bruijntjeluc
VWC lid
daar ben ik het mee eens express. dit is gewoon het prijzen klaag topic. zie het maar als een plekje om af en toe de frustraties eruit te gooien

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Mag hier een slotje op? Dit topic is slecht voor de sfeer.
Daarbij tenenkrommend om te lezen dat importeurs en dealers worden weggezet als zakkenvullers.
Ik heb vooral medelijden met 'de consument' in december. Wij weten van de absurde prijzen, laten die artikelen veelal links liggen omdat ze qua prijs/kwaliteit verhouding compleet scheef zijn gegroeid en/of geen zin hebben in 20mm scheetjes. We kunnen een juiste afweging maken, ieder voor zich.
Maar dan de buurman, die eind december ook wat mooi vuurwerk denkt te kopen. Vol trots en met hoge verwachtingen koopt hij (oa) die 20mm bak 432 shots van Katan voor meer dan 300,-. Op 31 december schept hij overdag al op als hij de overbuurman in de straat tegen komt en tegen de kinderen om de hoek, die F1 vuurwerk aan het afsteken zijn, roept hij met een brede, zelfingenomen glimlach 'kom vanavond maar eens bij mij kijken, ik heb me toch wat vuurwerk gekocht. Ja, dat is het echte werk!'. De hele buurt komt kijken die avond en als het doosje is uitgepoept hoor ik de vrouw van de buurman al zeggen: 'was dit alles Bert? Dat meen je niet! Weet je wat we allemaal voor dat geld hadden kunnen doen?' Bert druipt teleurgesteld af en al het publiek ook. Ik doe een brute aanname door te stellen dat Bert het jaar daarop geen vuurwerk meer koopt.
Het is vooral korte termijn denken van importeurs, waarbij sommigen compleet doorslaan. Dat kan terecht en doelbewust zijn als men het sterke vermoeden heeft dat er op korte termijn een verbod komt en men nog snel zoveel mogelijk marge wil opstrijken. Of onbewust, dat men werkelijk gelooft dat een dergelijke, nieuwe 'propositie' op lange termijn rendement oplevert.
En ik maar denken dat het vuurwerk bij Loots aan de prijs was...
Ik heb vooral medelijden met 'de consument' in december. Wij weten van de absurde prijzen, laten die artikelen veelal links liggen omdat ze qua prijs/kwaliteit verhouding compleet scheef zijn gegroeid en/of geen zin hebben in 20mm scheetjes. We kunnen een juiste afweging maken, ieder voor zich.
Maar dan de buurman, die eind december ook wat mooi vuurwerk denkt te kopen. Vol trots en met hoge verwachtingen koopt hij (oa) die 20mm bak 432 shots van Katan voor meer dan 300,-. Op 31 december schept hij overdag al op als hij de overbuurman in de straat tegen komt en tegen de kinderen om de hoek, die F1 vuurwerk aan het afsteken zijn, roept hij met een brede, zelfingenomen glimlach 'kom vanavond maar eens bij mij kijken, ik heb me toch wat vuurwerk gekocht. Ja, dat is het echte werk!'. De hele buurt komt kijken die avond en als het doosje is uitgepoept hoor ik de vrouw van de buurman al zeggen: 'was dit alles Bert? Dat meen je niet! Weet je wat we allemaal voor dat geld hadden kunnen doen?' Bert druipt teleurgesteld af en al het publiek ook. Ik doe een brute aanname door te stellen dat Bert het jaar daarop geen vuurwerk meer koopt.
Het is vooral korte termijn denken van importeurs, waarbij sommigen compleet doorslaan. Dat kan terecht en doelbewust zijn als men het sterke vermoeden heeft dat er op korte termijn een verbod komt en men nog snel zoveel mogelijk marge wil opstrijken. Of onbewust, dat men werkelijk gelooft dat een dergelijke, nieuwe 'propositie' op lange termijn rendement oplevert.
En ik maar denken dat het vuurwerk bij Loots aan de prijs was...
Ik vraag het me af of die buurman echt het verschil ziet. Tenzij hij een andere buurman heeft die zo gek is en lid is van een of ander Crew Vuurwerk forum of zoietsDan gaat hij het verschil in de straat zien (geen garantie, zelfs dan zijn er mensen die het verschil niet zien). Maar de gemiddelde consument heeft gewoon een x bedrag dat hij aan vuurwerk besteed. Om 00:00 steekt hij z’n doosje af, het knalt, het geeft leuke kleurtjes, men wenst elkaar nieuwjaar, doet nog een toost en gaat naar binnen. Een normale burger ziet echt het verschil niet tussen 20 mm en 25 mm. Het gaat om de ervaring danwel traditie om vuurwerk af te steken. Hoe dat er uit ziet, dat zal de meesten een zorg zijn. Tenminste, dat is mijn ervaring in de straat.
Bekijk bijlage 73425
En dit gebeurt er ook met vuurwerk, alleen zijn de marges daar waarschijnlijk nog groter.
Dus de vuurwerkbranche hoeft zich niet echt druk te maken lijkt mij![]()
Want? Een hogere omzet betekent ook meer winst? Je vergeet het kostenplaatje. Een plaatje dat bij velen hier niet bekend is en dat maakt het zo frustrerend om te lezen wat hier wordt geroepen. Nogmaals: er zijn ongeveer 25% minder verkooppunten dan twee jaar geleden. Die honderden verkooppunten hebben zich inderdaad vast geen zorgen gemaakt, want de omzet is top.
Euh ja, zoals loon. En waar wordt dat van betaald? Juist.Want? Een hogere omzet betekent ook meer winst? Je vergeet het kostenplaatje.
Aantal grammen kruit en tube mm...krijgen we daar ook geen gejank overKunnen we niet gewoon de adviesprijzen enzo bij de producttopic weghalen? Krijg je daar geen gejank over en elke winkel bepaald toch zijn eigen prijzen. Zien ze de prijzen daar wel
PreciesAantal grammen kruit en tube mm...krijgen we daar ook geen gejank over
Euh ja, zoals loon. En waar wordt dat van betaald? Juist.
ben bang dat de standaard consument dit verschil niet direct opmerkt en we het dus goed zullen moeten uitleggen wat het verschil in kaliber isAls de gewone consument die 16/20mm doosjes in de etalage ziet staan in december zullen ze toch ook wel opmerken dat ze dit jaar genept worden.