Mailtje gestuurd aan Weeztix. Hieronder het antwoord.
"Hi xxxxxx,
De aanvraag voor jouw terugbetaling is succesvol verwerkt. Helaas hebben wij geen invloed op de deadline van de daadwerkelijke terugbetaling. Deze wordt namelijk bepaald door de organisator. We zijn momenteel in contact met de organisatie.
Als je meer informatie wilt, kun je contact opnemen met de organisator. Je kunt de contactgegevens van de organisator vinden op de website of via de social media kanalen van het evenement.
Heb je nog vragen over dit proces? Klik dan
hier voor meer informatie.
Met vriendelijke groet,
Lotte"
De link die in deze mail staat brengt me naar onderstaande mededelingen:
Wanneer kan ik mijn terugbetaling verwachten?
Er zijn twee manieren om een terugbetaling te ontvangen:
- Je hebt een terugbetaling aangevraagd bij de organisator
- Het evenement is verplaatst of geannuleerd en je hebt een terugbetaling aangevraagd.
1. Je hebt een terugbetaling aangevraagd bij de organisatie
Wanneer de organisatie de terugbetaling heeft uitgevoerd, ontvang je een bevestigingsmail over de uitgevoerde terugbetaling. Je kunt de terugbetaling binnen 5 werkdagen terug op je rekening verwachten.
Is dit niet het geval? Neem dan contact op met de organisator, die kan je hier het beste over te woord staan en meer informatie geven.
De informatiegegevens van de organisatie kun je vinden op hun website of sociale media kanalen.
2. Het evenement is verplaatst of geannuleerd
Je hebt zelf een terugbetaling aangevraagd via de orderstatuspagina omdat het evenement verplaatst of geannuleerd is; Op de orderstatuspagina kun je zien voor welk(e) ticket(s) je een terugbetaling aangevraagd hebt.
Wanneer de aanvraagperiode gesloten is, moeten Weeztix en de organisator nog enkele processen doorlopen voordat de terugbetaling daadwerkelijk uitgevoerd kan worden.
Nadat alles verwerkt is, doen wij ons best om de terugbetalingen zo snel mogelijk uit te voeren. De snelheid hiervan wordt echter door de organisatie bepaald. Hier heeft Weeztix geen invloed op.
We begrijpen dat je wilt weten wanneer je de terugbetaling op je rekening kunt verwachten. Indien je hier vragen over hebt, kun je het beste direct contact opnemen met de organisator van het evenement.
De informatiegegevens van de organisatie kun je vinden op hun website of sociale media kanalen.
Daarna kreeg ik nog een mail van Weeztix:
"Hi,
Ter aanvulling op de vorige e-mail: Zodra wij meer informatie hebben of een nieuwe update hebben, zullen wij je hier ook direct over informeren.
Met vriendelijke groet,
Lotte"