Toppers/floppers 2025-2026!

Toppers
The great leap 156sh ( zena)
Szakal 99sh voor 65 euro echt een Topper
8x de Crossbeam tegelijk geschoten wat een burst en wat een effect breedte
Brutal outlaw voor 38 euro echt een goede bak

Floppers
Transbomber met pijn in het hart vond ik hem kooiloos echt niet geweldig

Bigbox XXL pakket
Leuk voor 5 tientjes echt geen 110 euro waard

Toppers:

Pangu Scream
Hello Rebel 2.0 laatste cake vooral
Tarantula
Turbine
Shots of Anarchy
Alles van Riakeo
Cucarachas (wolff versie, naam kwijt)
Alle losse hummertjes, zo leuk
Snow Crystal, as always
Alpha Volcanoes
Funke Python/Volta single rows

Meh:
Cakes van Hello
Fountain Orchestra

Flop;
Geen, nou ja mijn Crazy Horny was halfgaar maar das pech

Toppers:
De gehele eigen lijn van bredavuurwerk, met voor mij als uitblinker de crackling rave en de tsubaki, want de burst, spreiding én felheid van de kleuren in beide deze cakes is voor 25mm echt bizar goed.

Ik vond een hoop producten gewoon goed. Rubro spul zoals sensation boxen, Event best of power boxen, blue maroon en dragons glow. Ook alle wolf producten presteerden top: centurion, skyward, twillight, ROTP, crazy hornet, swirling thunder etc. Heb met de hele collectie veel plezier beleefd.

Meeste plezier heb ik toch echt beleeft met ROTP, TXB 263, ISKRA Wampir, SZAKAL, Argento Harpyie. Maar wellicht heeft dat ook te maken dat ik de laatste jaren erg fluit minded ben.
Uitmuntend voor klein kaliber en afmeting: Iskra Strobek en Blekit. Echt Absurd goed voor zo'n mini potje !

1 drama en zeker spijt aankoop achteraf: Strong celebration/Rapsody. Heb hier echt naar uitgekeken omdat er de afgelopen jaren enkel lovende reacties zijn geweest en de salutes er nog inbleven bij de eerdere batches. Uiteindelijk na enkele jaren eindelijk de mogelijkheid om te kopen (ivm afstand). ivm het verbod hiervoor maar iets omgereden om er nog 1 te bemachtigen. Krijg ik dus de nieuwe versie zonder salutes wat je vooraf natuurlijk niet wist aangezien er of oude filmpjes op de website stond of helemaal geen info! Maar ook de boektten waren ondermaats. Als ik dit geweten had dan, was ik eerder voor de Fallas with a bite gegaan waar je ook 70,- voor betaald. Vond dit echt misleiding! Zeker omdat de nieuwe batch sensation boxen en blue marroon gewoon hard erop los knalden en ook nieuwe kooiloze batches waren.

Dus absolute flop dit jaar: de Strong celebration/ Rapsody!! Eerder flop celebration

Toppers:
-Hardcore Helium, Rubro
-Great Wall, Riakeo
-Gracefullness, Riakeo
-Elegance, Riakeo
-Peking opera 5, Riakeo
-Eclypse, Riakeo
-Cyberworld E, Riakeo
-Killer Mutant, Rubro
-Szakal, Iskra
-Juggernaut, Wolff

Goed:
-Arizona mega sky, Rubro
-Magic, Riakeo
-Toxic, Riakeo
-Thunderstrike, Pro Xplosion
-Dynamite, Pro Xplosion
-Mairo Gold, Xqlusif
-Aka Yamato, Xqlusif
-Palm Springs, Wolff
-Crackling mine to crackling tail to crakling, Broekhoff

Floppers:
-Nitro, Pro Xplosion
-Pyroclasm, Pro Xplosion
-Interno Burst, Pro Xplosion

*al vaker beschreven door andere, de kwaliteit van Pro Xplosion (1.4) was zeer wisselend en niet stabiel. Het was een gok, voor dat geld kun je beter Riakeo aanschaffen.

Het kwaliteitsniveau lag dit jaar hoog. Wat mij betreft heeft Wolff het beste gescoord prijs/kwaliteit, riakeo top maar prijzig.

Top 3:
- juggernaut
- gold navy
- cupido

Eervolle vermelding:
- phenomenal Hello fireworks, topeffect met movers.
- rebel 2.0 ik lees wat tegenstrijdige berichten, maar voor mij de beste fluitbak van het jaar.

Had nog een sun warior van vorig jaar, maar viel wel tegen, ook al had er al geen hoge verwachtingen van na de berichten van vorig jaar.

Toppers:
De gehele eigen lijn van bredavuurwerk, met voor mij als uitblinker de crackling rave en de tsubaki, want de burst, spreiding én felheid van de kleuren in beide deze cakes is voor 25mm echt bizar goed.

Tsubaki is geen eigen lijn hoor.

Wel goed om te lezen dat die beviel, heb hem vanwege de hoge prijs laten staan.

Toppers:

Pangu Scream
Hello Rebel 2.0 laatste cake vooral
Tarantula
Turbine
Shots of Anarchy
Alles van Riakeo
Cucarachas (wolff versie, naam kwijt)
Alle losse hummertjes, zo leuk
Snow Crystal, as always
Alpha Volcanoes
Funke Python/Volta single rows

Meh:
Cakes van Hello
Fountain Orchestra

Flop;
Geen, nou ja mijn Crazy Horny was halfgaar maar das pech
Pangu scream!? Hoe heb je die nog weten te bemachtigen joh… jaloers

Was voor ons dit jaar 1 en al kwaliteit dus hebben bij voorbaat geen floppers in de collectie gehad. Wel een paar items die er wel echt met kop en schouders tussenuit staken.

SRpyro devil shot:
Echt zeer goede single shots die niet normaal hard gaan! Blijft bijzonder dat dit kan in f2

El Gato Salve:
Hebben deze per 2 geschoten. Wij vonden de devil shots al hard, maar deze ging nog echt wel een tandje harder. Knalt echt als f4 deze bak, niet normaal hard gewoon!

HBL Maffioso:
1e keer HBL in onze verzameling gehad en deze viel absoluut niet tegen. Heerlijke rambak voor een prima prijs. Salutes zijn ook echt gewoon om te smullen. Deze importeur is echt een aanrader!

Funke Elegant Night (batch 21):
Gezien diverse straatfilmpjes van batch 24 waren mijn verwachtingen niet al te hoog van deze bak. Ik kwam er echter later achter dat we waren gezegend met een batch uit 21. Dit ding had een hangtijd wat echt gewoon ongekend was en de brocade staarten kwamen met recht tot de grond. Wat een prachtig apparaat als je een oudere batch weet te scoren!

Items die ook echt goed waren en de verwachting wel overtroffen:

Funke Iskra Razic & Zaplon:
Ik combineer deze omdat ze enigzins op elkaar lijken. Beide gewoon kleine topbakkies van Iskra. Goud blijft lekker hangen, uitstekende burst en heerlijke salutes!

Funke Iskra Green Goblin & Funke Tears from Heaven (20 batch):
Ook deze combineer ik omdat het beide wat rustige bakken zijn die lang duren. Blonken beide niet zozeer uit in show factor, maar burst was echt gewoon hard en hadden beide momenten erin zitten die echt top waren!

SRpyro Leviathan:
Deze destijds op de gok gekocht gezien hier 0 straatfilmpjes van waren. Prachtig diverse bak met mooie kleuren en bijzondere effecten. De brandtijd en de burst zijn verder ook gewoon een dikke prima. Echt een prachtig showblok voor een 12 uurs moment!

Funke Chrys-Rain Blue (batch 19):
Het oudste blok wat we hadden in de verzameling. Helaas hield deze er wel mee op tussen deel 1 en 2 dus zat een pauze tussen omdat deze weer aangestoken moest worden. Had lekkere dreunen en een prachtig mooie time rain effect.

Funke Fermata 100a:
Heerlijk ramblok met een goeie burst! De eisbrecher salutes had ik persoonlijk wel iets meer van verwacht maar verder zijn de salvos wel echt gewoon heerlijk!

Funke Finale 1:
Voor zo'n klein blokkie komt hier toch nog aardig wat geweld uitzetten. Goed harde salutes, leuke crackling staarten en prachtig blauwe mines die echt meters hoog gaan.

Tot slot de El Gato terremoto serie:
Wat zijn dit leuke blokkies voor projecten. Op zichzelf niet al te sterk, maar zorgen gecombineerd voor een spectaculaire show. De crackling mines worden vaak niet door iedereen gewaardeerd maar had naar mijn idee wel toegevoegde waarde voor de heerlijke salutes uit dit kleine blokje! Met name de 1s versie geeft een drukgolf van jewelste.

Laatst bewerkt:
Toppers:
Kings & Queens (st8tement)
TDS 400 (Magnum)
Tomahawk (pangu)
Snowman (evolution)
Pitbull (proline)
Full power pro (pangu)
Boracay (pangu)
Dreamworld (evolution)
Tropic snow (evolution)
Sacrifice (proline)

Floppers:
Gelukkig niet echt gehad. Vond alleen de happy new year van pangu wat tegenvallen, net als de tres elementos van st8tement.

Toppers, dat waren er vele voor mij. Enorme lijst met mooie producten gehad maar de 2xTycoon, 2xCrackle King, Hardcore Helium, Disturbed, Extreme Mixed Caliber, Spectacle Show 320 en Elegance zijn me toch echt het meest bijgebleven. Stuk voor stuk fantastische stukken vuurwerk!

Floppers, niet echt. Er zijn er wel wat waar ik meer van verwacht had. Had hoge verwachtingen van de Something Different. Zat geen gang in en ik was wel 5x bang dat hij zou stoppen. Enorm jammer, misschien waren de verwachtingen te hoog. Happy New Year was een beetje matig. Voor de gemiddelde huisvader prima denk ik maar op de finale na was hij echt zwak.

Goed bevallen:

Bruuttt!
Sensation 1, 2, 4 en 5 (‘24)
Fire Festival (‘23)
Tycoon (‘24)
Bushwackers (‘19)
Strong Celebration (‘24, met salutes)
Ultimate Display Box 300s (‘24)
X-treme (‘24)
999
Great Fountains
Colour Orc
Bomb XL
Wasp
Geysir C
Hollenfeuer

Tegenvallers:

Valk Howling (weinig huil, veel iele fluit)

Blitz Bomber batch ‘25 (storend laag tempo, slordige boeketten, wisselende stijghoogtes, finale wel okay)

Blow Up (fluitfontein met crackling, helft klapte uit elkaar)

Mini-luchthuiler Dumbum (ultra korte duur, vergeleken met de productievideo)

Laatst bewerkt:
Toppers:
Tds 400: wat een geweld (meer applaus en wow effect dan de great wall)
Caïro crackling; idem
Elegance (riakeo), prachtig goud
The great wall; gewoon bizar dat je dit legaal kon kopen.
Dragons glow - fish effect echt tof
Atlantic lion; enorm harde burst 👏👏

Funke - Scala 100A
Funke - Corolla Blue
Funke - Blutenregen
Funke - Goldbomber
Funke - Elegant Night
Funke - Screaming Chrysanthemum
Funke - Flying Python
Riakeo - Exceptional
Riakeo - Triple Melody
Riakeo - The Great Wall
Riakeo - Extraordinary
Riakeo - Artificial
Wolff - Something Different (altijd volle bak genieten)
Wolff - Crazy Hornet (eindelijk weer een toffe hummercake)
Wolff - Turbine
Wolff - Decibel (die mooie gouden spinners)
Wolff - Silver Salute (voor NL begrippen hele goede salutes, helaas waren het de laatste 5 stuks die ik had)
Wolff - Fire Festival
Magnum - Philadelphia Spitters
Magnum - Cairo Crackling (blijft toch de topper on de crackling cakes)
Broekhoff - Tailgate fan
Volt - Scuba
Volt - Hanging 'n Banging
Volt - Wicked Whistle (m'n laatste exemplaren zijn de lucht in gegaan, dat was nog één keer genieten in tweevoud)
Volt - Spinnerz 2 Colorz
Volt - Full Moon Party
Hello Fireworks - Amigo Spectaculo (heerlijke aparte crackling met mooie kleuren)
Hello Fireworks - Rebel 2.0 (zowel de fluit als de boeketten zijn goed)
Evolution - Skyline on Fire (eindelijk waren de weersomstandigheden goed en kon dit juweeltje wat al een paar jaar stond te wachten geschoten worden)

De floppers teller is gelukkig op één exemplaar blijven steken. De Wolff Climax was een pechgevalletje, één boeket, twee boeketten en stil. Reservelontje... niks. Maar al met al, gezien het grote aantal geschoten producten heb ik niets te klagen.

Laatst bewerkt:
Bijna alles was naar verwachting of beter.
Toppers:
Riakeo Beauty
Transbomber
Immortal gold
Riakeo Eclypse
Riakeo Outburst
Riakeo 500
Caïro crackling

Flopper:
Golden Palm coco 110s, wat een teleurstelling was dit. Effecten klopte niet, waren klein en zat weinig fut in de bak. Heb hem voor 80 euro gekocht en vond hem zelfs de helft daarvan niet waard.

Om te beginnen, ik had dit jaar geen floppers. Echt 0 en dat is nog niet eerder voorgekomen.

Toppers (buitencategorie):
- Funke Scala 100a: Deze bak moet je gewoon in real life zien. Op filmpjes wist hij mij vaak niet helemaal te overtuigen, maar dit is een regelrechte topper. Kneiterharde burst en gigantisch mooie felle kleuren. Gecombineerd met de Tailgate Fan was dit echt genieten!
- Funke Corolla Blue: Dat alle 100sh bakken van Funke enorm goed zijn wisten we en zo ook de Corolla Blue. Goud blijft heel lang hangen bij weinig wind en de combinatie met de blauwe sterren is prachtig. Je zou deze bak wat te eentonig kunnen vinden, maar dan komt er een tempoversnelling waar je u tegen zegt.
- Funke Goldbomber: Deze 144sh compound nadert de perfectie in het F2 consumentenvuurwerk. Het goud is erg goed en blijft wederom heel lang hangen (goldenshower). Geweldige whistling spinners in een hoog tempo en dan ook nog een salvo met harde salutes. Heerlijk!
- Pryme Shyne: Mijn eerste kennismaking met dit merk. Dat deze bak F2 is is ongelooflijk. Wat een snoeiharde burst en enorme goudboeketten. Dat beloofd wat voor komend jaar hehe. Duitsland heeft eigenlijk veel te veel kwaliteitsvuurwerk, maar deze bak is absoluut buitencategorie.
- Rubro Hardcore Helium: Een waaiercompound die behoord tot de kwaliteit van een goed profblok. Het lanceergeluid is fantastisch in de straat en de boeketten enorm groot. Dit is een bak die bewijst dat goed vuurwerk niet in een kooitje hoeft te zitten.
- Broekhoff 1.2" Firestarter: Dit was voor mij een last minute aankoop (#fomo) na een bekende demo. Dus de volle mep voor betaald, maar zeker geen spijt van gehad. De burst van dit blok is niet normaal hard voor Nederlandse begrippen. Verder een heel vermakelijke bak qua effecten.
- SRPyro Bite Me en Run for your Life: Deze cakes doe ik even samen want voor beiden geldt: een snoeiharde burst, grote boeketten, goed betaalbaar en een top finale.
- Argento Avalanche: Ik heb aardig wat crackling chry waaiers in mijn pyro leven afgestoken, maar dit was de beste! Absurd goeie crackling waaier met een dubbele mine en hij schiet gigantisch breed. Een absolute must have onder de losse cakes.

Toppers:
- Broekhoff Insane Crown Bomber: Ik had nog de 24 batch met kooi liggen. Het is een welbekende bak bij velen en terecht. Het tempo was goed, de burst hard en doordat er max. windkracht 3 stond vielen de boeketten ook groot uit.
- Rubro Sensation 4: Een leuke crackling bak met hele grote kraak boeketten. Heb deze geschoten als eerste bak na 0:00. Beetje zorgen voor wat wat meer chaos in de straat kan goed met dit toppertje.
- Rubro Sensation 5: Dan kan het broertje van de nummer 4 ook niet ontbreken. Voor een 25mm blokje extreem goed wat hier uitkomt. Veel goud in een lekker tempo.
- Iskra Bajka: Een kleine compound, mix kaliber, uit de Funke fabriek. Hele harde burst en verschillende shapes. Genieten!
- Mania Snow blind: Heb aardig wat losse cakes gehad, maar deze sprong er wel uit. Voor het formaat echt staan kijken van wat hier uit kwam. Denk bij velen wel een onverwachte topper van de collectie.
- Wolff Crazy Hornet: Ben zelf gek op hummer en was daarom blij verrast dat Wolff weer eens een cake uitbracht met dit effect. Publiek kan hier ook altijd van genieten. Men snapt niet dat zoiets bestaat/gemaakt kan worden. Een cake als deze moet je absoluut op een stil en rustig moment in de avond afsteken.
- Bugano vulkanen: Prijs/kwaliteit één van de beste fonteinen op de consu-markt. Deed het bij het publiek ook erg goed. Even geen herrie, maar een rustig maar indrukwekkend staaltje pyrotechniek kan iedereen waarderen.

Ik mis 100% nog veel meer toppers, maar dan blijven we typen... De compilatie komt 1 september online.

Toppers:
Kings and Queens van St8ment. Goeie harde burst, en echt een schitterende bak!
Pirates of the Caribbean van Pangu. Wat er uit dat 'doosje' wordt opgepompd naar grotere hoogte is echt onvoorstelbaar!
Whistling Rainbow van Professional Style. Blijft een uniek product zo'n rauwe fluit die omhoog gaat!

Floppers:
Moving Stars van Professional Style. Als je ziet wat er bij een Azul uit de St8ment-collectie komt met 20mm, en dan deze valt die wel erg tegen.
Orc (2025 batch). Deze heeft toch een mindere uitwerking dan de eerste batches ooit.

Back
Bovenaan