Vragen aan Lesli Vuurwerk 2025/2026!

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Het nieuwe jaar is nog maar net begonnen en we richten onze spreekwoordelijke pijlen alweer op het komende seizoen.

Hebben jullie vragen of reacties omtrent deze importeur? Stel ze dan in dit topic! Als wij van Vuurwerkcrew dan op bezoek gaan, dan zullen wij alle vragen meenemen en verwerken in het verslag!

Kunnen jullie verklaren waarom de prijsverschillen tussen dezelfde artikelen in DE en NL zo hoog zijn?

Voorbeeld.

Downforce, aanbiedingsprijs NL 37,95
Downforce, prijs Duitse winkel, 19,95

Zijn alle lijnen behalve Riakeo in eigen beheer qua ontwikkeling of is het oude vuurwerktotaal assortiment nog apart?

Zoja graag bij Riakeo minder cakes/compounds met goud en meer met kleur varianten. Neem als voorbeeld de cake monster van de Duitse markt.

Het is zonde dat het merk Zena op de achtergrond is komen te staan. Verwachten jullie hier nog nieuwe ontwikkelingen a la echte Zena artikelen?

Laatst bewerkt:
Allereerst de beste wensen voor 2025 en dat het een mooi jaar mag worden voor jullie!

Ik mis in jullie assortiment de rauwe fluiters zoals de Bora Bora en de knalcakes/compounds.
Komen de rauwe fluiters en de knalcakes/compounds weer terug in jullie assortiment?

Geen vraag van mijn kant. Wel vind ik het een hele slimme zet om Riakeo op de Nederlands markt te brengen. Ik was eerst sceptisch over hoe de kwaltieit ging uitpakken maar dit is goedgekomen, het zijn echt kwaliteits producten, dit legt de lat voor andere leveranciers ook weer hoger. Dus daarvoor zeker credits!

Eerlijk is eerlijk ik ben vaak best wel kritisch als het gaat om jullie prijs/kwaliteit verhouding, nu brachten jullie afgelopen jaar Raikeo op de nederlandse markt, was daar best wel heel sceptisch over maar na alle product videos gezien te hebben, hebben jullie echt stuk voor stuk mooie producten op de markt gebracht, maar nu de vraag en dat is wat gaan jullie er aan doen om te zorgen dat de kwaliteit van de raikeo lijn gewaarborgd blijft ?

Wie weet ga ik dan dit jaar nadenken om wat raikeo aan te schaffen.

Zouden jullie willen overwegen om de lonten boven op de cakes te plakken en niet aan de zijkant, dat is een stuk makkelijker aangezien alles in doosjes zat (Riakeo)
Ik had dit nagevraagd bij Riakeo en dat komt omdat Lesli dat wil… dit was trouwens ook het geval bij de Scuba van VWT.

Vraag voor Lesli, kunnen jullie ook de boxen die in Duitsland wel verkocht worden van Riakeo ook opnemen in het NL assortiment? Bijvoorbeeld Dubai & Krawallig ?

De kwaliteit van Riakeo heeft mij verrast, pas na de demo's werd voor mij duidelijk hoe hoog de kwaliteit is en heb ik besloten om diverse producten aan te schaffen. Zal het Riakeo assortiment dit jaar verder uitgebreid worden en is het mogelijk om uit te breiden met wat single-effect producten zoals de Riakeo Opening Act die werkelijk schitterend is?

Zouden jullie willen overwegen om de lonten boven op de cakes te plakken en niet aan de zijkant, dat is een stuk makkelijker aangezien alles in doosjes zat (Riakeo)
Blue lion king idem dito

Overigens typerend, op wolff compounds staat: NOOIT een compound uit de doos halen. (Ivm kans op schade/losraken)

Bij lesli staat: Haal de compound uit de doos...

Misschien handig om hier met importeurs onderling overeenstemming/uniformiteit te creëren? (Oh wacht...)

De consument is al dom/onkundig/onwetend genoeg... dus alle hulp is welkom.

De kwaliteit van Riakeo heeft mij verrast, pas na de demo's werd voor mij duidelijk hoe hoog de kwaliteit is en heb ik besloten om diverse producten aan te schaffen. Zal het Riakeo assortiment dit jaar verder uitgebreid worden en is het mogelijk om uit te breiden met wat single-effect producten zoals de Riakeo Opening Act die werkelijk schitterend is?
Mee eens. De kwaliteit van Riakeo heeft me verrast, hoop dat dit vast gehouden wordt met nieuwe batches.

Blue lion king idem dito

Overigens typerend, op wolff compounds staat: NOOIT een compound uit de doos halen. (Ivm kans op schade/losraken)

Bij lesli staat: Haal de compound uit de doos...

Misschien handig om hier met importeurs onderling overeenstemming/uniformiteit te creëren? (Oh wacht...)

De consument is al dom/onkundig/onwetend genoeg... dus alle hulp is welkom.
Het zou fijn zijn als bij alle compounds de hoofdlont aan de bovenzijde zit. Ik had meerdere compounds van Lesli en die zaten allemaal aan de zijkant.
Hiervoor moest ik al die dozen los maken.

Eigenlijk zoals hierboven ook al meerdere malen is aangegeven, positief verrast over de gehele lijn Riakeo producten. Graag zou ik hier ook een verdere uitbreiding in het assortiment van zien in zowel cakes als compounds.

Wel idd heel onhandig dat de lonten aan de zijkant zitten, persoonlijk zie ik deze ook het liefste aan de bovenkant ivm gebruiksgemak/veiligheid.

Denk eerlijk gezegd dat ze bij Lesli zelf nu wel hebben gezien dat Nederland bereid is kwaliteits vuurwerk te kopen. Als je prijzen vergelijkt valt het verschil eigenlijk nog wel mee ,afhankelijk wanneer en waar je Riakeo vuurwerk koopt uiteraard. M.b.t. de lonten aan de zijkant vindt het zelf geen probleem des te makkelijker om je eigen showtje zo door te lonten (reserve lont is zelfs roze wat ikzelf weer associeer met snellont) maar het is gewoon zonde van alle kosten en grondstoffen om zoveel verpakkingsmateriaal te gebruiken wat gewoon zinloos is ,niet alleen bij riakeo uiteraard. Het zit in een mooie bedrukte dure omdoos ,soms nog een kooi en dan weer in blanke dozen daarna pfhhh ,zonde van de kosten en als we toch iets willen doen qua milieu zou dit wat mijn idee een mooie eerste stap zijn ,maak je dummy's nou gewoon met de "mooie marketings verpakking" maar het echte product met zo min mogelijk onnodige troep, en vergeet niet dat er al heel veel vuurwerk vanuit de happy family fabriek komt he ,menig label wordt daar geproduceerd ,eind conclusie riakeo was top en komend jaar gaat daar mits de prijzen normaal blijven het meeste van mijn budget wel naar toe ,de futuristic lijn viel me ook niet echt tegen trouwens (andere prijslijn) ps kan me wel voorstellen dat het logistiek misschien beter werkt als een bepaald product een specifieke verpakking heeft (stapelen/kruit droging tijdens transport) maar vrees dat marketing en schappresentatie de boventoon voert

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik vond het zonde om steeds doosje weg te moeten doen. Je zal ook maar pas op straat klepje open doen en geen lont zien...het staat nergens aangegeven. Het is wrs uit veiligheid zijn dat er geen schiet/snellont gebruikt hoeft te worden.

Ik vond het zonde om steeds doosje weg te moeten doen. Je zal ook maar pas op straat klepje open doen en geen lont zien...het staat nergens aangegeven. Het is wrs uit veiligheid zijn dat er geen schiet/snellont gebruikt hoeft te worden.
de hoofdlont is ten alle tijden gewoon visco lont (groen) hoor bij ieder merk/label ,zou anders wel heel gevaarlijk worden ook he, en de reservelont normaliter ook maar het viel mij op dat riakeo een roze reservelont had ,kan uiteraard ook gewoon visco zijn in een ander kleur

klopt maar dan moet je hem wel zo onderhand tot aan de tube ingang bloot leggen ,wat dan meestal qua overgang ook nog eens dik afgetaped is al ,blijf er zelf altijd net boven( de overgang ) de overbruggingen lopen vooralsnog altijd nog wel lekker en vlot iig ,gelukkig heb ik genoeg snellont en visco aangeschaft want dat zou ook wel steeds lastiger te vinden zijn ,belgië gelukkig nog afgelopen jaar

Gast 24030 zei:
de hoofdlont is ten alle tijden gewoon visco lont (groen) hoor bij ieder merk/label ,zou anders wel heel gevaarlijk worden ook he, en de reservelont normaliter ook maar het viel mij op dat riakeo een roze reservelont had ,kan uiteraard ook gewoon visco zijn in een ander kleur
Dat is inderdaad gewoon roze visco met een lage brandsnelheid.

Gast 24030 zei:
klopt maar dan moet je hem wel zo onderhand tot aan de tube ingang bloot leggen ,wat dan meestal qua overgang ook nog eens dik afgetaped is al ,blijf er zelf altijd net boven( de overgang ) de overbruggingen lopen vooralsnog altijd nog wel lekker en vlot iig ,gelukkig heb ik genoeg snellont en visco aangeschaft want dat zou ook wel steeds lastiger te vinden zijn ,belgië gelukkig nog afgelopen jaar
Dat heb je uiteraard allemaal opgemaakt toch? Je mag dat spul namelijk niet in huis hebben ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Waar we nu op af stevenen is een kooienverbod per 2025. Worden huidige producten met kooi dan aangepast en geïmporteerd zonder kooi of vervallen alle kooi producten en worden er nieuwe productlijnen uitgezet? Dit is handig voor ons om te weten, zeker met uitloopjaar. Dan weet je zeker wat je wel / niet koopt.
Dank!

Back
Bovenaan