Verbod op singleshots f2 vanaf volgend jaar!?

Man, man, man! Ook niet eens een overgangsjaar. Oftewel, alle restvoorraad moet naar de verbrandingsoven? Het is 20 december, niet alles gaat op. Komend jaar de vuurpijlen? Staan we het jaar erop alleen maar met cakes en compounds buiten. Het einde is nabij... overlast blijft, dat is door de illegale knallers. Idioterij in dit land

Helemaal mee eens

Hier staat het allemaal in: https://www.rijksoverheid.nl/documenten/kamerstukken/2019/12/18/vuurwerk-tijdens-de-jaarwisseling

Het goede nieuws:

Stikstof
Tijdens het VAO heeft lid het Wassenberg verzocht om te onderzoeken hoe vuurwerk bijdraagt aan de stikstofproblematiek. Uit de beschikbare gegevens van het RIVM over de uitstoot van vuurwerk tijdens de jaarwisseling, blijkt dat vuurwerk geen noemenswaardige bijdrage levert aan de stikstofdepositie in Nederland.

bedankt voor de link, wordt er niet heel vrolijk van als ik het lees.
Ze gaan als ik het goed zie, alle soorten vuurwerk opnieuw onderzoeken. Ben bang als daar uit blijkt dat het allemaal gevaarlijk is, dat zoals de meeste zeggen snel kan gaan :(

Ik vraag mij af of de webshops nu voorraad thunderkings zo wel op krijgen, of gaan ze nog stunten met kortingen bij de thunderkings?

Snap dit beter dan het verbod op.
f3. Met single shots word zoveel gekloot door de jeugd. En de f3 single shots voor €15 eu per 3 zijn te duur voor hen

Prima dat ze F2 single shots verbieden, de meeste single shots bevatten ook gewoon 2 gram flash en worden in 95% van de gevallen niet juist gebruikt en vaak gewoon op de grond gegooid waardoor het een ongeleid projectiel word wat overal heen kan schieten, mijn inziens nog veel gevaarlijker dan een nitraat.

Dat ze de grotere F3 single shots dan ook gelijk verbieden gaat natuurlijk nergens over maar shit happens, nu alleen nog die plof knallers ( zwaar legaal knalvuurwerk volgens de "experts" ) en de zwakke NL pijlen ( die alle kanten opvliegen bij windkracht 2 ) en we zijn er wel zo'n beetje

Ik heb liever zwaarder spul ( F3/F4 ) wat wel juist gebruikt word dan minder zwaar spul wat niet juist gebruikt word maar dat zal velen wel tegen de borst stuiten :devil:

Neuh, beter het kleine f2 gammele troep verbieden en juist zwaarder f3 toestaan. Ja, ook de knallers. Als dat legaal verkrijgbaar wordt, gaan ze veel minder vroegtijdig illegaal knallen omdat de spanning er van af is.

Hmm, idioten kunnen er dan dus wel mee naar hulpverleners gooien... Doe dat dan ook gewoon niet :bonk:

hier ook uit, over vuurpijlen:

Een handhaafbaar nader onderscheid in vuurpijlen binnen de categorie F2, is op grond van de
huidige informatie niet eenvoudig aan te geven. Een optie is om de lading van
vuurpijlen te verlagen tot het niveau dat in Duitsland is toegestaan (20 gram).
Ik hecht er aan om eerst in beeld te brengen of een dergelijke grens significant
bijdraagt aan de veiligheid en voldoende handhaafbaar is.

Om recht te doen aan genoemde moties zet ik daarom extern onderzoek uit.
Oogmerk is om te onderzoeken of een nader onderscheid in zware en lichte
vuurpijlen te maken is, met inachtneming van hetgeen in buurlanden gebruikelijk
is en wat de consequenties daarvan zouden zijn op de veiligheid van afstekers,
omstanders, politie en hulpverleners en op de handhaafbaarheid.

Ik informeer uw Kamer eerste helft van 2020 over de resultaten.

Dit jaar de vuurpijlen, thunderkings f2, mortieren f3 , de grote Crackling balls. Volgend jaar gaat al het knalvuurwerk weg. Dus je houd over een paar jaar alleen nog de grote dure dozen over vanaf 50 euro, dus de jeugd koopt dan geen vuurwerk meer, vuurwerk word zo alleen nog maar voor mensen met veel budget.

Ik verwacht dat Cat. 1 binnenkort ook niet meer is

Bumba gelooft niet in verbieden.
Bumba gelooft in het wegnemen van de oorzaken waardoor kwalijke dingen gebeuren.
Zijn slecht ouderschap, gebrek aan sociale controle en onvrede over de gevestigde (vrijheidsbeperkende) orde wellicht de oorzaak van de jeugdige misstanden die de aanleiding zijn tot dit besluit?
Deze oorzaken haal je niet weg door nog meer vrijheden af te nemen denkt Bumba. :copper:

Laten we met zijn allen dat internetconsulatie gebeuren in de gaten houden, hopen dat we in iedergeval een tegen geluid kunnen laten horen op alle voorstellen (F3 verbod, F2 tk verbod, enz). Want ook het F3 verbod moet eerst nog via internetconsulatie.

Alsof de branche dit iets kan schelen. Het is namelijk echt centenwerk voor hun. Voor een tientje verkopen ze er honderd. Al het kleine spul interesseert ze financieel geen moer.

Dat de motie van parlementariër Chris van Dam het heeft gehaald, verbaasd me helemaal niet.
Toen ik 12 jaar was gingen die dingen ook al vaker horizontaal dan verticaal door de straat.

Spijtig genoeg raakt dit ook de F3 singleshots en daar was NL nu juist uniek in binnen Europa.

Back
Bovenaan