Dit lijkt mij dan een betere titel voor een nieuw topic. De reden waarom, en de manier waarop dit verbod er doorgedrukt wordt vraagt gewoon om een zelfde soort tegenreactie. En de ultieme tegenreactie is simpelweg je niet te houden aan het verbod.
Dat verbod geldt al het hele jaar, dus waarom alleen je met O&N er niet aan houden?
Mooie zomer avond in je korte broek wat de lucht in jagen is veel leuker hoor.
Ik wil niemand aansporen om iets te doen wat verboden is natuurlijk maar wat zou het een mooie statement zijn om op 1 augustus, de dag dat het verbod in gaat, door heel het land vuurwerk de lucht in te jagen. Dat zou een aardig voorproefje zijn voor o&n.
Zou een mooie statement zijn ja, helaas krijgen we O&N er niet mee terug.
Een vuurwerk item afsteken gaat toch nog wel gebeuren, waarom dan niet op een 'betere' gelegenheid er voor dan O&N zelf.
Heb je vaak ook nog veel beter weer en niks om je heen om optimaal van je (BE/DE) spul te genieten.
Maar de jaarwisseling is zo veel meer dan alleen maar op die dag wat af steken.
Het is de algehele sfeer eromheen, de aanloop er naartoe, de Freak acties op het forum, elkaar gekk maken met FOMO, feestje organiseren, de spulletjes ophalen, de blijde gezichtjes van de jeugd, slaap tekort, etc.
En dat is helaas nu al stuk...
Dit hele kabinet toont aan dat het niet te vertrouwen is, dat burgerlijke ongehoorzaamheid de enige oplossing gaat zijn. Dus let's go
Affirmatief.
K*tland, K*tland en anders niet gewoon K*t.
Was het maar zo, dan mocht ze blijven en beleefden we nog enigszins plezier.
Dit land is gewoon lullenland in erectie hoor, bukken en je bek houden.
Word tijd dat we eens laten zien aan de regering dat we niet alles door hun laten bepalen
Al die domme regels van hun zijn we zat!
Daar is het al heel lang tijd voor maar helaas hebben we het over Nederland.
Vuurwerk is maar een klein onderwerp voor velen, voor een liefhebber vele malen groter natuurlijk.
Het probleem is dat Nederland niet meer fungeert als een samenleving maar als individuen.
Pas als iets hun zelf direct raakt hoor je ze en dan is het altijd te laat.
Ik vis niet, vind er niks aan en als ze het gaan verbieden waarom zou ik dan uit protest gaan vissen?
Mensen op etage één of hoger BBQ-en niet, waarom zouden die uit protest gaan BBQ-en bij een verbod?
A fijn je snapt mijn punt wel denk.
Als we als samenleving nog niet massaal protesteren tegen onze dagelijkse peperdure boodschappen...
Een thema die een eerste levensbehoefte betreft voor iedereen, dan kun je het op andere thema's helemaal vergeten.
Zodra het verbod in gaat, gaan we hier het hele jaar door wat de lucht in jagen op verjaardagen, winst voetbal, gewoon omdat het kan etc.
Mooie lijfspreuk, hoop dat er nog veel meer mensen aan mee gaan doen.
Uiteraard zijn er dit jaar al mensen mee begonnen.