Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Toppers:
Wolff Something different (hield zich prima toen de wind even minder was)
Volt! 1.2" Glitter willow 2 colorz
Evolution Skyline on Fire (jammer van de lange pauzes maar verder om te smullen)
Alpha Venom
Alpha Adrenaline
Broekhoff Big fat chill
China Red Rat
Pulse Tolle mina
Funke Funkenweide scala
Floppers:
VWL Steenbergen Vato Loco box (was de Lesli Black Caiman)
China Red Hummingbird (leuk effect maar zwak uitgevoerd)
Die had ik ook. Vond em erg meevallen. Denk dat orcs hoger komen. Duurde ook maar 20 seconden ofzoTopper;
Crackling Crystal van Cafferata, wat een machtig ding is dat zeg.
Kreeg je black caiman als vervanger en was die slecht? Of kreeg je vato loca ipv black caiman en preseteerde die niet goed?
Snowball? Je bedoelt de Snowblind neem ik aan?Ik roep dit al jaren (ook in het topic zelf) maar de echt ongekroonde koning van crackling en spreiding is
De Funke snowball
Hieronder los de 25sh snowball uit de compound versie versus Cairo crackling. Ongekend hoe vol en breed de crackling is, bijna 2x zo breed als de Caïro en anderhalf keer zo hoog. Beter dan de meeste 100sh triplex bakken, en je ziet op de video de helft nog niet eens door blokkerend gebouw, beeld je dat eens in. Blijf me erover verbazen dat mensen blijven slapen op dit product zelfs op dit forum, meest underrated product van Funke vind ik.
Het is dat de Caïro crackling in de magnum actie veeeeel betere prijs kwaliteit verhouding heeft, anders had de snowball elk jaar hier gestaan
Topper:
Devils Dynamite
Transbomber
Floppers:
Crackling Chrystal, duurde maar 10 seconden ofzo. En kwam qua volume niet boven anderen uit.
Ik denk dat we dit topic beter kunnen omdopen naar “Toppers en Floppers bij windkracht 5/6 “
Een goede burstknal en snelheid is gewoon meetbaar geweest maar bv boeketten op volheid en spreiding te beoordelen is gewoon oneerlijk tov je dezelfde producten met minder wind zou schieten .
De wind was ook niet vloeiend maar hozend, op sommige momenten hoorde ik de wind gewoon langs mijn oren op 1,9m fluiten terwijl de effecten moesten hun kunstjes vertonen buiten alle beschutting van wind op 20m hoogte.
Dus mijn mening is dat dit topic op deze manier geen goed beeld geeft op bepaalde voorwaarden die wij stellen aan effecten .
Wel is duidelijk dat crackling hier de minste last van heeft gehad , terwijl het bij weinig wind juist rookbommen zijn.
Dit jaar eigenlijk alleen maar toppers gehad. Van een aantal producten had ik een te hoge verwachting en die komen er gezien de prijs dan ook niet meer bij.
Mijn regelrechte toppers waren:
- Orcs
- Funke kleinspul (cracker fountains, Höllenfeuer, chucoo chucoo, Geiser kaliber c)
- Titanium fountains
- Crackling Crystal
- Geisterblitz 2019
- Total display show 400 shots
- Event powerbox 1
- Event powerbox 2
- Transbomber
- Stunningshow
- Skyward
- Fire festival
- Strong celebration
- Katan 12x19
- Valk big 19 (in diverse cakes zaten helaas bombettes die wel gelanceerd werden, maar niet afgingen)
- Stars over Barcelona
Gevalletje leuk, maar niet bijzonder...
- Monstertrio cakebox
- Adrenaline box van Vulcan
- Knall und fall
- Dreamchaser box
Te duur (zelfs met de kortingen eerder dit jaar) en niet voor herhaling:
- Obsessed
- Triple X 2022
- Event gates of Detonation
Floppers:
Geen
Toppers:
- Wolff Break Out : Misschien wel de beste NL 100sh 30mm bak, gewoon top!
- Mania Strong Celebration : Presteerde heel goed in de vooravond en die salutes zijn lekkah..
- Mania Geisterblitz (2019 batch) : Ondanks de pauzes die wel wat storend waren, een ongekende fluit/knal bak. Hier keek de buurt wel van op.
- Mania Black Dandy : Gewoon een erg leuke cake met uniek effect.
- Mania Monster Ride : Voor mij nog steeds de beste budget cake van NL.
- Funke Yggdrasil (2019 batch) : Deze batch deed het ondanks de wind goed. Prachtige sierlijke bak. Veel beter ga je niet krijgen op consumenten gebied.
- Broekhoff 1.2" Ultimate Chry : Heeft geen verdere uitleg nodig..![]()
- Verder nog even aandacht voor de kleinere Bonfireworks cakes die gewoon stuk voor stuk erg goed presteerde en zeker voor die prijs. Ook de Valk/Rubro 16sh potjes deden het uitstekend ondanks de wind. Nog best grote boeketten en de burst was ook zeker prima.
Floppers:
- Tristar Black Strike : Knalde zeker niet harder dan de gemiddelde andere cake. Sommige leken wat last te hebben van vocht en hadden wat ploffers waarbij andere wel beter knalde. Al met al een beetje zonde met een half karton van deze knalcakes.
Verder niet echt floppers..![]()
Kreeg je black caiman als vervanger en was die slecht? Of kreeg je vato loca ipv black caiman en preseteerde die niet goed?