"Spotgoedkoop babypijltje in de ban"

VuurwerkOrthen gaat mee in het besluit vooruitlopend op het verbod op dit stukje vuurwerk.
ook wij gaan de babypijltjes in de ban doen.
Het is niet meer dan logisch je verkoop beleid aanpast naar de regels en verwacht verkoop patroon.
En als dit de veiligheid enigzins bevorderd waarom niet.
Er zijn legio aan andere opties i.p.v. een babypijl.
Het is misschien niet leuk.
Maar als we daardoor meer de traditie wat veiliger kunnen stellen zie ik het kwaad er niet van in.
Ander verhaal zijn de single shot.
Mochten die ooit verboden worden houd ik mijn hart vast.
Maar ik ga ervan uit dat de regering niet zo stom is dat ooit te verbieden.

Gr

Vind dit een hele goede ontwikkeling Marchel. Alleen zal dit voor de kleinere winkelier denk ik een heel lastig besluit zijn. Stel je hebt in een dorp 3 vuurwerkwinkels zitten waarvan er 1 besluit geen babypijlen te gaan verkopen en de overige 2 winkels blijven dit wel verkopen, dan is dit voor de ene winkel die besluit niet te verkopen wel een dilemma. De klant die die babypijl wel wil hebben zal dan sowieso niet naar jouw winkel komen en loop je dus omzet mis. En dat is in deze tijd natuurlijk wel een hele moeilijke overweging voor een winkelier.

Ik hoop zelf dat veel meer winkeliers zullen volgen en hopelijk zelfs allemaal. Maar ik denk dat dit nog even gaat duren, mede door bovenstaand verhaal. Je moet natuurlijk niet alles voor het geld doen, maar het kan voor een winkelier wel veel schelen. Vaak komen die jochies die deze pijltjes nog kopen met hun vader die ook wat vuurwerk wil en die raak je dan kwijt aan je concurrent.

Dilemma's....

Waarschijnlijk niet een importeur aangesloten bij BPN.
Hier staan de leden:

http://belangenvereniging-pyrotechniek-nederland.b-p-n.nl/joombpn/index.php/ledenlijst
Zoals ik dit lees kan het wel eentje van BPN zijn:

De vuurwerkbranche en voornamelijk BPN, bestaande uit Lesli, Broekhoff en Wolff, heeft besloten om de babypijltjes van de markt te halen. Sommige importeurs wilden al direct de pijltjes verbieden maar andere importeurs hadden voor dit jaar al veel geproduceerd waardoor ze dit jaar alsnog aangeboden worden. Eén importeur heeft er voor gekozen om geen 'prijsknaller pijltje' op de markt te zetten dit jaar, maar een kwalitatief goed pijltje met een goede stok.
Uit deze alinea valt ook af te leiden dat sommigen ze al hadden laten produceren, waardoor ze alsnog aangeboden gaan worden.

Dat is dan heel waarschijnlijk, dank! (gaat deze gek toch weer hoop krijgen op ouwerwets goeie pijltjes..)

Serieus elk jaar weer kan ik me zo razend maken hoe een kleine groep mensen er alles aan doen om de Decembermaand volledig na de tering te helpen. Maar goed, ik kan me er wel deels mee vinden dat die babypijlen oprotten. Ben alleen bang dat dit t begin van t einde is.

Prima actie.
Maar ze mogen wat mij betreft alle vuurpijlen verbieden.
Feitelijk zijn alle vuurpijlen levensgevaarlijke dingen.

Prima actie.
Maar ze mogen wat mij betreft alle vuurpijlen verbieden.
Feitelijk zijn alle vuurpijlen levensgevaarlijke dingen.

Ik sluit me hier volledig bij aan.
Vuurpijlen mogen van mij ook verboden worden maar dan moet er wel tegenover staan dat we zwaardere single shots krijgen.
Het liefst zou ik zien dat shellkitjes worden toegestaan en vuurpijlen verboden maar ook dan zullen er helaas mensen zijn die het verkeerd gebruiken.

Ik sluit me hier volledig bij aan.
Vuurpijlen mogen van mij ook verboden worden maar dan moet er wel tegenover staan dat we zwaardere single shots krijgen.
Het liefst zou ik zien dat shellkitjes worden toegestaan en vuurpijlen verboden maar ook dan zullen er helaas mensen zijn die het verkeerd gebruiken.

met shellkitjes vraag je er al helemaal om dat ze met de shells gaan gooien :bonk:

Trouwens iets heel anders...
Ik/we hoor/horen al een paar jaar tijdens importeur demo's dat het maken van astronauten en babyvuurpijlen steeds moeilijker wordt, omdat de Chinezen het niet meer willen maken.

Is het ,verbod' niet gewoonweg een gevolg omdat de prijs voor babyvuurpijlen gestegen is, vanwege eerder genoemde reden?...

met shellkitjes vraag je er al helemaal om dat ze met de shells gaan gooien :bonk:

Daarom zeg ik toch ook dat zwaardere singleshots toegestaan mogen worden van mij.

Single shots zijn minder gevoelig voor de wind in de lucht.
Ook zorgen vuurpijlen voor een hoop afval die op plekken terecht komen waar je zelf niet altijd bij kan om op te ruimen, buiten dat zou ik ook geen stok van een vuurpijl op mijn hoofd willen krijgen.

Ik ben voor zoveel mogelijke vrijheid voor het nederlandse volk.
de staat wil beetje bij beetje al je vrijheden afnemen en een controle staat erdoor heen drukken.
zo kun je alles wel verbieden met elk product kun je bijna wel letsel veroorzaken bij je eigen of anderen bewust of onbewust.
bij normaal gebruik zijn die pijltjes leuk en veilig genoeg.
doordat een groot deel van vooral jonge kinderen hier verkeerd mee omgaan moet het verboden worden.?

En wat als ze het verbieden....... bestel je ze toch gewoon via internet, reuze handig komt gewoon met de post aan.

Ik persoonlijk heb hier geen problemen mee, maar vind het wel jammer voor mensen die er wel veel plezier aan hebben.
Daarnaast zou ik er ook geen problemen mee hebben, als er nog meer klein spul uit de handel gaat,
zoals single shots, rotjes/strijkers, kleine matjes etc.

Van wat ik heb begrepen, word op dit spul bijna geen winst gemaakt,
en daarnaast is dit ook nog het vuurwerk wat ze elk jaar als voorbeeld voor een vuurwerkverbod gebruiken.

Het vuurwerk waar het bij mij om gaat met oud op nieuw zijn de cakes en de vuurpijlen,
zolang ze me deze niet afpakken blijf ik gelukkig.
Dit komt voornamenlijk doordat ik ben opgetrokken met de mentaliteit dat je vuurwerk pas om 0:00 kan afschieten.
Daar houd ik me nog steeds elk jaar aan, puur voor dat speciale gevoel wat je als klein kind altijd had.
Met al dat kleine vuurwerk heb ik dat persoonlijk niet.

Zoals eerder gezegd, vind ik het erg jammer voor de mensen die er wel veel plezier mee hadden.
Voor mij mag iedereen zelfs het hele jaar nitraten afsteken, zonder dat ik er problemen mee heb,
maar voor mij persoonlijk hoeft het allemaal niet.

Edit: post even aangepast om mijn mening beter uit te leggen.

Laatst bewerkt:
Boeit toch niks, hij heeft tenminste een statement die hij uitdraagt, en zegt waar het op staat, dat in tegenstelling tot velen hier, die alleen maar hypocriet kunnen roepen en zelf van alles bedenken om alles voor eigen belang goed te praten, ik ben het met dhr YU eens, iemand met een karakter

Dat is dan goed nieuws cigarman hahaha, misschien gaan ze nog wel besluiten om alles voor de nederlandse markt niet meer te maken, of dat dan met geen zin te maken heeft maakt niet zoveel, maar dan hebben we de discussie wel gehad he, veilgheid en letsel hoeven we dan ons niet meer druk om te maken lol
Trouwens iets heel anders...
Ik/we hoor/horen al een paar jaar tijdens importeur demo's dat het maken van astronauten en babyvuurpijlen steeds moeilijker wordt, omdat de Chinezen het niet meer willen maken.

Is het ,verbod' niet gewoonweg een gevolg omdat de prijs voor babyvuurpijlen gestegen is, vanwege eerder genoemde reden?...

Als je gelooft dat de vuurwerk branche deze beslissing genomen heeft omdat ze het beste voorheeft met de vuurwerkliefhebbers,dan geloof je ook nog in sinterklaas. Ik niet slapen doen we snachts.

Back
Bovenaan