[Speculatietopic] Vuurwerkverbod in Nederland?

Als je nog een beetje duits kunt :p

Ja Lesli zegt dat dit het laatste jaar dat iemand privé F2 vuurwerk af mocht steken en dat er daardoor meer afgestoken werd dan voorgaande jaren maar minder dan verwacht. 20% meer verkocht. De Duitsers hadden er ook meer van verwacht.

Groeneveld zegt dat het verbod nagenoeg zeker komt en dat alle deadlines nog haalbaar zijn. Hij verwacht dan ook niet dat het niet door gaat.
De Politie heeft er voor gezorgd dat alle grote partijen akkoord zijn gegaan met het verbod. Niet de milieu organisaties of dierenlobby.

Hij geeft wel aan dat er wel aan de voorwaarden voldaan moet worden maar dat hij dat niet als kink in de kabel ziet. De Politie zal een nieuwe uitstel ook niet accepteren

F1 zal blijven.

En daarna ben ik gestopt met kijken. Toen ging het over de Duitse markt

'At minutes 3-5, he talks again about no longer wanting to sell certain products in Germany and trying to convince other manufacturers to do the same.He should stay away from them. It was precisely this tactic that contributed to the total ban in the Netherlands.He was partly responsible for the gradual banning of products in the Netherlands (firecrackers, rockets, single-shot fireworks). Having established himself in the European market, he can afford to ignore his own country. And what did these partial bans lead to? A total ban. He should be ashamed of himself.But Heiko refuted this statement directly in the interview with sound arguments'

Ja Lesli zegt dat dit het laatste jaar dat iemand privé F2 vuurwerk af mocht steken en dat er daardoor meer afgestoken werd dan voorgaande jaren maar minder dan verwacht. 20% meer verkocht. De Duitsers hadden er ook meer van verwacht.

Groeneveld zegt dat het verbod nagenoeg zeker komt en dat alle deadlines nog haalbaar zijn. Hij verwacht dan ook niet dat het niet door gaat.
De Politie heeft er voor gezorgd dat alle grote partijen akkoord zijn gegaan met het verbod. Niet de milieu organisaties of dierenlobby.

Hij geeft wel aan dat er wel aan de voorwaarden voldaan moet worden maar dat hij dat niet als kink in de kabel ziet. De Politie zal een nieuwe uitstel ook niet accepteren

F1 zal blijven.

En daarna ben ik gestopt met kijken. Toen ging het over de Duitse markt
Dat er minder werd afgestoken kan ook worden verklaard dat mensen meer bewaard hebben. 20% meer verkoop in Nederland valt dan ook wel mee, maar er zijn ook veel mensen naar duitsland gegaan voor goedkoop spul, pijlen en singleshots waar je een stuk makkelijker mee vooruit kunt dan met dure compounds.

Als het er opaan komt qua cijfers dan hoef je niet te stoppen bij wintersport verbieden.
Dan kan je autorijden en fietsen ook verbieden,daar vallen jaarlijks ook veel slachtoffers "te betreuren" ,dat dat dan voor een aardig deel komt omdat men liever met een mobiel of make-up of iets soortgelijks bezig is in het verkeer,dat maakt voor het getal niks uit.

Maar het is,en ik snap ergens de reactie van HVLV wel,maar net hoe krom men met dingen omgaat.
Van het ene onderwerp word de mug omgetoverd tot een kudde olifanten,en bij andere dingen die al beginnen als een kudde olifanten qua schaal en getallen slachtoffers,daar word door een groep de boel gebagatelliseerd en minder erg gemaakt dan het is omdat men daar zelf baat bij heeft.

DAT is van normale mensen al niet "lief" te noemen dat ze hun eigen straatje schoonpraten omdat iets hun hobby betreft zoals b.v een huisdier of de fiets voor een wielrenner,maar dat POLITICI dat ook doen terwijl ze onpartijdig behoren te zijn,DAT vind ik veel kwalijker.

Groeneveld zegt dat het verbod nagenoeg zeker komt en dat alle deadlines nog haalbaar zijn.

De Politie heeft er voor gezorgd dat alle grote partijen akkoord zijn gegaan met het verbod.

Hij geeft wel aan dat er wel aan de voorwaarden voldaan moet worden maar dat hij dat niet als kink in de kabel ziet.

De Politie zal een nieuwe uitstel ook niet accepteren
OF deadlines haalbaar zijn,daar ben ik zo zeker nog niet van,dat kan hij best roepen,maar eer iets van papier naar een hard feit is omgezet en op papier compleet is dichtgetimmerd,daar gaat meer overheen dan 2 weken ;)

Verder ben ik wel benieuwd naar wat er waar is van de stelling: De Politie heeft er voor gezorgd dat alle grote partijen akkoord zijn gegaan.

En wie zegt dat de politie nieuw uitstel niet zal accepteren ?
De politie zelf lijkt nogal verdeelt,want "ze zouden"enerzijds dat dan niet accepteren,maar anderszijds hoor je ook zat "blauw geluid"dat men de huidige opzet met verenigingen niet handhaafbaar en acceptabel vind,met uitschieters in de media dat oom agent zelfs dat hele verbod liever niet zou zien.

Ik zou dus wel is willen weten,van een persoon die namens de gehele politie van NL kan en mag spreken,van "het voet volk" tot commissaris, wat nu hun mening en standpunt/denkwijze eigenlijk WEL is als het gaat om vuurwerk en wat de regering nu van plan is.
Wil het merendeel van alle agenten echt een verbod,of zit iemand dat uit z'n duim te zuigen zodat hij een populistisch krantenartikel kan typen ??

Over politie gesproken, zat een stuk te lezen over van Oosten en politie. Politie kampt met een miljoenen tekort landelijk en personeelstekort en daarbij worden vacatures niet meer ingevuld. En politie eenheid Rotterdam gaat fors inleveren.

De heer van Oosten VVD ziet zich genoodzaakt tot begrenzing van de personele bezetting. Geen groei en afbouw tijdelijke contracten en geen vacatures meer invullen. Als ik het allemaal zo even lees in de telegraaf.

Dus dat komt neer we willen een vuurwerkverbod als schreeuwende politie maar met de puinhoop die er is en tekorten ook op begrotingen vraag ik me af hoe dan? Minder blauw op straat straks mooi vooruitzicht dan met het toekomstige verbod. En Leo kan iets roepen maar ik zie het ook niet 1 2 3 gebeuren dat verbod. Als waar is wat er in de telegraaf staat kun je de voorwaarden handhavingsplan wel schrappen.

En vooral de vvd is kritisch om een injectie te geven van 46 miljoen, uitgerekend hun Michon vind dat er wel degelijk genoeg in de politie is geïnvesteerd. Man man man hopeloos

Als ze die berg geld voor compensatie van de branche, een berg geld die er overigens niet is, eens zouden besteden aan de politie om die rellende zeekomkommers aan te pakken. Dan zijn wij tevreden maar ook de rest van de samenleving als er eindelijk iets aan eerder genoemde groep gedaan wordt, de politie ook omdat ze meer geld krijgen, de branche ook omdat er heel veel mensen niet naar het UWV hoeven, burgemeesters ook omdat ze dan geen extra werk hebben. Iedereen dus tevreden behalve GLPVDA en Groenlinks maar als die gewoon ergens in een hoekje zitten te drammen en huilen heeft daar verder niemand last van.

Hoewel begrijpelijk, had ik van de HVLV een dergelijke reactie niet verwacht. Het komt vooral over als 'wij geen pleziertje, jullie geen pleziertje'. En ik snap de emotie er in, die heb ik zelf ook. Maar dan nog ben ik van mening dat dit bericht niet vanuit de stichting geschreven had moeten.
Het stadia van begrip, politieke correctheid en eerlijkheid zijn we reeds al gepasseerd. Heel goed dit cynisme.

Het stadia van begrip, politieke correctheid en eerlijkheid zijn we reeds al gepasseerd. Heel goed dit cynisme.
Wat levert het op dan?
Waarschijnlijk zijn er tig van reacties geplaatst onder dat bericht van huisdierhebbende verbodsliefhebbers (aanname, ik heb geen fb). Zinloos wel/niet gewauwel.

En weinig cynisme te lezen.
Dus wat levert het onder aan de streep op dat dit bericht geplaatst is?

Als ze die berg geld voor compensatie van de branche, een berg geld die er overigens niet is, eens zouden besteden aan de politie om die rellende zeekomkommers aan te pakken. Dan zijn wij tevreden maar ook de rest van de samenleving als er eindelijk iets aan eerder genoemde groep gedaan wordt, de politie ook omdat ze meer geld krijgen, de branche ook omdat er heel veel mensen niet naar het UWV hoeven, burgemeesters ook omdat ze dan geen extra werk hebben. Iedereen dus tevreden behalve GLPVDA en Groenlinks maar als die gewoon ergens in een hoekje zitten te drammen en huilen heeft daar verder niemand last van.
En zo simpel zou het ook gewoon moeten zijn, als men gewoon eens zaken oplost en niet constant vanuit de media een hyperfocus op de drammers legt. Omdat die toevallig ook van diezelfde drammers zijn.

Back
Bovenaan