Toppers/floppers 2025-2026!

Toppers van mijn avond:
Sensation 2 - Rubro
Sensation 4 - Rubro
Elegance - Riakeo
Golden Tower - Wolff
Massive Gold - Wolff
Combi: Caïro Crackling / ROTP
Tarantula - Wolff - Echt waanzinnig goed! Beste voor het laatst bewaard 😁

Matig t.o.v. de toppers:

Blue Lion King - Lesli
Killer Coyote - Lesli
Final Bang - Driesprong (Rubro?)

Overige:
Rebel 2.0 was goed maar de fluiters hadden harder gekund, nog steeds een mooie vermakelijke bak.

Flink genoten van de burst van de toppers, echt waanzinnig, buurtgenoten geloofde oprecht niet dat dit legaal NL vuurwerk was.

Geen floppers gehad, wel een Albert Neon fiction die het niet deed na het aansteken van de lont. De cake hebben we tegen een klein vuurtje gezet en uiteindelijk ging deze alsnog. De effecten waren van goede kwaliteit, goede burst, heldere kleuren en goud bleef mooi hangen.

Magnum big willow was ook erg mooi met dit windje. Goud met blinking tips, goud met blauw. Prachtige bak met weinig of geen wind.

Lesli bürgermeister is een no brainer voor €66,66. Voor die prijs verwacht je geen topper, naar het valt niks tegen. Gewoon een hele leuke compound die niet wegvalt om 00:00.

Cake met de grootste uitwerkingen was zoals altijd de Rubro stormbird.
Was die Stormbird nog te koop afgelopen jaar? Heb hem niet kunnen vinden. Heb er wel nog 1 of 2 staan 🤭

Dit jaar voor het eerst wat meer variatie in mijn collectie, leuk om nieuwe producten uit te proberen :)

Vooropgesteld wil ik een paar algemene TOP punten benoemen:
- het weer was top, over de hele dag
- de Duitse (Weco) cakes worden mijn inziens steeds beter; ik heb de indruk dat de burst beter wordt, er meer kleuren worden gebruikt en dat de schoten elkaar sneller opvolgen
- de sfeer op straat was opnieuw super! Nul gezeik en gekke taferelen. Staat compleet haaks op de beelden die in de media voorbij komen.
Hier één en al gezelligheid en gemoedelijkheid ervaren!

Mijn TOPPERS:
- Spectacle show 320 - Wolff
- Alle Sensation Boxen - Rubro
- Szakal - Iskra
- Transbomber (toch weer) - Rubro
- Fontain 999

Meer van verwacht (FLOPPERS?):
- Golden Palm Coco - Pyro Rebels
- Crashbox - Rubro

Prachtige Oud en Nieuw gehad met goede combinatie van compounds en cakes. Op naar volgend jaar!

Burst toppers : (niet helemaal eerlijk)
Break out wolff
Willow mayhem
Temptation willow
Insane crown bomber
Bunker blaster

Waren allemaal oude kooi producten die 2 tot 4 jaar bij mij hebben liggen drogen. Maar je kon het verschil echt goed merken met bijvoorbeeld riakeo bakken.

Toppers:
  • Spectacle Show 320 (Wolff): ongekend wat een tempo en geweld. Niet de hardste burst en de grootste effecten, maar dat is absoluut niet storend. Mines een dikke toevoeging aan het geheel. Finale was kippenvel.
  • Tarantula (Wolff): per 2 geschoten, heerlijke opbouw naar 30mm. Bij 25mm al volle bak genieten en dan geeft ie nog een tandje extra. Popping crackling geeft je het gevoel dat je er middenin staat.
  • Kings & Queens (GBV): hardste burst van de avond, megabrede boeketten, helemaal 30mm. Duurt lekker lang en verveelt nooit.
  • Dazzling Dream: wij van WC Eend... maar deed het zeker niet minder dan vorig jaar. Tweede deel met crackling misschien nog wel beter! Blauw in eerste deel was echt diepblauw!
  • Terracotta (GBV): fijne afwisseling tussen alle rambakken. Schiet in salvo's. Zeer heldere zilverpalmen. Zou het nog beter doen vóór 00:00u als het rustig is.
  • Rebel 2.0 (Hello): vooral lancering van de finale, en de fluiters die mooi gebundeld extreem hoog gingen, genieten!
  • Alles van Pangu: Pyro Wizard en in mindere mate Crazy Magician.
Floppers
  • Spaceman (Lesli): meer van verwacht, kleinere effecten en zachtere burst dan straatvideo's van afgelopen jaar.
  • Overdrive (Elite Mark): vooral eerste deel miste wat burst en daardoor spreiding.

Geweldige jaarwisseling gehad. Super gezellig met de buurt, richting 00.00 uur kwamen er steeds meer mensen bij om het vuurwerk te aanschouwen. Collectie bestond voornamelijk uit bewezen toppers uit voorgaande jaren, sommige ook in kooi. Ontzettend trots op de collectie, geld en effort om deze samen te stellen dubbel en dwars waard. De top van de toppers dan maar:

Compounds

- Spectacle Show 320 (zie commentaar in het topic Spectacle Show 320). Niet normaal
- Notorious (zie commentaar in het topic "wat steek je als laatste af"). Ben gewoon verliefd op het dwarrelgoud en de all-at-once zee aan goud wat lang blijft hangen.
- Fire Valley: zwaar genieten van begin tot eind. Mooie, gevarieerde show, tempo perfect. Lekkere spreiding. Echt een pareltje
- Super Flowers: Keiharde klappen, mega spreiding. Gekooide versie, blies me echt omver.
- 1,2" Firestarter: Dikke topper van Broekhoff. Jesus, wat een bak, heerlijk!
- Splitting Rainbow; Viel heel erg in de smaak bij het publiek. Elegante compound van GBV, erg mooi uitgevoerd. 2024 batch.
- Sensation 4: Heerlijke chaos, onverslaanbaar voor de prijs die ik er voor neer heb gelegd.
- Full Assault: Eeuwige favoriet. Alles klopt aan deze compound Blijf me verbazen dat dit 25mm tubes zijn.
- Stormfront: Opbouw is subliem, tempo versnelling richting einde toverde dikke glimlach op mijn gezicht
- Atlantis Lion: Rustmomentje, heldere sterren. Brede waaier!
- Dragon's Glow: Fish mines ging wel erg laag, maar enorm genoten van dit compact blokje. Erg mooie kleuren
- Immortal Gold: Had een jaartje rust gehad in de opslag. Sierlijk en gevarieerd. Gigantische burst.

Cakes

- Toxic: Wat een schoonheid! Wauw.
- Eastern Nights: Omlabeling van de Pig, gelukkig nog op de kop kunnen tikken bij Giezen Hoogkerk. Klapte ontzettend hard, afwisseling goud/kleur erg mooi
- Bull (China Red): Dit is by far de beste single waaier van Nederland wat mij betreft. Vooral door het moordende tempo, zonder dat dit ten koste gaat van de effecten.

Wat tegenviel:

- Turbo Fountain (Hello): Eerste gedeelte had onvoldoende stijghoogte, en dat was reden voor koop. Crackling op het eind echter dikke prima.

Vreemd om te lezen dat de een heel lovend over een product spreekt en de ander juist heel teleurgesteld is 🤔
Is niks vreemds aan naar mijn mening. Iedereen beleefd een product op zijn manier. Wat ook meespeelt is het verwachtingspatroon van een product op basis van demo danwel straatbeelden.

De nieuwe producten van Rubro/Mania presteerde voor mijn doen boven verwachting. Ga je ze vergelijken met de El Gato blokken die ik als laatste heb geschoten dan valt de burst, spreiding en volheid van de boeketten juist weer tegen.

Is niks vreemds aan naar mijn mening. Iedereen beleefd een product op zijn manier. Wat ook meespeelt is het verwachtingspatroon van een product op basis van demo danwel straatbeelden.

De nieuwe producten van Rubro/Mania presteerde voor mijn doen boven verwachting. Ga je ze vergelijken met de El Gato blokken die ik als laatste heb geschoten dan valt de burst, spreiding en volheid van de boeketten juist weer tegen.
Dat snap ik ja, maar ik lees ook dingen over producten die ik ook had waarvan ik juist dacht van wow deze is best nog wel goed.

Hoe dan ook mijn lijstje:

Top:
Topaz blue - Hello
Coconut bounty - geisha
May-day - Hello
Hangin 'n bangin - vuurwerktotaal
Ultimate redemption - FWS
Black arrow - FWS
Fireworks university - broekhoff
Spectra - Wolff
Rave - Wolff
Eclypse - riakeo
Outburst - riakeo
Toxic - riakeo

Prima:
Cupido - riakeo
Riakeo 500
Midnight assortiment - FWS
Royal inferno - broekhoff
Neon ghost - bonfireworks
Fountain 888 - Wolff
Snow crystal - WTF
Bloody chameleon - bonfireworks
Ultra stars - rubro
Helix - rubro
Iron Giant & platinum hero - broekhoff
Stau - exportmeister

Matig:
Psycho & kamikaze - magnum
Double elements - broekhoff
Total sphere mix display, hield er halverwege mee op, dus moest m via het reservelont afsteken. Verder wel hele mooi effecten!

Geen floppers 😁

Zo ff uit mn hoofd:

Top:
Alles van wolff
Alles van riakeo
Alles van FWS
1.2" firestarter
Majestic eruptor
Cairo crackling
Blitz bomber
Orc
Blue lion king
Big rhino

Mwah:
Killer coyote

Flop:
Tropicana
Strong celebration

Toppers;
-Riakeo Beauty
-Transbomber
-Skyward (Poema)
-Toxic
-999 / 888 / Popcorn / Melkbus / Fountain Orchestra
-Golden Tower

Matig;
-Blitz bomber
-Sutorbo Taki

Tegenvaller;
-Blinking Fermata

Toppers eigenlijk te veel om op te noemen. Genoten van heel veel cakes / compounds.

Flopper was voor mij echt de Secret Salute, geen schijn meer van wat het ooit was…

Back
Bovenaan