UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ach ja tja het AD is al jaren een krant die niet serieus genomen moet worden. Dat is bij Feyenoordsupporters b.v. al jaren bekend. Afgelopen O&N heeft bewezen dat we gewoon door kunnen stoken. Negeren die Carla, gooi haar weg als een Funke Luftheuler die gillende keukenmeid.

Precies dit. Ik zie het elke keer terugkomen. De vuurwerkliefhebber zet zichzelf publiekelijk elke keer neer als een domme tokkie. In die docu laatst ook ´Uitgeknald?'. Altijd maar noemen dat het een traditie is en loze oneliners als "we gaan auto's toch ook niet verbieden. Ik mis elke keer de sterke argumenten en uitleg over het vuurwerk zelf. Al het vuurwerk dat voor onrust zorgt en ongelukken is al verboden. We moeten Nederland daarover informeren en niet maar blijven noemen dat het een traditie is of mensen bedreigen. Hiermee zet je ons meteen in het hoekje van de zwarte piet kneuzen en andere tokkies in ons land. Zet eens iemand voor de camera die haarfijn kan uitleggen aan de hand van de bekende cijfers dat het een sensatie verhaal is. Dat relschoppers aangepakt moeten worden en dat de cakes en compounds gewoon moeten blijven omdat daar nog nooit iemand last van heeft gehad.
Het goede verhaal wordt BEWUST genegeerd door de media. Zie de reactie van Koala hier: https://forum.vuurwerkcrew.nl/showt...tgeknald-over-vuurwerkverbod-maandag-op-NPO-3

Er wordt in het verleden van woordvoerder Lars Onrust gespit, zo worden gegevens over een bijna faillissement van bijna dertig jaar geleden online gezet.

stond gewoon in een krantenartikel ja, wat een kneuzen daar.

Dat er op een forum uitgezocht wordt wie de NVB is, is niet gek. Maar daar had het bij moeten blijven. Het probleem is ook dat er mensen op dit forum zitten of meekijken op dit forum die zich niet weten te beheersen.

Het AD maakt hier dankbaar gebruik van. Natuurlijk schrijven ze liever sensatie verhalen. Een kop waarin "Bedreiging vuurwerkbond" staat krijgt meer aandacht dan "Vereniging pleit voor behoud vuurwerk".
De fout aan hun kant is dat ze een artikel geschreven hebben waarin een bond aangewezen wordt als spreekbuis van liefhebbers die totaal niet representatief is voor deze groep. Carla heeft (bewust?) niet genoeg onderzoek gedaan want er mag niet PRO vuurwerk geschreven worden.
In het laatste artikel wordt de mening van de Vuurwerkfederatie er tussen gepropt op een plek dat niet opvalt en naast een grote quote van een forum "Je moet niet aan iemands vreten zitten".
Dit is toch echt framen wat ze doet.

Ze had ook kunnen beginnen met:

"De Vuurwerkfederatie en diverse vuurwerkfora distantiëren zich van de bedreigingen bij NVB"

Met een groot artikel over hoe de federatie er over denkt en dat zij er wel van balen dat de NVB zich als bond van liefhebbers opgesteld hebben terwijl de echte verenigingen buiten schot gelaten zijn.

Nee bedreigingen zijn niet goed te praten en ik hoop dat het geen forumleden waren. Maar wat het AD doet is geen eerlijke journalistiek

God wat staan er weer goed op, hulde applaus voor jezelf. "Liefhebbers" die het nodig vinden andere mensen te bedreigen moeten zich kapot schamen.

Toch is dit een aanname die velen van ons nemen, maar is het inderdaad wel zo. Wordt er door de heren misschien niet een spelletje gespeeld, zij weten namelijk drommels goed hoe ze de media moeten bereiken ( dat was al duidelijk ) en moeten bespelen. Let er wel op dat het makkelijker is om de vuurwerkorganisaties en liefhebbers in kwaad daglicht te zetten dan andersom.
Ik zelf heb twijfels over de waarheid, van wat er zich nu precies afspeelt

Toch is dit een aanname die velen van ons nemen, maar is het inderdaad wel zo. Wordt er door de heren misschien niet een spelletje gespeeld, zij weten namelijk drommels goed hoe ze de media moeten bereiken ( dat was al duidelijk ) en moeten bespelen. Let er wel op dat het makkelijker is om de vuurwerkorganisaties en liefhebbers in kwaad daglicht te zetten dan andersom.
Ik zelf heb twijfels over de waarheid, van wat er zich nu precies afspeelt

Exact. Het is duidelijk dat die gasten een lijntje hebben met het AD.

Als er daadwerkelijk op grote schaal bedreigd is, zodat de heren nota bene moeten onderduiken. Is dat niet alleen volstrekt onacceptabel, maar ook een teken van enorme zwakte vanuit de vuurwerkliefhebbers.

“Er wordt in het verleden van woordvoerder Lars Onrust gespit”

Als verhalen schrijfster mv. Van der Ende dit ook gedaan had dan had zij zich wellicht kunnen scharen onder de beroepsgroep journalisten en was zij erachter gekomen dat NVB geen liefhebbers vertegenwoordigd, noch vuurwerk organisaties.

Het hele gebeuren heeft een nare smaak.
Nou ik ga weer aan mijn wenslijst werken!:D

Als er daadwerkelijk op grote schaal bedreigd is, zodat de heren nota bene moeten onderduiken. Is dat niet alleen volstrekt onacceptabel, maar ook een teken van enorme zwakte vanuit de vuurwerkliefhebbers.

Er heerst grote twijfel of dit wel waar is.

Begint steeds meer op een offensief voor aandacht te lijken. Wat wederom is gelukt.

Tot nu toe steekt zn toneelstukje en media strategie goed inelkaar.

Best knap dat 2 mannetjes op deze schaal iedereen op lopen naaien.

Jongens laten wij ons focussen op de politiek te blijven informeren dan de media. Daar zitten een bepaald slag mensen aan het roer. De politiek zijn volksvertegenwoordigers dus laten we hun blijven voeden

Precies dit! De BPN richt zich ook op de politiek en daar is al genoeg uit voortgekomen. Volgens mijn informatie hoeven we ons de komende jaren (hoeveel laat ik even achterwege) hooguit druk te maken over vuurwerkvrije zones. Een burgemeester kan niet meer de gehele gemeente vuurwerkvrij maken, dus goed nieuws voor de steden waar met een verbod wordt geschermd. Daarbij moet het imago van vuurwerk op de schop. Een begin hiermee moet worden gemaakt door consumentenvuurwerk te veranderen naar oudjaarsvuurwerk. Nogmaals, alle vertrouwen in mijn bron, mijn naam is Piet uit Groningen en inhoudelijk ga ik er verder niet op in.

Precies dit! De BPN richt zich ook op de politiek en daar is al genoeg uit voortgekomen. Volgens mijn informatie hoeven we ons de komende jaren (hoeveel laat ik even achterwege) hooguit druk te maken over vuurwerkvrije zones. Een burgemeester kan niet meer de gehele gemeente vuurwerkvrij maken, dus goed nieuws voor de steden waar met een verbod wordt geschermd. Daarbij moet het imago van vuurwerk op de schop. Een begin hiermee moet worden gemaakt door consumentenvuurwerk te veranderen naar oudjaarsvuurwerk. Nogmaals, alle vertrouwen in mijn bron, mijn naam is Piet uit Groningen en inhoudelijk ga ik er verder niet op in.

Zoals de Duitsers het over Silvester-Feuerwerk hebben? En wat precies bereik je daar dan mee?

Overigens is het goed om de NVB nauwlettend in de gaten houden voor wat betreft mogelijke oplichterspraktijken.

Ik verbaas me enigszins over het totale gebrek aan bereik in de media van de branche. Juist met dit soort theater zou er een heel sterk signaal moeten komen in hoeverre het volk bedrogen wordt. Desnoods met een advertentie als de journalisten hun werk weigeren te doen. Waar blijven de positieve en sterke pro vuurwerk stukken?

“Dit is waarom de media onderwerpen zoals vuurwerk eenzijdig belicht, aanpast of zelfs niet wil brengen”

https://www.daardan.nl/2020/06/dit-...ig-belicht-aanpast-of-zelfs-niet-wil-brengen/

De inhoud van het artikel is zo veel zeggend en maakt duidelijk waarom nieuwsfeiten over o.a. vuurwerk gerelateerde zaken anders in de media verschijnen dan werkelijk het geval is en waarom uitspraken zoals van mannetje Bruls en de NVB maar wat gretig op de voorpagina’s komen te staan. Eén eigenaar, DGP-Media heeft het voor een groot deel te zeggen in medialand en bepaald zo de headlines en de moraalpropaganda die dagelijks over ons uitgestort wordt.

Kijk maar eens welke kranten en nieuwssites van hen zijn.. wel even op Nieuwsmerken klikken,
dan zie je o.m. NU.nl ook staan, qua bereik één van de grootste van NL. https://www.dpgmedia.nl/merken

Dat 80% van de Nederlanders via een mediakartel zo “links gestuurd nieuws” gepresenteerd krijgt is meer dan verontrustend..

Hier zou de NL politiek iets van moeten vinden en daarop actie moeten ondernemen.

...Een burgemeester kan niet meer de gehele gemeente vuurwerkvrij maken, dus goed nieuws voor de steden waar met een verbod wordt geschermd....

Euhh... heb ik iets gemist? Even los van het feit dat het al zo was dat het niet een Burgemeester is die dat kan doen, die heeft alleen maar een publieke functie, het is een Gemeenteraad waar B&W onderdeel vanuit maakt die lokale wetgeving maken. Maar maak ik uit jouw reactie nou op dat volgens jou een Gemeente niet meer de complete Gemeente vuurwerkvrij kan maken? Heb je dat zwart op wit voor mij?

Beste Liefhebbers,

Gisteren hebben wij een bericht gemaakt voor de CDA leden in Nederland. Zoals sommigen al weten is er deze vrijdag een stemming over het opnemen van een permanent vuurwerkverbod in het verkiezingsprogramma. Vandaar onze oproep aan de CDA leden de mooie vuurwerktraditie in ere te houden.

Facebook wilde helaas vanwege het politieke karakter van de post niet meewerken met de promotie. Hier wordt aan gewerkt maar we weten niet of dit nog (op tijd) goedgekeurd wordt dus vandaar ook hier het verzoek onze oproep te delen.

Verder hebben wij vandaag natuurlijk ook de berichtgeving in de kranten gezien en daarop ook een reactie naar buiten gebracht. Uiteraard nemen wij, net als de mensen hier, met klem afstand van enige vorm van geweld of bedreiging.

Echter, op het artikel was genoeg aan te merken dus dat hebben we ook zeker verwoord. Het moet maar een keer afgelopen zijn met het wegzetten van de Nederlandse vuurwerkliefhebber als “tokkie” of aso volk. Iedere groep heeft zijn zwarte schapen ertussen zitten. We weten immers ook dat er genoeg liefhebbers bedreigd worden of met geweld te maken krijgen, zelfs minderjarigen.

Dus help ons de boodschap uit te dragen en deel/like onderstaande berichten

Oproep CDA Leden
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=109867261020086&id=100190271987785

Reactie berichtgeving bedreigingen Vuurwerkbond
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=109992921007520&id=100190271987785

Ik heb jou verhaal ook inderdaad voorbij horen komen bij een zeer betrouwbare bron en hij had het weer van een niet noemende importeur gehoord, alleen dat een burgermeester zijn of haar gemeente niet meer vuurwerkvrij kan maken heb ik nog niet eerder gehoord, laten we afwachten wat hier uit gaat komen, tot die tijd gas blijven geven, stilstand is killing.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan