wordt met kinderen ivm de skins en dansjes. Het unieke is gewoon jezelf in ieder scenario kunnen beschermen en gevechten met mensen aangaan in complete 3D manier. Een enemy kan overal zitten en vrijwel alles kapot maken. Combinatie van mechanics ivm bouwen en het nauwkeurig bewerken van structuren tot aimen en game awarness door goed te luisteren waar een enemy zit bijv. Het is een waarderend gevoel om als eerste uit een gevecht of heel potje te komen zelfs.

Sinds de launch is iedereen wel echt stukken beter geworden en door de vele mechanics is het lastig voor nieuwe spelers om een potje te winnen, gelukkig is skill based match making nu een ding en zitten er voor beginnende spelers zelfs nog BOTS in om het bouwen en schieten te oefenen.

Vroeger wel flinke tijd deze game gespeeld. Zal hem nu niet meer gaan halen denk ik.

Vermaak me ondertussen nog prima met Planet Zoo. :)

The future of gaming show - ps5

Wat vinden we er van tot nu toe?

Eigenlijk wel een terechte vraag. Het tevredenheidsmodel van Thomassen stelt; zodra je verwachtingen hoger liggen dan de daadwerkelijk ervaring dat men ontevreden kan zijn. Had men van te voren geen verwachtigingen, en heeft men dezelfde ervaring dan is men wel tevreden. Ook het laten zien van de unreal engine een week van te voren, in een verkapte gameplay wat geen gameplay is, legt de lat onnodig hoog i.m.o.

Ik denk dat we nog wat meer moeten zien en horen voordat we echt enthousiast worden over de console. Sommige titels ben ik wel enthousiast over. Andere wat minder.

Gemengde gevoelens dus...

Eigenlijk wel een terechte vraag. Het tevredenheidsmodel van Thomassen stelt; zodra je verwachtingen hoger liggen dan de daadwerkelijk ervaring dat men ontevreden kan zijn. Had men van te voren geen verwachtigingen, en heeft men dezelfde ervaring dan is men wel tevreden. Ook het laten zien van de unreal engine een week van te voren, in een verkapte gameplay wat geen gameplay is, legt de lat onnodig hoog i.m.o.

Ik denk dat we nog wat meer moeten zien en horen voordat we echt enthousiast worden over de console. Sommige titels ben ik wel enthousiast over. Andere wat minder.

Gemengde gevoelens dus...

Dat geld voor mij eigenlijk wel hetzelfde. Ik had totaal geen verwachtingen en was zelfs vergeten dat het gisteren avond was. Moet wel eerlijk zeggen dat het 50 tot 55 minuten kijken naar trailers niet was wat ik ervan gehoopt had.

Vind het design van de ps5 wel echt ontzettend sexy. Zeker die van de digital edition ziet er qua looks goed uit.

03e535110f98a0d3d0cff418c4ae1060.jpg

Dat geld voor mij eigenlijk wel hetzelfde. Ik had totaal geen verwachtingen en was zelfs vergeten dat het gisteren avond was. Moet wel eerlijk zeggen dat het 50 tot 55 minuten kijken naar trailers niet was wat ik ervan gehoopt had.

Vind het design van de ps5 wel echt ontzettend sexy. Zeker die van de digital edition ziet er qua looks goed uit.

Bekijk bijlage 54214

Ben ik met je eens. Als je het vergelijkt met wat ik me kan herrinneren van het reveal event van de ps4, dat was echt een geniale presentatie met publiek, podium, presenatatoren etc. dat is helaas niet mogelijk nu.

Ik verwacht wel dat zoiets nog gaat plaatsvinden komende maanden, al dan niet met publiek.

Desalnietemin vond ik de edit vrij zwak, en werden de beelden tussen de trailers in een beetje 'repetative'. Altijd bestaand uit het kruisje, vierkante, driehoekje en rondje van playstation alleen steeds in een ander jasje. Met miljoenen kijkers, hadden ze dit wel wat zorgvuldiger mogen 'vullen'.

Verder vind ik het design mooi en gewaagd. je kunt hem gelukkig ook platleggen, dit is wel een belangrijk puntje voor mensen met een mediameubel waar niet veel ruimte in is... Daarnaast is aan de diskslot goed te zien dat het best wel een groot apparaat wordt. ongeveer 36 cm...

Tot slot; welke game van alle trailers kijk jij het meest naar uit?

Ben ik met je eens. Als je het vergelijkt met wat ik me kan herrinneren van het reveal event van de ps4, dat was echt een geniale presentatie met publiek, podium, presenatatoren etc. dat is helaas niet mogelijk nu.

Ik verwacht wel dat zoiets nog gaat plaatsvinden komende maanden, al dan niet met publiek.

Desalnietemin vond ik de edit vrij zwak, en werden de beelden tussen de trailers in een beetje 'repetative'. Altijd bestaand uit het kruisje, vierkante, driehoekje en rondje van playstation alleen steeds in een ander jasje. Met miljoenen kijkers, hadden ze dit wel wat zorgvuldiger mogen 'vullen'.

Verder vind ik het design mooi en gewaagd. je kunt hem gelukkig ook platleggen, dit is wel een belangrijk puntje voor mensen met een mediameubel waar niet veel ruimte in is... Daarnaast is aan de diskslot goed te zien dat het best wel een groot apparaat wordt. ongeveer 36 cm...

Tot slot; welke game van alle trailers kijk jij het meest naar uit?

Kena

Maar moet eerlijk zeggen dat ik er steeds meer aan denk om de nieuwe xbox te gaan halen.

Waarom? Tja het is gewoon een gevoel die je bij een bepaald iets hebt.

zolang er maar warzone opgespeeld kan worden vind ik alles best en de nieuwe aankondiging van Horizon Zero Dawn 2 is ook wel heel gaaf.

Niemand:
Echt helemaal niemand:
Zelfs niet de peilingen van Maurice de Hond:

Sony en Microsoft:
Laten we het product zodanig groot en/of niet tv-meubel proof maken...
PS5-Size-770x433.jpg

Ja echt he.... Ik heb tot nu toe alle Playstations, maar ik denk dat ik deze oversla. Wat een lelijk ding...

Maakt me eigelijk niet zoveel uit hoe de nieuwe Ps4 eruit komt te zien, zolang het maar doet, zonder al teveel poespas:p

Back
Bovenaan