Verbod op singleshots f2 vanaf volgend jaar!?

Ik zweer dat als het vuurwerk nu weer opnieuw beoordeeld gaat worden mbt de knal dat deze veel zachter gaat worden. Zeg 1 gram flash max. Dan koop ik vrijwel niks meer hier, dat is 1 ding dat zeker is.

Daar is IL&T iswm TNO indirect al mee bezig(geweest), door de kooiconstructie opnieuw onder de loep te nemen...

Laatst bewerkt:
F2 singleshots kan ik me helaas nog ergens in vinden dat die van de nl markt moeten, maar ziet de regering dan het grote plaatje niet? De kans dat men alles maar dan ook alles zomaar over de grens gaat halen word door een steeds strenger beleid/verbod groter en groter. Mijn vraag is dan ook waarom? En wat met die 74 miljoen euro per jaar die in 3 dagen worden verdiend?

Als die kamerleden nou eens de fiets pakken en langsgaan bij importeurs of winkeliers dan kunnen ze eens zelf onder ogen zien dat Nederlands vuurwerk NIET voor de problemen zorgen. Willen ze nou echt dat iedereen de zware knallers gaan kopen? Zoja, dan kunnen de vuurwerkslachtoffers in mijn ogen de regering aanklagen wegens gebrek aan verstand

.

Voorlopig is het nog een voornemen om per 20/21 te verbieden. Lopen hier net zo veel kippen zonder kop als in Den Haag.

Het is een voornemen. De wetswijziging moet nog geschreven worden, moet nog door een openbare commentaarronde en moet daarna herschreven worden. Als winkelier en importeur goed schrijven op de commentaarronde, komt er ongetwijfeld een overgangstermijn.

Dat het verbod er zou komen is niets nieuws onder de zon. Alleen nog heel erg de vraag hoe snel den haag alles rond kan krijgen. Ikbetwijfel het...

Volgens de detailhandel worden er jaarlijks 10 miljoen exemplaren verkocht, wat je noemt een bulkproduct. Als tien procent daarvan vervangen wordt door illegale alternatieven, zeg nitraten, dan kom je al van de regen in de drup..... Nee, ik geloof niet dat het iets oplost. Persoonlijk hou ik ook van deze kleinere singleshots, puur vanwege de harde knal die bij oud en nieuw hoort. Wat zat het volgende zijn? Vuurpijlen en “werpbaar knalvuurwerk”? Of slaan ze die fase over en komt er direct al een totaalverbod in 2021?

Volgens de detailhandel worden er jaarlijks 10 miljoen exemplaren verkocht, wat je noemt een bulkproduct. Als tien procent daarvan vervangen wordt door illegale alternatieven, zeg nitraten, dan kom je al van de regen in de drup..... Nee, ik geloof niet dat het iets oplost. Persoonlijk hou ik ook van deze kleinere singleshots, puur vanwege de harde knal die bij oud en nieuw hoort. Wat zat het volgende zijn? Vuurpijlen en “werpbaar knalvuurwerk”? Of slaan ze die fase over en komt er direct al een totaalverbod in 2021?

naja zo te zien willen ze dat de nitraten volop naar Nederland komen.
hiermee stimuleren ze wel de handel.

Voorlopig is het nog een voornemen om per 20/21 te verbieden. Lopen hier net zo veel kippen zonder kop als in Den Haag.

Het is een voornemen. De wetswijziging moet nog geschreven worden, moet nog door een openbare commentaarronde en moet daarna herschreven worden. Als winkelier en importeur goed schrijven op de commentaarronde, komt er ongetwijfeld een overgangstermijn.

Dat het verbod er zou komen is niets nieuws onder de zon. Alleen nog heel erg de vraag hoe snel den haag alles rond kan krijgen. Ikbetwijfel het...

Waarom worden dan alle F3-producten gedumpt? En lees je op alle verkoopsites: Volgend jaar verboden?

Ik voel een lichte vorm van burgerlijke ongehoorzaamheid opkomen, deze zal sterker worden naarmate we 2020/2021 naderen.

Na weer een jaar gekonkel en gekronkel door onze beste regering die alles afpakt en/of je een poot uitdraait. Mijn grens komt in zicht in ieder geval.

De gemiddelde burger zie ik niet snel de grens overgaan voor vuurwerk. De illegale markt zal wel iets toenemen, maar netto gezien zal de regering het land wel veiliger achten in de statistieken.

De gemiddelde burger zie ik niet snel de grens overgaan voor vuurwerk. De illegale markt zal wel iets toenemen, maar netto gezien zal de regering het land wel veiliger achten in de statistieken.
Nog nooit in het weekend bij Zena geweest zeker?
Ook de gemiddelde burger weet de weg naar Duitsland en België prima te vinden hoor. Die weg word hierdoor zelfs met grote billboards aangegeven.

De Nederlandse overheid slaat met dit besluit de plank volledig mis, volgend jaar zullen deze singelshots in Belgie gewoon te koop blijven en geloof me wat hier boven al wordt genoemd, het is heel druk in Baarle en dat is niet om een frietje te eten ;).

Gevolg van dit besluit, illegale handel zal toenemen, en meer ongevallen met de jeugd.

nu gaan meeste me wel haaten :bonk: maar ja meeste kloeien er ook absurd mee van jongeren dus begrijp ene kant wel ook want sta je om 6 biuten met je dochter beetje sier te
doen staat klote groepje van tunderkings op je terichten of lekker door straat heen tegooien of in speeltuin dus ja ...ze hebben zelf ook beetje verpest nu en aan hun iegen tedanken en aanspreken heb geen zin met die pubers

Mannen, is dat kloten met vuurwerk niet iets van alle tijden? Er wordt wel heel erg hard naar de huidige jonge generatie gewezen, terwijl ik er bijna zeker van ben dat iedereen hier zich er wel eens schuldig aan heeft gemaakt. Ik ben inmiddels ruim in de 30 maar ik kan me zolang als mijn bewuste herinneringen teruggaan levendig herinneren dat er met name in de jeugdige groep stokertjes altijd wel aangerommeld werd. Maar vergis je niet, ook (jonge) volwassenen kunnen/konden er wat van!

In de jaren 80 en 90 werd dat voor mijn gevoel wel beter geaccepteerd. Toch wist de overheid toen ook al dondersgoed op het gevoel te spelen met de 'je bent een rund als je met vuurwerk stunt' spotjes van Sire. Maar echt veel merkte je van die antivuurwerkbeweging op oudjaarsdag in de praktijk niet. Er werd meer gedoogd toentertijd. Tijden, samenleveingen en publieke opinies veranderen nu eenmaal. Tegenwoordig kun je je als vuurwerkliefhebber (en -importeur!) geen misstap meer veroorloven. Voor je het weet hangt er een verbod boven je hoofd...

Laatst bewerkt:
Jesus..ook de f2 singleshots. Daarna zeker ook vuurpijlen want die zijn ook "gevaarlijk". Iemand anders hier had het over de kaasschaafmethode, dat is inderdaad een goede term

Tegenwoordig mag echt helemaal niets meer enig risico opleveren enkel omdat een paar idioten zelfs dat relatief slappe consu spul misbruiken...

Ik mis toch echt wat echtheidskenmerken in de brief. Ik ben positief skeptisch. De overheid zal nooit openlijk melden dat de kosten voor de winkeloer en importeur zijn. Verder klopt de tekstopbouw niet met iets van Rijksoverheid.

Noem me eigenwijs, maar eerst zien dan geloven. 7 maanden voor een wetswijziging inclus8ef consultatie is heel erg snel.

nu gaan meeste me wel haaten :bonk: maar ja meeste kloeien er ook absurd mee van jongeren dus begrijp ene kant wel ook want sta je om 6 biuten met je dochter beetje sier te
doen staat klote groepje van tunderkings op je terichten of lekker door straat heen tegooien of in speeltuin dus ja ...ze hebben zelf ook beetje verpest nu en aan hun iegen tedanken en aanspreken heb geen zin met die pubers
klopt helemaal dat is nou juist de reden dat ze afgeschaft worden, maar voor mij dan een reden om de grens over te trekken, ik kan er wel normaal mee omgaan en ik vindt ze geweldig.

Back
Bovenaan