Toppers & Floppers 2022 -2023

Supercell was bij mij echt top, grote boeketten en harde burst, mss een slechte variant te pakken gehad Luchthuilertje :p

Toppers:
Crash box (heerlijk snel)
Secret salute (wat een rammer)
Primal instinct (blijft mooi gelukkig wat rust kwa wind)
escape from hell (finale)
Wave em (mooie rustige waaier)
May day (prachtige variatie)
1.2 Sky bleu to lemon dahlia (prachtige kleuren)
Violet contender (al een oudje maar echt verrast)
Bleu bomb (voor €7 niet gek)
Heavy ledgend 15 (heerlijk die sier en knal)

Floppers
Voor zekerheid uit België gehaald in september:
King of fireworks 196(veel te kleine tubes gaat wel lang door)
Big bomber 144 (veel te kleine tube)
Super vampire (te duur zelfde effect als die kleine variant)

Toppers van dit jaar waren voor mij toch wel de:

Fireball
Caïro crackling
Paranoid
The Joker

Floppers heb ik niet echt gehad

toppers

megamine
warlord
Feronia (argento)was batchjaar 2022
Pyroshow 2000-D Babylon argento
2000B-Sacramentum argento
killer clown pyrospecails
thalia argento
3slag shocker funke
cockoo 1 en 2

geen echte floppers gehad gelukkig :D

Toppers

Exploding eagle
Poisonous panther

DIK compliment voor lesli wat een bakken zeg.

Toppers:

- Paranoid, man wat een geweld
- TNT dragon fire
- wall of blinks en golden sky explosion van driesprong, top spul voor die prijsjes.
- Trackmania box, lekker tempo
- Violet fantasy (blackbox) echt mooie kleuren.

Floppers:
- Tornado whirbel, eentje klapte uit elkaar een ander was de punt zo gaar dat ik hem maar niet afgestoken heb en naja zo cool vond ik ze verder niet.
- Wild Tiger (pyrocentury) gewoon een beetje matig.

Irritatie van de avond: double thurderking (oid) van gbv, een na de ander klapte op de grond met een terreur van crackling en knal op de grond

Toppers tot nu toe.. white cayman luypaers. Cat 2 grondspul van wolff ook goed voor weinig geld.

Floppers: cafferata en lesli … alles wat lesli in handen krijgt verzieken ze.. hou m’n hart vast voor de spullen van vuurwerk totaal wat nieuw geproduceerd is…

Niet mee eens, die exploding lijn is heel dik van ze. Mag ook gezegd worden.

Poisonous panther
Exploding eagle

Mijn topper was toch wel:

Evolution - golden age box.

Wel een wat tragere box. Heb hem op straat doorverbonden, ging heel makkelijker. Wat een heerlijke en goed uitgewerkte effecten. Zonde dat deze topper niet meer te koop is.

Ik had eigenlijk alleen toppers, maar een echte uitschieter was de katan special 4. Heerlijk in combinatie met wat salutecakes in het midden van een show!

Ik roep dit al jaren (ook in het topic zelf) maar de echt ongekroonde koning van crackling en spreiding is

De Funke snowball​

Hieronder los de 25sh snowball uit de compound versie versus Cairo crackling. Ongekend hoe vol en breed de crackling is, bijna 2x zo breed als de Caïro en anderhalf keer zo hoog. Beter dan de meeste 100sh triplex bakken, en je ziet op de video de helft nog niet eens door blokkerend gebouw, beeld je dat eens in. Blijf me erover verbazen dat mensen blijven slapen op dit product zelfs op dit forum, meest underrated product van Funke vind ik.

Het is dat de Caïro crackling in de magnum actie veeeeel betere prijs kwaliteit verhouding heeft, anders had de snowball elk jaar hier gestaan

Laatst bewerkt door een moderator:
TOPPERS

Explode 16 shots whistle to ti-salute van Tristar
=> 10 tegelijk is een perfecte finale

Black Thunder van Tristar
=> heerlijke klappen, begonnen met 1, toen, 2 tegelijk, daarna 4 en daarna 8

Wicked Whistle van Volt
=> voor mij de perfecte fluitcake met als bonus de color tops, eerst 1, toen nog 1 en toen 4 tegelijk was heerlijk fel gekrijs

Rat van China Red
=> mooie spinners (zelfs in de wind) en mooie kleurtjes

Red blinking mine to silver spinner van Broekhoff
=> Goede, volle spinners en de mines doen het ook erg goed (prima voor in een show)

Crossette Switch van Broekhoff
=> Erg mooie kleuren en in de wind waren de crossettes nog steeds van erg goede kwaliteit (in tegenstelling tot bijvoorbeeld splitting stars, die compleet verwaaide)

Double Deck Red van Xplode
=> Ieder jaar vaste prik en met een goede reden. De crackling mine is heerlijk en de boeketten (rood met crackling) gaat mij nooit vervelen

Crazy Whistling Comets van Jorge
=> Deze heb ik ook ieder jaar in de collectie. Dit jaar in tweevoud en die 600 fluiters maken me toch een kabaal

glitter willow 2 colorz van Volt
=> Deze voor het eerst en was erg enthousiast over de kleuren, glitters en het tempo

Berlin van Vulcan
=> Tja, die laatste twee cakes... enige minpuntje is dat ik als cake 2 de lucht in gaat echt aan het wachten ben op de twee laatste cakes

Ultimate Prof box / Techno-V
=> Value for money. Voor 70,- een prima box

Gunners van Lesli
=> 6x2 Gunners resulteerde in 2 a 3 minuten onophoudelijk gekrijs. Rauwe fluit is een must have en de blinkers hoog in de lucht waren ook vannacht weer nice

Cairo Crackling van Magnum
=> Iedereen die deze heeft afgestoken weet waarom dit een topper is

Scala S25b van Funke
=> voor 7,50 erg goede cake, voor mij DE budget cake van 2022/2023!

Bushwackers van Eurostar
=> Erg goede cake: colors, gold, tempo en dat voor maar 49,- in mijn geval

SEMI TOPPERS

Break Out (Wolff)
The Scream (Wolff)
Wicked Warlord (Broekhoff)
Head Hunter (Broekhoff)
Volta multicolor (Argento)
Space Project (Redwire)

TEGENVALLERS

Crackling Thunder storm van Eurostar
=> leuk qua tempo (2 tegelijk), maar de knallen waren echt scheetjes

Sydney Sunrise van Broekhoff
=> misschien door de wind een beetje gedegradeert, maar ik vond deze eentonig en slecht uit de verf komen, zeker voor de prijs (en bijvoorbeeld in vergelijking met Cairo Crackling)

Splitting Stars van GBV Weco
=> Goede cake, zag ik eerder op een demo, maar kwam met deze wind erg slecht uit de verf

Flopper: Pink Panter van Blackboxx. De cake gehaald voor 12,95. 30mm, en 246 gram. Ik had een paar cakes, van een ander merk, met 25mm en 138 gram. Die presteerde minstens 3 keer zo goed qua spreiding.

Eigenlijk hebben we in Nl weinig te kagen betreft kwaliteit, geen echte floppers dus.

Was overal wel tevreden mee maar de verrassing van de avond was het CLimax 19 shots assortiment. Burst en spreiding waren echt top. Helaas voor de laatste keer aangezien alle 19 schots assortimenten er uit gaan.

Transbomber was ook weer top.

Alles wat ik dit jaar had was eigenlijk topper.

Dat TNT Pyro label wat ze bij de Driesprong verkochten (Dragon Fire, Fata Morgana, erg goede cakes). Ook die goedkope pyromould cakes golden sky explosion en wall of color blink enorm goed voor het geld.

De China Red cakes die ik had, Tolle Mina, Rat/Pig/Dog/Rooster ook erg goed.

Special 4 echt een topper.

Transbomber was weer ouderwets goed.

Zelfs de boxen met kleiner kaliber deden het erg goed. Insane Monsterbox echt heel gaaf evenals de Exotic Color Forrest. Ook enorm toffe bak.

Voor de 7,50 was die boombox ook enorm leuk om erbij te hebben. 3 Pyromould 12 schots cakes maar prima effecten en burst.

Qua klein vuurwerk was de Orc een topper, maar ook de thunderkings van Valk waren echt enorm goed, jammer dat di eniet meer terugkomen.

De fonteinen van China Red vond ik erg positief voor het geld. De Thiera en de Twin Peaks (1+1 gratis)

Heb helaas ook een heleboel artikelen niet kunnen beoordelen omdat m'n kinderen ermee aan de haal gingen :D

Heb ze gefilmd, zal het nog online zetten. Deden een minuut lang niks en daarna uit het niets wat goud, wat overigens wel mooi was maar sloeg nergens op.

Misschien nat geweest?
De mijne waren dat ook, en toen ik ermee terug ging naar de dealer bleek diens hele voorraad vochtig.
Bij sommige exemplaren was zelfs de kleivoet helemaal verweekt!
Ik zag het gelukkig de 29e al, maar dat geluk zal niet iedereen hebben gehad?

Toppers:
- Absolute topper zeker als ik kijk naar de NEM: Alpha Fireworks Adrenaline. Hield zich met veel wind prima staande. HAd een fraaie afwisseling, goede opbouw en Funke achtig einde. Kooop ik volgend jaar weer.
- Supercharged sensation. Dit is 2 Kg NEM. Ik had ook de KIngstown Hangover, die is ook 2 Kg NEM. Misschien dat de materialen verder effect hebben, maar de Supercharged weegt voelbaar beduiend meer, is ook een stuk groter en heeft veel grootsere effecten. Ook deze koop ik zonder problemen weer.
- Xtreme tsuami. Stopte van cake 3 op cake 4 ermee. Mijn fout, al heb ik alles exact hetzelfde doorverboden. Schilderstape lijkt dan toch de verbranding te hebben geblokkeerd. Maar de eerste drie cakes waren groots. Ik vind deze mooier dat de Prototype X.
- Riesenknaller: de doos weeg echt niks, ik verwachtte van 20 mm x 140 shots (of zoiets) ook niet teveel. Is niet te vergelijken met de drie hierboven, maar was afwisselend, had een mooie opbouw en leuk einde. Viel toeschouwers meer op dan de Kingstown Hangover (die ik er meteen na afschoot).

Middenmoot:
- Acid Rain 500 gram cake: knalde goed, hard en hield zich prima staande in de wind.
- Sidewinder: 40 shots 30 mm die zich ook prima staande hield en mooie effecten gaf.
- The Goat, waaiercake van Volt. Ook al een dikke prima.
- Screaming Titans: kleine cake met een sort gnoom erop. De burst was prima.
- Atomic Warlord Salorn Roger: niks mis mee, werd ook weer gewaardeerd.
- SUrex Prototype X: niet helemaal fair, want wilde ik mee afsluiten maar dat deed ik pas toen de wind echt weer goed begon op te spelen. Liep gewoon binnen cakes niet lekker door, doorverbinden was prima maar in de cakes zozo. Effecten en afwisseling waren goed. Maar om dit te vergelijken met een Funke SUpernaut wat ik wel eens las. Ik vond dat de Xtreme tsunami en de supercharged sensation deze er uitbliezen. Had ik niet verwacht.
- IWngs of Darkness, prima waaier voor de prijs.
- The Goat deel II: zei ik daarboven dat het een midden motor was? Misschien eigenlijk toch een topper.
- Double Defense: voor de prijs een mooie, afwisselend compound

Flops hard ik niet, maar de minste uit de reeks die we afschoten:
- Kingstown Hangover...Die bollen die eruit vliegen hielden zich prima in de wind. Maar tempo is gelijkmatig, je hebt vier cakes die elk steeds een effect hebben. Misschien toch een flop: rather boring!
- Dumbum 16 shot salute cake: die van Argento die ik eerder afstak vind ik beter en was goedkoper.

Door de te harde wind zijn de grote compounds weer ingeladen en met hun baasjes/bazinnetjes mee teruggegaan. VOlgend jaar zien we wel weer. Kruit mooi droog. Etc. Maar goed: ik kan over deze op papier mooie producten niks zeggen.

toppers:
legendary space box (ja gewoon mooie box)
acid rain (precies zoals een 500grammer hoord te zijn)
crackling crystal 500gram fontein was weer gewoon echt goed zoals al meerdere jaren
thunderking scream (goede knal)
orc (dit grondvuurwerk verraste mij nogal flink crackling effect)

floppers:
Vato loco compound (was omgelabeld vanuit een black caiman en dus een totaal ander product)
decibel cake (spinners begonnen eigenlijk pas hoog in de lucht net voor de burst)

nog meerdere cakes van argento onderanderen en die waren allemaal prima.

Mijn toppers:
Praktisch alles wat ik had presteerde zeer goed! Zelfs het kleine cloud 9 9sh potje waarmee ik begon deed me verbazen hoe goed de burst en effectgrootte was. Verder was al het volgende geweldig:
- monster ride (altijd goed)
- mayhem mine & black stone (konden zo mee met mega 6)
- mega 6 (hardste burst, deed pijn aan de oren)
- redneck revolt (prachtig goud)
- supercell (2 tegelijk was echt super dik, niet normaal)
- 1.2” ultimate chry (spreekt voor zich, bij het eindsalvo je hele zichtveld vol crackling)
- lightning thunder (kan geen losse thunderking tegenop)
- crackling crystal (enorme crackling wolk en mooie mine aan het eind)
- titanium thunder fountain (voor de paar euro erg goed)
- noiz barrel (mooie vlam, dikke mine)
- insane (gewoon een show in 1 cake)

Geen floppers, maar wel een paar kleine tegenvallers…
- phoenix & rising star (van de ene cake deden een paar bombettes het niet. Wat het wel deed was echt goed voor 20mm!)
- obsessed. Uitgerekend de finalebak hield er halverwege mee op. En de rij met gouden tails was absent, er kwam enkel wat groen en rood gepruttel uit. Echt zonde maar goed, niet alles kan perfect zijn. Al met al heel tevreden :)

Toppers

1.Magnum P.I. (Pyro Insanity)
2.Event Gates of Detonation 276's
3.Ganafu Final Wave
4.Elevation
5.Willow Mayham

Had dit jaar geen flopper ook wel eens goed :)

Toppers:
Wolff Something different (hield zich prima toen de wind even minder was)
Volt! 1.2" Glitter willow 2 colorz
Evolution Skyline on Fire (jammer van de lange pauzes maar verder om te smullen)
Alpha Venom
Alpha Adrenaline
Broekhoff Big fat chill
China Red Rat
Pulse Tolle mina
Funke Funkenweide scala

Floppers:
VWL Steenbergen Vato Loco box (was de Lesli Black Caiman)
China Red Hummingbird (leuk effect maar zwak uitgevoerd)

Back
Bovenaan