Teun's film topic!

Gefeliciteerd! En een leuk project voor in de vooravond. Goedzo man!

dankje MasterBsc, ja inderdaad het was een leuk projectje geschoten door Sjorsovic die ook member is op dit forum. :)

Ik wil graag beginnen aan een oud en nieuw fictie verhaal te schrijven, maar wat voor soort thema zouden jullie willen? Brand maar los, thriller, romantisch? :p

Allereerst van harte gefeliciteerd!

Over het verhaal, mij maakt het niet zoveel uit wat voor genre, zolang de sfeer er maar afdruipt! Ik vind het heerlijk om te lezen en het gevoel van de O&N sfeer te proeven.

We zitten al bijna in December, misschien kun je een verhaal schrijven over de spanning van de laatste maand?

Maak een verhaal met veel details over de laatste week van het jaar. Dat knalt er bij mij en denk wel bij meerdere er echt in!

Leuk dat je weer actief bezig bent aan dit topic. Vindt het altijd leuk om dit soort topics te bekijken. Succes met het verhaal schrijven

Bedankt voor de ideeën/reacties/felicitaties.
Ik zit eraan te denken om een fictie verhaal te gaan schrijven over de laatste maand van het jaar.
Wil het in delen gaan brengen, om de hoeveel dagen weet ik nog niet. :wink:

jullie zien het wel verschijnen.

Zoals ik had gezegd ben ik begonnen aan een vuurwerk verhaal, het is fictie omdat het op de tijd vooruit loopt, maar de dingen die erin gebeuren komen bij mij maar ik denk bij jullie ook zeker wel vaker voor. :wink:

Ik ben zelf niet super tevreden over het verhaal, misschien ligt mijn grens te hoog vandaar dat ik het maar post om jullie reactie erop te horen.
Dit is het eerste deel, en er komen nog meer delen tot aan het oud en nieuw gedeelte in het verhaal. Maar zoals ik al vertelde loopt het verhaal voor op de tijd.

Hopelijk vinden jullie het wat.

1 december:

Ik word wakker en kijk uit het raam, “is dat sneeuw?” ja er ligt een dik pak sneeuw, de straten, daken en de bomen zijn allemaal wit. Iedereen houd zich bezig met Sinterklaas maar bij mij zit er iets heel anders in mijn hoofd. Het is 1 December! Dat betekend dat we de laatste maand zijn ingegaan, de bestellingen kunnen geplaatst worden, de foldertjes kunnen elk moment op de deurmat vallen en de eerste knallen zijn ook al te horen. Op dat moment hoor ik de brievenbus, er valt iets op de deurmat.
Ik ren naar beneden, en zoek de post door: “bankafschrift, bankafschrift, telefoonrekening, liefdesbrief, kerstkaart, aha dat heb ik nodig de vuurwerk museum DVD!” Ik ren weer terug naar boven, trek de verpakking eraf, haal de DVD eruit en stop hem in de DVD-speler, ik ga achterover liggen, geluid lekker hard, licht uit, en genieten maar.

Wat een heerlijke beelden zeg, ik kan niet meer wachten de adrenaline schiet door mijn lijf en ik vraag mezelf af: “zal ik dan toch maar wat Morning Glory’s afsteken?” het antwoord wist ik natuurlijk al en ik roep mijn broertje “Pim, kom je mee wat afsteken?” Mijn broertje antwoord natuurlijk dat hij dat wel wilt. Schoenen aan en de tuin in, door de sneeuw opzoek naar een stukje niet bevroren grond, Morning Glory de grond in en stoken maar, wat een klein maar fijn dingetje om de stookzenuwen af te remmen, eenmaal binnen begint mijn moeder: “Teun dat is toch net zo mooi als zo’n grote bak.” “Nee mam, dat is het niet” zegt mijn broertje. Ik krijg een grote glimlach op mijn gezicht, mijn broerje vind vuurwerk leuk! Ik kruip met hem achter de computer en bekijken wat compilaties, al snel wilt hij vuurwerksites bezoeken om een wishlist te maken. Mijn broertje is gek op crackling,dus we zoeken wat crackling producten, Crackling Candle, Wild Cats, Crackling Balls enz.
Ik zie aan mijn broertje dat hij ook helemaal vol spanning zit, als grote broer is het erg leuk om te zien dat je broertje dezelfde verslaving als jou heeft: vuurwerk!

:bye:

Fijn dat jullie het toch wat vinden, ik zal mijn inspiratie uit elke sneeuwvlok halen en dan hoop ik zo snel mogelijk een nieuw deel te plaatsen. :)

Nitrate Cake
+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Heerlijke knalcake, dit was de laatste jaren echt een must-have voor mij.
Nu is de Nederlandse markt zo veranderd dat er hier betere knalcakes tekoop zijn, niet te min zou ik deze zeker nog een aantal keer anschaffen. :)

Dat was vorig jaar een kleine 500,- euro.
Maar geld speelt geen rol, 5 jaar geleden was ik blij met 20,- euro.

Zal binnenkort maar weer eens iets uploaden. :)

Aftershock Rocket
+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Pijlen gaan erg hoog en knallen niet harder dan andere pijlen, voor een knalpijl zou ik dan toch echt voor de Extreme Bang Rocket gaan. Leuke pijlen, maar zou het niet nog een keer kopen.

Die aftershock rockets gaan te hoog om te knal goed te ervaren, maar wij hadden er 1 in de grond gestoken die daar bleef hangen, waardoor die ontplofte. En dan komt er echt een doffe knal vanaf, die zeker hard is!

Maarja, ze horen in de lucht en dan merk je er weinig van.

Green Glitter Missile
+ YouTube Video

Heerlijke fluitbak die er dit jaar zeker bij is, ben benieuwd naar het nieuwe assortiment "30 years of saturn missile" waar deze ook in zit. :)

Het is nog maar 10 dagen en ik ben bijna door mijn filmpjes heen, ik ga mijn best doen om elke dag een filmpje te posten, ook komen er hier tripreports te staan van de verkoopdagen. :)

Ondertussen al een bestelling gedaan, ik plaats hem hier zodat jullie weten wat je dit jaar kan verwachten, een stuk meer als vorig jaar, en ook raak ik hopelijk nu mijn beeldmateriaal niet kwijt.

1* Fire Flower
1* The Garden
1* Heavy 5
1* Heavy Load Super Pro 500
4* Silver Salute
1* Mine Silver Blink
1* Space Shooters
3* Cruise Rockets
3* Extreme Bang Rockets
3* Ghost King
2* Ninja 3
3* Bulkpack Asian Thunder
1* Asian Thunder
1* Crosaire Chain 500
3* Aansteekfakkel

Er komen nog een aantal bestellingen bij. :)

Heeft iemand een idee hoe ik meer sfeer in dit topic kan krijgen?

Back
Bovenaan