bassiefirework
VWC lid
VuurwerkOrthen gaat mee in het besluit vooruitlopend op het verbod op dit stukje vuurwerk.
ook wij gaan de babypijltjes in de ban doen.
Het is niet meer dan logisch je verkoop beleid aanpast naar de regels en verwacht verkoop patroon.
En als dit de veiligheid enigzins bevorderd waarom niet.
Er zijn legio aan andere opties i.p.v. een babypijl.
Het is misschien niet leuk.
Maar als we daardoor meer de traditie wat veiliger kunnen stellen zie ik het kwaad er niet van in.
Ander verhaal zijn de single shot.
Mochten die ooit verboden worden houd ik mijn hart vast.
Maar ik ga ervan uit dat de regering niet zo stom is dat ooit te verbieden.
Gr
Vind dit een hele goede ontwikkeling Marchel. Alleen zal dit voor de kleinere winkelier denk ik een heel lastig besluit zijn. Stel je hebt in een dorp 3 vuurwerkwinkels zitten waarvan er 1 besluit geen babypijlen te gaan verkopen en de overige 2 winkels blijven dit wel verkopen, dan is dit voor de ene winkel die besluit niet te verkopen wel een dilemma. De klant die die babypijl wel wil hebben zal dan sowieso niet naar jouw winkel komen en loop je dus omzet mis. En dat is in deze tijd natuurlijk wel een hele moeilijke overweging voor een winkelier.
Ik hoop zelf dat veel meer winkeliers zullen volgen en hopelijk zelfs allemaal. Maar ik denk dat dit nog even gaat duren, mede door bovenstaand verhaal. Je moet natuurlijk niet alles voor het geld doen, maar het kan voor een winkelier wel veel schelen. Vaak komen die jochies die deze pijltjes nog kopen met hun vader die ook wat vuurwerk wil en die raak je dan kwijt aan je concurrent.
Dilemma's....