Toppers/floppers 2025-2026!

Hierbij mijn toppers en floppers, maar ook degene waar ik iets meer van had verwacht. Al het andere wat hier niet tussen staat was gewoon goed, maar ook niet direct een regelrechte topper.

Toppers
  • Sylvester Mainframe – Magnum (Batch 2024)
    • Wat een ontzettende beukers zaten hierin. Absoluut de hardste knallen die ik de gehele avond heb meegemaakt. Zeer sierlijke effecten en niet normaal breed. Echt super blij dat deze een jaartje heeft gedroogd.
    • Hij heeft een aantal jaren gedroogd in de bunker en heb deze voor een top prijs á 149 euro mogen scoren. Wat een absolute no-brainer was dat en wat een show geeft deze box weg voor dat geld. Was een publieksfavoriet.
  • Thermal Jewels – Vuurwerkmania / Rubro
    • Een rustigere sierlijke bak met mooie kleuren. Persoonlijk houd ik van dat ‘glitter’ goud die in deze compound verwerkt zit. Het is voor het budget wat je er aan kwijt bent echt een mooie 30 mm klapper.
    • Een absolute rammer van een bak is dit. Klappen die uit 20mm komen was niet normaal en dit in combinatie met het moordende tempo is echt insane. Voor het geld is dit een absolute, maar dan ook een absolute aanrader om aan te schaffen!

Prima

• Pearl of the South – BredaVuurwerk
    • Een gegeven paard mag je niet in de bek kijken. Deze heb ik immers ‘gratis’ mogen afsteken. Desondanks had ik hogere verwachtingen van deze box qua spreiding en uitwerking. De crackling oogt goedkoop, maar knettert wel goed. Al met al een prima box voor t geld.
  • Transbomber – Rubro (Batch 2025)
    • Er is al veel gesproken over deze batch en lijkt er op alsof er diverse varianten zijn. Mijn variant was helaas echt ondermaats naar mijn mening. Cake 2 & 4 hebben hem doen redden. De eerste cake merkte ik gewoon direct dat de klappen minimaal waren (had misschien ook last van een maandag ochtend variant). De crackling was zacht en amper effect lading. De tweede cake vond ik dan wel weer goed en de derde juist heel slecht. De derde cake had dan wel een hoger tempo maar rood was totaal weg misschien 1 a 2 sterren en amper crackling. De finale maakte het gelukkig wel beter want wat was dat weer genieten! Doe mij maar 4x de finale in een box.
    • Dit setje van 5 cakes voor een leuk prijsje mee kunnen nemen. Hier had ik na alle positieve verhalen toch een ander beeld bij qua burst en uitwerking. Ondanks het nog steeds prima was, was ik wel een beetje teleurgesteld. Uiteindelijk besloten 3 tegelijk nog aan te steken om eventjes te rammen. Al met al prima stookvoer.

Floppers

• Ocean of Lights – Firework Specials (Batch 2024)
    • Om hier kort over te zijn: Wat een beuker is dit, absolute topper. Echter… knalde deze dus halverwege de tweede cake helemaal uit elkaar waardoor je gewoon heel veel mooie beukers en effecten hebt gemist. Mede toch een flopper. Heb inmiddels contact opgenomen met de winkel om te kijken wat er mogelijk is qua vergoeding. (Weet niet of dat gebruikelijk is).
    • Er is veel gesproken over deze cakes door de enorm aantrekkelijke prijs (€4 á €5 euro p/s). Echter merk je dit natuurlijk wel in de kwaliteit. Zijn ze dan echt slecht? Nee. Had ik er iets meer van verwacht/gehoopt? Ja. Mede toch een beetje een flopper. Het is leuk stookvoer, maar niet meer dan dat. Voor dat geld kan je beter wat losse GBV Thunders halen bijvoorbeeld.
Ik was nog 1 topper vergeten toe te voegen:

• Juggernaut 1.2” – Wolff Vuurwerk
    • Het is natuurlijk niet vergelijkbaar met gekooide artikelen. Alhoewel als ik dit in vergelijking kan trekken met de rubro artikelen zonder kooi vond ik Rubro dit jaar toch er boven uit stijgen qua ongekooide artikelen. Desondanks was dit gewoon echt een mooie multi-shape compound met mooie diverse effecten erin verwerkt, waaronder mooie blinking tips. Al met al een prachtige sierlijke box waarvan ik blij ben deze af te mogen steken.
Tevens zal ik z.s.m. ook proberen mijn video's te uploaden op YT en deze erbij zetten.

Laatst bewerkt:
Het was prachtig......

Kan het wel hebben over de goede el gato's, funkes of riakeo's maar ik vondt de voor mij nieuwkomers SRPYRO en ProXplosion van de 1.3G echt top ook omdat ze net iets vriendelijker zijn van prijs.

SRPYRO grandioos....en de proxplosion 1.3 lijn uitmuntend zal wat (PRYME- Ongetwijfeld ook) oehhs en aahhhsss in de straat opnoemen...

SRPYRO supercharger
SRPYRO willow Mayhem

ProXplosion pyroclash
ProXplosion inferburst

Toppers compounds Nederland
TDS 400
Immortal gold (goede batch)
1,2 Golden willow

Toppers cakes nederland
Heavy legends 3x20 (verrassend goed)
Cairo crackling
Big valk 19

Fonteinen Nederland
Ex machina
999
888
Ja die SRpyro producten zijn top. Had in de losse verkoop ook nog van die kleine potjes meegenomen, geloof 37,- voor 4 25s 20mm potjes, die gingen ook erg lekker.

Merk zeker in de gaten houden aankomend jaar, dat 1.3 maakt erg veel verschil tov NL producten

Floppers? Geen floppers, behalve een belgische nitraatcake (clouds of thunder dacht ik) die openklapte.

Top Toppers:
Torunament Box Batch 2022 (was voor het publiek het absolute hoogtepunt, veel applaus)
Beast of Burden Batch 2025(achterlijke doorlont, met lont zelf gedaan maar liep alsnog niet goed door)
Mei Tai Tailgate 2022
Luypaers Maltese Tiger 2022 (beste qua alles)
Sylvester Mainframe 2025 (kooiloos, deed niet onder voor de Beyond redemption van 2023)
Future Aurora 2025
Stealth Bomber 2024
Luypaers 49 shots 20 mm cakes (ongelooflijk, zelfs een dame kwam melden aan ons dat ze er een (terranagu leopard of zo) zo bijzonder mooi vond. (2022)
Parallel Universe (2025)
Fransbomber (2025?, vond hem echt beter dan in vorige jaren)
Argento Zylon (2025)
Crazy Hornets (2025) wat een leuk product
Screaming Titans (keiharde salute en rauwe fluit ook nog).

Toppers
Volt Scuba 2025
Peking Opera 1 (2025)
Riakeo Elegance (2025)
Iskra Widmo cakes (2024)
Exclusive FUnky Town (2025)
Atmosphere 64 shots (2025)
W triple layer (2022)
Crazy Cyclone (2025)
CRiakeo Cyberworld B en D (duurden me voor het geld veel te kort)
RIakeo Carsshow C (of hoe die ook heet) Wel VEEL TE DUUR!
Return o the Phoenix (niet zo'n rauwe fluit en dat beviel me beter)
Luypaers Ball Python en Evolution 50 mm geval (waren prima maar ik mis deze niet als ze er niet meer zijn)

Subtoppers
Blue Lion King (2025)
Peking Opera 100 (2025)
Maltese Tiger was echt goed he!
Samen met de Aniol en Nishiki Kamuro de top 3

Toppers:
Geisha Super Flowers '24
Beast of Burden '24
Elegance '24
Funke Paranoid '18
Funke Chrys-Rain Blue '19
Funke Corolla Blue '19
Blitz Bomber '24
Argento Talos Top uit 21mm!
Golden Ticket dikke spreiding!
Vuurwerk Pap Final Chapter dikke spreiding!
Ghost Madness '24 keiharde burst! Regelrechte topper!
Turbo Display Box
Cosmic Fury

Niet echt floppers want over het algemeen was ik doorgaans zeer tevreden over alle dozen uit mijn collectie! Maar, Vuurwerkpap Last Dance lag helaas iets onder mijn verwachtingen! Burst was niet al te hard, wisselende kwaliteit, miste net iets spektakel imho! De pauzes tussen cake 3 en 4 iets te lang! Daarentegen was cake 4 wel weer geweldig! Vuurwerkpap Final Chapter was top!

Toppers

- The Great Wall
- Gracefullnes
- van Riakeo was eigenlijk alles wel erg goed.
- Killer Mutant
- Big Bum, niks van verwacht, was wel top hoor.
- Crazy Hornet per 2. Zoeeeeef.

Minder
- Blue Lion King, misschien teveel van verwacht
- Event Immortal Gold, stopte toen cake 1 bijna klaar was. Beetje een anticlimax. Effecten wel mooi.
- Scuba, was wat fletser qua kleuren dan in mijn herinnering
- Event Tears From Heaven, standaard, weinig oh en ah momenten in de 360 schoten.

Flop
- Shining Paradise, draaide niet. Vloog in de fik, duur vuurtje
- Ex Machina, gevaarlijk ding
- Purple Crossette, was gewoon een andere tint rood dan de Red Crossette.

Toppers:

Gold Navy
Juggernaut 1,2"
Mega big 19/ Lucky 19
Crackling Revo 2.0

Erg goed:

Blue Maroon
Sensation 3 (2024 batch)
Crazy Cyclone

Meer van verwacht:

Shining Paradise
Fountain Orchestra

Toppers
- Blitz bomber (vorig jaar bewaard)
- finale project: 2 x Cairo crackling, 2x ROTP en 1 x Projector. Stuk voor stuk wellicht geen toppers, maar tegelijk een spectakel.
- Popcorn

Floppers
- Kleine potjes lidl Duitsland. Haperingen, (soms wel 10 sec), schoten kwamem niet altijd hoog. Uitwerkingen voor het geld wel prima

Back
Bovenaan