Er zijn dus dorpen en gemeenten waar gesprekken dus wel mogelijk zijn! Waar dorps- of buurtverenigingen wel in aanmerking komen om iets te kunnen organiseren! Dat is heel goed! Buurtverenigingen die goed bekend staan om hun bredere activiteiten en zo door de jaren heen al een aardige cv hebben opgebouwd, krijgen al sneller het vertrouwen van B&W! Ze krijgen in het eerste stadium al een goede gunningsfactor! Dat is al het halve werk en ik gun het ze evengoed!
Maar ik ben sceptisch over het feit dat als ik voor mijn gemeente, een volledig onbekende stichting zou opzetten, puur t.b.v. het afsteken van vuurwerk met oudjaar, of dit dan ook de gunningsfactor zou krijgen! Al dan niet afhankelijk van de politieke bezetting! Het gesprek aangaan zou al een eerste stap zijn! Maarja, ik richt geen vereniging of stichting op om vervolgens een 'nee' te krijgen! Dan is die opzet en moeite tot dusver voor niks geweest!
Helaas zit ik niet bij een vereniging of heb ik mensen om mij heen die kennis en ervaring hebben! Om nog maar te zwijgen over de procedure die je daarna moet doorlopen voor dat beetje vuurwerk!
Ik denk ook dat dit slechts voor een handjevol mensen is weggelegd! In het dorp goedliggende verenigingen met een goede organisatie en individuelen met ambities, hersens, ervaring, kennis en kunde!
Ik volg graag de ontwikkelingen van verenigingen waarbij het wel lukt iets op poten te zetten! Ik gun het ze! Maar ik gun het ook zeker alle andere die uit liefhebberij een ander alternatief volgen om te kunnen stoken!