Pyro Battle 2011

I don't know a lot about the shooting location, but you'd better inform inhabitants nearby that they might lose some windows in May. :p

Damn, I heard about 150mm and was already excited, but a 200mm salute!?

Ik ga niet eens meer proberen om hier bij te zijn.. ik BEN hierbij!!
Dit kan ik toch niet laten schieten? Programma ziet er echt super uit.. Fallas in het klein?:p

Hmm .. Wil hier ook best heen.Heb alleen me hotel al geboekt voor japantag 28-05
Hopen dat deze op een andere dag valt :D

Kijk, heerlijk nieuws. Thanks for sharing!
Ik wil hier zeker bij zijn, als het goed is gebeurt dat ook gewoon! :D

Dit was toch ergens in mei?
Ik ben er zeker bij. Ik wil dit jaar meer shows bijwonen.
Dit is mijn eerste jaar echt actief op het forum en in het lezen en zien van films etc.
Dus deze kans kan ik niet laten liggen. 2 uur rijden vanaf Zwolle;-)

greetzz

Dit is mijn eerste jaar echt actief op het forum en in het lezen en zien van films etc.

greetzz

Ja de Pyrobattle zal vermoedelijk plaatsvinden op 28 Mei. LET OP: Dit is nog niet officieel bevestigd. Maar ik denk dat het sowieso in Mei plaats zal gaan vinden.

greetzz
Dan zou ik het zeker doen. Knokke was voor ons ook 2 uur en dat was op zich goed te rijden (behalve het feit dat we 's nachts rond 12 uur nog een half uur in de film hebben gestaan bij Antwerpen...).

En dit is toch wel iets spectaculairder dan het Valentijnsvuurwerk in Knokke. ;)

Wij moeten helaas vanuit West-Brabant komen, maar dat doen we ook gewoon. Hotelletje boeken en de volgende dag gewoon weer terugrijden. :)

Je kan wel een datum gaan neerzetten, maar dit is nog helemaal niet bekend, dus ik zou ook niet gaan gissen dat het misschien 28 mei zal zijn.. :D

De plek is nu wel zo goed als bekend..dit zal vermoedelijk gaan plaats vinden op een vliegveld nabij osnabruck...zoals ook eerder vermeld..

ok na dat ik leuke berichten gehoord heb ben ik er zeker bij ^^ echt dit word gewoon te gek!!!!!!!!!

...and yes, there will be a 200mm Salut (single!!! not multi-break)
Zowiezo een saluut is een saluut.
een saluut kan niet multibreak zijn want dan is het namelijk geen saluut maar een multibreak...
saluut is 1 knal. (boem)

en waar vinden jullie terug dat die 16 inch multi effect is?
Is dit ook weer natte vinger werk?? Of zie ik iets over het hoofd?
Graag bronvermelding.

Het valt me op dat sommige hier denken dat ze echt alles weten van vuurwerk en gaan dan al meteen conclussies trekken. Zo ontstaat er veel foutieve info op het forum.
Ik word er gek van.

Het valt me ook op dat het vaak dezelfde zijn als degene die zeggen dat kaliber niets zegt!
Kaliber zegt mij alles! punt uit.
Voor 16 inch rijd ik bijvoorbeeld naar duitsland en voor 4 inch niet...

Laatst bewerkt:
een saluut kan niet multibreak zijn want dan is het namelijk geen saluut maar een multibreak...
saluut is 1 knal. (boem)

Graag bronvermelding.

Het valt me op dat sommige hier denken dat ze echt alles weten van vuurwerk en gaan dan al meteen conclussies trekken. Zo ontstaat er veel foutieve info op het forum.
Ik word er gek van.

Het valt me ook op dat het vaak dezelfde zijn als degene die zeggen dat kaliber niets zegt!
Kaliber zegt mij alles! punt uit.
Voor 16 inch rijd ik bijvoorbeeld naar duitsland en voor 4 inch niet...

dus jij weet alles.. en hebt de complete pyro wijsheid in pacht ???

en wat betreft die 16 inch, Hier heb je je bron:

400er%2B01.JPG

En kaliber zegt inderdaad niets nee.. ik zie liever een goed gevulde show met 4inch, dan een ruk show waar ze dan misschien een enkele grote bom afschieten. Zeg ik dat dat hier ook het geval is? Nee.. Maar het valt mij gewoon op zodra het kaliber bij shows boven de 200mm uitschieten er hier mensen bijna compleet gaan lopen hyper ventileren...

Een beetje relativeren mag dus ook wel leek mij zo... :)

saluut is 1 knal. (boem)

Graag bronvermelding.

Nooit van 'thousand blue chrysanthemums' gehoord?

Rustig maar blaapaap, je wordt zomaar niet gek, bovenstaand effect is wel degelijk een multi-break. Gewoon een cluster van kleine blauwe boeketjes.

dus jij weet alles.. en hebt de complete pyro wijsheid in pacht ???
nee absoluut niet, ik ben maar een eenvoudige liefhebber die zijn info van het forum haalt. Daar vind ik steeds vaker (foute) conclussies van mensen ipv feiten

effin: mijn post was misschien wat overdreven. Excuses
Ik ben niet uit op ruzie :)

Ik zie persoonlijk liever 1 grote dan 10 kleine shells.
Ik ben er dus 1 van die compleet gaat hyper ventileren zodra de kalibers boven de 200mm... :)

Een beetje relativeren mag dus ook wel leek mij zo
Jazeker, graag zelfs! Maar dat is wat anders dan zeggen dat het een meerslagen is terwijl je dat niets eens zeker weet.

Wat betreft die 16 inch: Ik moet je gelijk geven

is wel degelijk een multi-break. Gewoon een cluster van kleine blauwe boeketjes.
Maar je zegt het alsof je ze elke dag ziet... en alsof het niets voorstelt. Volgens mij wordt het een mooi bommetje om te zien

Laatst bewerkt:
nee absoluut niet, ik ben maar een eenvoudige liefhebber die zijn info van het forum haalt. Daar vind ik steeds vaker (foute) conclussies van mensen ipv feiten

effin: mijn post was misschien wat overdreven. Excuses
Ik ben niet uit op ruzie :)

Ik zie persoonlijk liever 1 grote dan 10 kleine shells.

Ik ben er dus 1 van die compleet gaat hyper ventileren zodra de kalibers boven de 200mm... :)

Excuses aanvaard :)

Het geen ik je vertel is gebaseerd ( zie foto :wink:) op feiten.

Ik zal zakdoekjes en (papieren) zakjes meenemen dan maar naar de Pyrobattle.

en ja dit soort shells heb ik al redelijk vaak mogen zien in het verleden. Meestal gingen ze dan tot 8 a 10 inch. Leuk zijn ze zeker.. spectaculair, niet echt, vind ik.

Hier een voorbeeldje van een 150mm to thousand flower:

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Laatst bewerkt:
Hey,

just to get you an idea of a 400mm (16") Shell of Shell,
here is one from Tarragona 2009 (Feuerwerke Jost).
It's the third one in the Video!

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

These are not even to compare with a bouquet of, say 12 Blue
Chrysanthemums fired at once, the burst alone is worth it to shoot one.
The inlays are like 100mm shells... :)

Greetings,
NightFlyer

Volgens een bericht op feuerwerk.net was de datum (21 mei) en locatie min of meer rond; zij het niet dat ook hier de boswachter roet in het eten gooit; in verband met broedseizoen geen toestemming. Men kijkt nu uit naar een datum in september.

Volgens een bericht op feuerwerk.net was de datum (21 mei) en locatie min of meer rond; zij het niet dat ook hier de boswachter roet in het eten gooit; in verband met broedseizoen geen toestemming. Men kijkt nu uit naar een datum in september.

Sjongejonge zeg, het is wat...:shocked:

Back
Bovenaan