"Spotgoedkoop babypijltje in de ban"

Mischien is het een andere discussie, maar wat is de reden achter het tijdsbesluit? Waarom gaan we pas om 18:00 stoken?
Ik irriteer me deze week mateloos aan alle kranten die meteen refereren aan alle verkeersborden/bushokjes en ander straatmeubilair. Ze melden allemaal dat het nu is afgelopen met het slopen van die artikelen, kunnen we niet gewoon eens een test uitvoeren voor alle landelijke media en laten zien dat je met een slof rotjes geen schade aanricht aan een verkeersbord?

Omtrent de babypijltjes vind ik dit een goede ontwikkeling, het is inderdaad zoals Frits zegt, ze zijn veilig maar worden verkeerd gebruikt, helaas ben ik bang dat dit ook voor de romeins kaarsen en de thunderking achtige artikelen gaat gelden.....

Inderdaad staan de Romeinse kaarsen ook op de nominatie als blijkt dat hier ook onnodig veel slachtoffers meevallen.
Of er artikelen uitgaan ligt dus helemaal in de handen van degenen die deze artikelen kopen en afsteken.
Ga je ermee lopen klooien en gebeuren er daardoor ongelukken dan kan je er haast op wachten dat ook deze artikelen uit de handel gehaald gaan worden.
Dus willen jullie geen Romeinse kaarsen of kleine single shots meer ga dan door met het verkeerd afsteken van deze artikelen.
Ook al doe je alles volgens de regels zet dan toch die vuurwerkbril op.
Geven jullie nou eens het goede voorbeeld.

Inderdaad staan de Romeinse kaarsen ook op de nominatie als blijkt dat hier ook onnodig veel slachtoffers meevallen.
Of er artikelen uitgaan ligt dus helemaal in de handen van degenen die deze artikelen kopen en afsteken.
Ga je ermee lopen klooien en gebeuren er daardoor ongelukken dan kan je er haast op wachten dat ook deze artikelen uit de handel gehaald gaan worden.
Dus willen jullie geen Romeinse kaarsen of kleine single shots meer ga dan door met het verkeerd afsteken van deze artikelen.
Ook al doe je alles volgens de regels zet dan toch die vuurwerkbril op.
Geven jullie nou eens het goede voorbeeld.

En wanneer er toch mee geklooid wordt laten we dit niet filmen en openbaar zetten op youtube.

Via deze kanalen zoeken de tegenstanders juist bewijs materiaal

gewoon een karton van die dingen inkopen en dan gewoon elk jaar die afsteken het is toch weer een stukje nostalgie:mad:

Ik was dus juist van plan om veel babypijltjes in te slaan, maar als ik een karton wil kopen hoeveel zitten daar dan in en krijg je dan korting of iets ? en moet je dat op een speciale manier bestellen?
Kan iemand me dit ff uitleggen?

Kim

Ik was dus juist van plan om veel babypijltjes in te slaan, maar als ik een karton wil kopen hoeveel zitten daar dan in en krijg je dan korting of iets ? en moet je dat op een speciale manier bestellen?
Kan iemand me dit ff uitleggen?

Kim

1. kijk bij welke winkel je de babypijltjes wilt bestellen.

2. kijk van welk merk de babypijltjes zijn.

3. zoek op het forum die pijltjes op en kijk naar de kartoninhoud, (mail de winkel als je het niet kan vinden)

4. korting zal je waarschijnlijk niet krijgen.

5. als er in een kartin bijv. 40 pakken zitten bestel je op internet/in de winkel 40 pakjes :)

1. kijk bij welke winkel je de babypijltjes wilt bestellen.

2. kijk van welk merk de babypijltjes zijn.

3. zoek op het forum die pijltjes op en kijk naar de kartoninhoud, (mail de winkel als je het niet kan vinden)

4. korting zal je waarschijnlijk niet krijgen.

5. als er in een kartin bijv. 40 pakken zitten bestel je op internet/in de winkel 40 pakjes :)

Ohh oky! Dankjewel voor je antwoord :p maar ik hoef dan dus eigenijk niet persee een ''karton'' te bestellen? want wat is het voordeel van een karton, of is het gewoon een bulk maat?

gewoon een karton van die dingen inkopen en dan gewoon elk jaar die afsteken het is toch weer een stukje nostalgie:mad:

Als je je aan de regels houd is er helemaal niets mis met deze babypijlen en kan je ze gerust afsteken maar helaas moeten de goeden onder de kwaden lijden.

Ohh oky! Dankjewel voor je antwoord :p maar ik hoef dan dus eigenijk niet persee een ''karton'' te bestellen? want wat is het voordeel van een karton, of is het gewoon een bulk maat?

Het ligt er maar net aan hoeveel pakjes je wilt, maar een karton is makkelijker omdat je dan niet met allemaal losse pakjes zit met vervoeren

Wel jammer dat als de vuurwerkbranche haar goede bedoelingen toont het nauwelijks landelijke aandacht krijgt , maar als er een paar jongeren worden gepakt met nitraatBOMMEN de media verontwaardigd reageert en van de daken roept dat er een tweede vuurwerkramp voorkomen is.
Maargoed, ik vind het prima dat deze dingen deels uit handel worden gehaald , hoeveel pijltjes ik al bijna in mijn ogen heb gehad..
Jammer voor de jongeren natuurlijk want het is toch één van de bekendste en leukste stukjes vuurwerk in Nederland.

Ik vraag me af of ze uiteindelijk alle winkels / dealers achter zich kunnen scharen zolang er geen officieel verbod op bestaat. De komende jaren zullen er wel winkels blijven die deze dingetjes blijven verkopen, wellicht tegen een veel hogere prijs. Alleen dan zal het effect hebben, aangezien men er minder van aanschaft bij een hogere prijs.

Dat deze dingen gevaarlijk kunnen zijn is duidelijk; zelfs bij juist gebruik schieten ze soms nog bij de buurman in de tuin. Het wordt niet meer verkocht omdat er zoveel misbruik van wordt gemaakt. Hier kan je je echter wel afvragen hoe het dan zit met romeinse kaarsen die als geweer worden gebruik, thunderkings die in de lucht worden gegooid of cakes die worden omgelegd. Vuurwerk wordt op grote schaal 'misbruikt', elk artikel ervan.

Vraag me ook af waarom dit eigenlijk nu gebeurt, nu men alleen nog maar in de avond afsteken mag.

sowieso zijn er winkels die hun laatste paar kartonnen verkopen of een klein fietsewinkeltje dat ze geld maakt op zulke dingetjes zal ze mischien nog wel inkopen.
maar dat in de avond is ook gewoon gevaarlijk , die kleine willen wat vuurwerk afsteke, nee doe maar in het donker dan zie je lekker goed wat je doet en is er al helemaal geen overzicht voor de politie op illigaal vuurwerk in het donker. ik vind dat ze er niet over na hebben gedacht, zeg dan over 2jaar ofz zoals alcohol laat mensen zich er op voorbereiden. ik vind het zonde want heel veel kinderen verheugen zich erop en hebben de tijd van hun leven , jammer.

Mischien is het een andere discussie, maar wat is de reden achter het tijdsbesluit? Waarom gaan we pas om 18:00 stoken?
Ik irriteer me deze week mateloos aan alle kranten die meteen refereren aan alle verkeersborden/bushokjes en ander straatmeubilair. Ze melden allemaal dat het nu is afgelopen met het slopen van die artikelen, kunnen we niet gewoon eens een test uitvoeren voor alle landelijke media en laten zien dat je met een slof rotjes geen schade aanricht aan een verkeersbord?

Omtrent de babypijltjes vind ik dit een goede ontwikkeling, het is inderdaad zoals Frits zegt, ze zijn veilig maar worden verkeerd gebruikt, helaas ben ik bang dat dit ook voor de romeins kaarsen en de thunderking achtige artikelen gaat gelden.....

inderdaad, om 18;00 kan je ook verkeersborden slopen.
maar het punt is de term ''vuurwerk'' man gewond na afsteken vuurwerk, ''20bushokjes kapot door vuurwerk'' honden bang door ''vuurwerk'' dat ene woordje kan het verschil maken en dat ene woord wat er aan het verhaal toegevoegt moet worden is ILLIGAAL.

ik weet niet hoe het bij de andere zit maar bij mijn vuurwerkdealer worden de babypijltjes gelukkig nog gewoon verkocht

Back
Bovenaan