Verbod op singleshots f2 vanaf volgend jaar!?

Voor het BPN is het heel simpel, er kan het meeste geld verdient worden met cakes en compounds. Daarbij willen ze de kans verkleinen dat vuurwerk in zijn algemeenheid verboden wordt. Dan is dit gewoon een logische keuze die wij, de liefhebbers niet leuk vinden.

Ik ga eens even checken of ik ergens nog wat kleinere single shots op de kop kan tikken.

Voor het BPN is het heel simpel, er kan het meeste geld verdient worden met cakes en compounds. Daarbij willen ze de kans verkleinen dat vuurwerk in zijn algemeenheid verboden wordt. Dan is dit gewoon een logische keuze die wij, de liefhebbers niet leuk vinden.

Ik ga eens even checken of ik ergens nog wat kleinere single shots op de kop kan tikken.
Dat dwingt mij sinds jaren weer naar Belgie..... nooit verwacht dat ik daar ooit weer terug zou komen.

Het gaat verboden worden. Ook zullen er straks minder mensen het gaan afsteken of naar het buitenland gaan om het te halen. Omdat ze de straffen dan gaan opvoeren. Ze kregen iedereen klein. Het wordt beetje bij beetje verboden. Daar doet niemand iets aan. De vuurwerk branche had er niet aan mee moeten werken.

Deze toestanden gaat ook echt helpen ja, om een verbod tegen te gaan! Iets met een vinger en een hele hand?
Romeinse kaarsen, babypijltjes en nu single shots? Laat me niet lachen...
Stel tradatieverraders zijn het! :angry:

Dat dwingt mij sinds jaren weer naar Belgie..... nooit verwacht dat ik daar ooit weer terug zou komen.

Dit heb je goed gezegd! En zal zeker voor meer mensen gebeuren in de toekomst, dus uit eindelijk zal het alleen maar verslechteren totdat vuurwerk helemaal verboden is. Dan is de handhaving veel eenvoudiger.

Helaas maar waar...

Deze toestanden gaat ook echt helpen ja, om een verbod tegen te gaan! Iets met een vinger en een hele hand?
Romeinse kaarsen, babypijltjes en nu single shots? Laat me niet lachen...
Stel tradatieverraders zijn het! :angry:

Dat is inderdaad ook een utopie inderdaad, maar het leeft ook niet onder mensen die vuurwerk afsteken. Alleen onder liefhebbers die vaak op een forum zoals dit zitten.

Ik heb een topic aangemaakt voor wat discussie:

https://forum.vuurwerkcrew.nl/showt...)-vuurwerk-in-Nederland&p=1112162#post1112162

Dit heb je goed gezegd! En zal zeker voor meer mensen gebeuren in de toekomst, dus uit eindelijk zal het alleen maar verslechteren totdat vuurwerk helemaal verboden is. Dan is de handhaving veel eenvoudiger.

Helaas maar waar...

Dat is inderdaad ook een utopie inderdaad, maar het leeft ook niet onder mensen die vuurwerk afsteken. Alleen onder liefhebbers die vaak op een forum zoals dit zitten.

Ik heb een topic aangemaakt voor wat discussie:

https://forum.vuurwerkcrew.nl/showt...)-vuurwerk-in-Nederland&p=1112162#post1112162

Top, nee dan snappen wee elkaar ik dacht dat je het anders bedoelde! Ga even dat topic bekijken dan!

Jaren geleden heb ik besloten om me zoveel mogelijk aan de regeltjes te houden. Jullie kennen het wel, je word ouder, vrouwtje, baan etc. Dus je krijgt meer drang om de regeltjes te volgen zodat je tenminste rustig kunt slapen. Vroeger heel wat slapeloze nachten gehad omdat ik continu dacht "wat als ze m'n stash met shells vinden"

Nu zijn we weer een paar jaar verder en die regeltjes en verboden waar ik me al jaren aan houdt beginnen zo langzamerhand steeds strakker om m'n keel te knijpen.

Mijn bedrijf vaart de afgelopen jaren al in moeilijk vaarwater door alle bullshit klimaatregeltjes vanuit Den Haag, klimaatregeltjes bedacht door mensen die zelf 8 keer per jaar de wereld rond vliegen puur en alleen voor de vordering van hun eigen carrière...

Nu begint ook mijn hobby, mijn passie, op een rap tempo kapot gemaakt te worden. Het F3 verbod was enkel nog maar het begin daarvan. Nu komt ook F2 er aan, en ik begin me steeds meer af te vragen; Word het niet weer eens tijd om mijn buizen van zolder te halen en weer wat 150mm shells te fixen? Als de regeltjes volgen niet voor een verbetering van de kwaliteit van mijn leven zorgt, misschien moet ik dan maar gewoon alle regeltjes negeren en weer terug vallen op oude gewoontes...

Ik zal er eerlijk gezegd niet slechter door slapen, gewoonweg omdat een dergelijk soort vuurwerk mij nooit echt heeft kunnen bekoren.

Dit neemt niet weg dat de verbodscultuur mij aardig de keel uit begint te hangen!!!

Ik vind het heerlijk om die dingen overdag te horen en te stoken. Maar voor mezelf dan alleen die echt hard knallen. Zoals die red bastards van vorig jaar.

De NL overheid is bezig om de verschillen tussen NL consu vuurwerk en dat van onze buurlanden te vergroten, ze creeeren daarmee een situatie vergelijkbaar met de jaren 90/00, alleen gaat het nu om andere producten. In 2006 werden 500 grams cakes en Chinese rollen legaal in NL; juist om het vuurwerk toerisme te verminderen, men wilde nivelleren qua consu vuurwerk. Precies het tegenover gestelde werken ze nu weer in de hand; babypijlen, romeinse kaarsen en nu weer de single shots. Belgische winkels hebben wat extra's te vieren deze kerst. :applause: (stel je voor dat ook vuurpijlen verboden worden in NL, dan mag de gemeente Baarle wel een vierbaans snelweg gaan aanleggen. :D )

De illegale handel gaat zo veel toenemen nu. Goed gewerkt, in België, Polen, Tsjechië, Spanje, Italië en zelfs in Duitsland gaat de vlag uit.

Ik zweer dat als het vuurwerk nu weer opnieuw beoordeeld gaat worden mbt de knal dat deze veel zachter gaat worden. Zeg 1 gram flash max. Dan koop ik vrijwel niks meer hier, dat is 1 ding dat zeker is.

Te bizar voor woorden. Echt waar, gewoon bagger. Erger me zo erg aan dit achterlijke land, echt vreselijk.

Weer iets verboden wat totaal nergens op slaat. Bedank roverheid. Ik lees dat er 45 mensen. Met letsel waren door single shots? Wouw das veel, er zijn der duizenden, ohnee tienduizenden, verkocht. Echt te debiel voor woorden, bah.

Back
Bovenaan