Toppers & Floppers 2022 -2023

Topper: insane monsterbox 400. 20mm maar het leek 25mm met een bruut tempo

(Soort van) Flopper: flash of the gods. Hij was mooi maar de enorme vertragingen die ik dacht weggewerkt te hebben zaten er alsnog in. Volgens mij is het bijna onmogelijk dat te voorkomen want ik had het lont best laag verbonden

Toppers: Berlin, Atomic Bull, Flower power 4 tegelijk. Boom Town voor die 7,50€.Rainbow. Orc.

Flopper: Noi-Z had ik meer van verwacht kwa boeket grootte. Verder kleine potjes.
0,4 Celebration Cracker Zena. Zelfs voor 20€ (de helft vd normale prijs) een afrader.

Toppers: surex fall out zone, white caiman, wreckling shots, titanium thunder fountain, magnum final city trip, ultimate chry,

Floppers: brokatmeister fontijn, billionaire pyroshoppers,

Toppers: surex fall out zone, white caiman, wreckling shots, titanium thunder fountain, magnum final city trip, ultimate chry,

Floppers: brokatmeister fontijn, billionaire pyroshoppers,
Ooo ik ben erg benieuwd naar je brokatneister! Dat was de enige die ik dit jaar niet ben tegengekomen!

Toppers:
Glitter willow 2 color
Kingstown hangover
1,2 total event.

Super maar niet voor een 2e keer:
Obsessed
Bulldozer
Cracker fonteinen funke

Floppers:
Vuurwerkbunker Cakes, erg kleine effecten met een zeer traag tempo.
Ook de funke cracker variations vond ik matig. Binnen 6 seconden was deze leeg..

Toppers: Vuurwerkbunker Anniversary Box, Kingdom, Caïro Crackling.

Floppers niet echt maar de Cracker Variatons van Funke waren dit jaar erg kort en de uitwerking was gewoon minder. Las Fallas van China Red, knalt prima maar door het tempo is die gewoon saai...

Laatst bewerkt:
Toppers: Zena mixed box, wat een mega bursts voor 25mm, deed echt niet onder voor de superior gold van katan die ik later schoot (30mm) dat waren toch wel de 2 uitschieters.

De flopper: de Tornado van Katan, hier had ik mee van verwacht, tegenover de andere katan en evolution blokken zeer kleine uitwerkingen en zachte bursts, gelukkig had ik m gratis, dacht dat ik kwa volgorde kwa cake's een goede opbouw had van klein naar groot, en toen kwam deze..

Toppers:
Mei Tai tailgate.

Floppers
Transbomber Champions Edition. De pauzes tussen de cakes waren heel storend. In deze prijscategorie mag je toch wel iets meer verwachten.

Toppers:
Garden Party 1 wat blijft dit een klasse bak.
Dream Chaser: qua prijs/kwaliteit was dit super, veel variatie en leuke opbouw in tempo.
Cuckoo Cuckoo fountain: leuke afwisseling en zeker met meerdere op een rij flink kabaal.

Toppers qua kleiner spul: bomb assorted en bunga assorted. Voor die 4 euro per cake ofzo echt hele toffe cakes. Burst goed voor het kaliber en de uitwerking ook.

Topper: Show Total van El Gato. Op sommige filmpjes loopt het middenstuk met de spinners niet helemaal lekker, maar daar had ik gelukkig geen last van. De klappen die van deze 25 mm-bak afkomen zijn echt niet normaal en de waaier schiet breder dan breed. Echt fantastisch!

Flopper: Ik kan even niks bedenken. Zelfs de 2 cakes van het gratis Trinity-pakket vielen niet tegen :p

Topper: insane monsterbox 400. 20mm maar het leek 25mm met een bruut tempo

(Soort van) Flopper: flash of the gods. Hij was mooi maar de enorme vertragingen die ik dacht weggewerkt te hebben zaten er alsnog in. Volgens mij is het bijna onmogelijk dat te voorkomen want ik had het lont best laag verbonden

Als ik dit lees ben ik blij dat ik de Sensation 500s als vervanger voor de flash kreeg. Wat een rammer was dat. Laag doorgelont en die 500 shots ramde er in een moordend tempo uit. Ik zal nog ff proberen een filmpje te plaatsen…

Ooo ik ben erg benieuwd naar je brokatneister! Dat was de enige die ik dit jaar niet ben tegengekomen!
Heb ze gefilmd, zal het nog online zetten. Deden een minuut lang niks en daarna uit het niets wat goud, wat overigens wel mooi was maar sloeg nergens op.

Wild Lion (Lesli) en Kingdom (China Red) zeker voor herhaling vatbaar.
Maar de Ground Impact was de topper van de avond, kwam geen eind aan. Een heerlijke fontein

Toppers:
Mei Tai tailgate.

Floppers
Transbomber Champions Edition. De pauzes tussen de cakes waren heel storend. In deze prijscategorie mag je toch wel iets meer verwachten.

Waarom heb je dan niet even 1 a 2 minuten de tijd genomen om de verbindingen na te lopen? Eerder in dit topic staat al aangegeven hoe je dit heel simpel oplost zonder alles los te hoeven halen. Ik wist het bijvoorbeeld ook van de Tailgate Fan, die was iets meer werk maar wel 0 vertraging. Pauzes zijn ook voor een rambak als de TBCE killing

Toppers

-Orc, op het laatste moment nog snel gehaald maar vond deze echt goed. Meerdere achter elkaar in snel tempo was echt vet om te zien. Aanradertje !

-Funke Cracker Fontane, Geysir C, Hollenfeuers, 1 woord: Geweldig !

-Big Fat Chill, ben hier mee geeindigd, was een zeer bruut eindsalvootje met aantal tegelijk. Vette mines eronder ook.

-Thunderbolt 1, hele dikke Raikeo cake, had deze geschoten samen met de Tolle Mina

-Hakuna Matata, voor het geld, heel leuk setje. De tempowisselingen en finales waren tof

Echte floppers had ik niet, de Tolle Mina ging helaas niet helemaal lekker en voor de rest was het prima.

Ik ging ervan uit dat bij een compound alles vloeiend zou doorlopen, gelet ook op mijn eerdere ervaringen. Maar idd volgende keer doe ik nog even een extra check. Deze ervaring neem ik nu mee;) maar dat was gisteren wel even een tegenvallertje.

Ik ging ervan uit dat bij een compound alles vloeiend zou doorlopen, gelet ook op mijn eerdere ervaringen. Maar idd volgende keer doe ik nog even een extra check. Deze ervaring neem ik nu mee;) maar dat was gisteren wel even een tegenvallertje.

Verschilt ook heel erg per importeur,Magnum heb je er amper last van.

Bij welke blokken was de vertraging het meest storend??

Ik had 4 blokken. De Otello, Mei Tai Tailgate en de Bunker Blaster gingen vrij vlot. De transbomber champions edition als finale verliep stroef. Wellicht had ik wat pech, maar je tip om alles even na te lopen neem ik mee. Thanks!

Verschilt ook heel erg per importeur,Magnum heb je er amper last van.

Bij welke blokken was de vertraging het meest storend??

Back
Bovenaan