Toppers & Floppers 2022 -2023

Mega mine, orc, Caïro crackling. Maar wat is de geisha chrys cracker heftig in de straat zeg!!! Zoveel en heftige crackling!!

Thunder fountain Broekhof, heel erg goed! Echt tevreden met insane monsterbox 400s. En Ultimate chry benoemen waard.
Vond eerlijk gezegd de triple x wat tegenvallen, relatief gezien prijs-kwaliteit-uitwerking.
De transbomber deed als vanouds de meeste monden openstaan na afloop

Topper: hidden champion.

Fantastische compound die veel te weinig aandacht krijgt. Mooie effecten, goede borst en variatie in schietrichting en effecten. Deze komt er weer want met minder wind moet dit helemaal een plaatje zijn.

De wind speelde duidelijk een rol vannacht, maar onder die omstandigheden mijn top 3:
- Raptor Princess; fantastische compound, dikke, gekleurde boeketten. Mensen stonden te klappen in de straat.
- Bull / China Red
- Hikaru / Argento

De Orc heeft ons positief verbaasd, perfect spul om te stoken met het effect wat eruit komt! Zeker een aanrader voor iedereen!

Toppers:

- 1.2” Ultimate Chry / Cairo Crackling: loeiharde crackling wolken met een bizarre spreiding. Ging bijna van dak tot dak.
- Popcorn Fountain
- Orc
- Springteufel 1: zou ik alleen voor de fontein al kopen, ging makkelijk 5 meter hoog.
- White Caiman / 5m Gold Fontänen, en eigenlijk al het kleinere Fünke spul (Hollenfeuer, Cuckoo, Geysir kal C).
- Berlin

Floppers niet gehad dit O&N

Toppers

Event Box 4 Seasons, Full Assault, Celebrity Fountains en de Funke fonteinen (Geysir, Hollenfeuer en Cracker Fountains)

Flopper

Sidewinder, niet echt een flop maar van de 2e cake knalde de helft van de bombettes niet.
Supercell, Misschien een Maandagochtendexemplaar want zat vrijwel geen burst op.

Toppers

Event Box 4 Seasons, Full Assault, Celebrity Fountains en de Funke fonteinen (Geysir, Hollenfeuer en Cracker Fountains)

Flopper

Sidewinder, niet echt een flop maar van de 2e cake knalde de helft van de bombettes niet.
Supercell, Misschien een Maandagochtendexemplaar want zat vrijwel geen burst op.

Denk dat je dan inderdaad een gevalletje maandagochtend had. De mijne was juist super dik.

Topper : Diablo assortiment van de Driesprong. Waren stuk voor stuk met goede burst en volle uitwerkingen

Toppers: Orc, Mixed 19 van Katan, Caïro Crackling en absoluut ook de Mega Mine. Qua boxen was de Sonic Spinshell echt top, 3xHeaven ook en de Berlin was ook echt heerlijk. Star Emotion van Pyrostar was ook een mooie cake set. Picobello van Katan ook leuke goedkope waaier, met harde burst. Oja, de DumBum 64 was ook echt keihard. Ik stak hem op straat en tussen de huizen af, dat hielp wel mee. Maar denk dat dit zeker de hardste NL knalcake is.

Floppers: Golden Dust van Rubro. 30 euro door de gootsteen. Wat een ploffertjes, totaal niet vergelijkbaar met de productvideo.

Toppers
Wckd warlords/supercell
Diablo cakes van de driesprong
Wckd heroes cakes
Höllenfeuers

Floppers eigenlijk niet gehad

Valk 19 en 16 shots zijn echte toppers voor 5 euro per cake. Gevulde lucht met lekkere burst die harder knalt dan verschillende andere potjes.

Bljf me verbazen over Monster Ride. Aantal keer per 2 geschoten en lijkt net een finale bak waarmee de hele lucht gevuld is!

heb wel een hele lijst van toppers, maar een paar die eruit springen:

toppera:
Karton wicked wistle, wat een geluid komt daar uit
Orc, is al genoeg over gezegd
SKYBLUE GOLD WITH LEMON DAHLIA, vooraf geen hoge verwachting door de filmpjes waar deze enorm traag op was. maar deze had er zin
candy mountain en push it to the limit van Albert, beide boxen lekker tempo met een gevulde lucht.
Cairo crackling, wat een burst komt daar van af
verder alle Wolf boxen deze het super goed en wat mij betreft ook importeur van het jaar.

Floppers:
niet echt gehad maar als ik wat moet noemen kies ik voor de crackling thunder storm. ik had er misschien wat meer van verwacht.

Geweldige oudejaarsavond gehad. Toppertjes waren Booster (opener van mijn finalebatterij), Epic Showdown (per 2 afgeschoten), 1.0 Final Gold (per 2) en W-Strobe-XXL. Absolute topper was Crackling-war. Jammer dat deze eruit is. Zou hem weer direct kopen, ongeacht de prijs, echt een fantastische crackling waaier om mee af te sluiten, kwam in de buurt van professioneel vuurwerk. Meevaller van de avond bij het inschieten: Beast of Burden.

Toppers:
Prototype x
Cairo crackling, geen uitleg nodig (terwijl ik totaal geen crackling fan ben,is dit wel beuken, weigerde alleen op het eerste lont)
Pig en Rooster goede burst en kleuren
Monsterride blijft ook erg lekker
TNT dragon fire en fata morgana, erg lekkere cakes voor het geld.
Verder raptor princess, break out, obsessed, kingdom.
Mega mine, had wel het idee dat het gips hier om je oren vliegt

Verder heb ik volgens jullie lijstjes de orc gemist, is kijken wat dat is.

Flopper:
Flash of de gods, man man, ik wist dat ik hem bovenaan niet best had doorgelont, maar dit ging nergens over, traag, niet echt speciaal verder.

Ik kan u melden dat er dit jaar eigenlijk geen echte floppers tussen zaten! Lijkt wel of de algemene kwaliteit van vuurwerk omhoog gaat en we beter worden in het vooraf herkennen van floppers.
Enige cakes/boxen die ik tegen vond vallen maar niet perse slecht waren:
-mjb cake (prijs is te hoog voor wat je krijgt)
-immortal gold (eerste jaar dat ik de compound schoot, erg traag en veel minder vol)
-vervangers van de driesprong (allemaal slechter dan wat ik besteld had)

Toppers die er volgend jaar weer komen:
-the sensation 500 (strak doorlonten heb
je een regelrechte rambak)
-transbomber (verveeld nooit)
-alle cakes van TNT
-springbreak
-bella ciao
-super star 216s
-pyroshow (lijn van broekhoff)
-atlas 500
-paranoia
-roman renegade

Toppers:

Fireball
Transbomber (+ Champions Edition)
Cairo Crackling
TNT Dragon Fire
Roter Baron

Floppers:

Om te beginnen, is de vertraging tussen cakes in compounds zo gruwelijk irritant. Helaas dit jaar geen tijd gehad om deze na te lopen/ te verkorten. Hierdoor vielen een aantal compounds echt tegen. Zoals de Triple X Batch 2022.

Back
Bovenaan