Prijzen

die kunnen het prima doen als ze in een kooi zitten dus ik snap niet waarom sommige mensen zo neerkijken op 20mm

Zullen we onthouden freak. Is slechts een kwestie van tijd dat elke 30mm bak >2 euro/shot zal zijn. Sta jij dan stoer naast je pruttelende 20mm compoundje.

Dus jij steekt vuurwerk af om stoer te doen ?
Ik zal ook nooit 2 euro per shot betalen. Dan maar niet stoer …��

Zullen we onthouden freak. Is slechts een kwestie van tijd dat elke 30mm bak >2 euro/shot zal zijn. Sta jij dan stoer naast je pruttelende 20mm compoundje.

Ik bedoel uiteraard dat ik op dit moment zeker geen 2eu per shot zou betalen gezien de huidige markt. Als over 5 jaar alle bakken 2eu per shot zijn heb je weinig keus meer nee, dat klopt. Dat kan inderdaad zomaar als de prijzen zo door blijven stijgen in dit tempo.

Maar voor nu zou ik in geen geval 2eu per shot betalen.

Ik denk dat menig nederlander die altijd naar belgie ging lelijk op zijn neus kijkt als vanaf oktober alleen met voorbestelling is.
Verder spelen de importeurs goed in op de markt: grote dozen met veel schoten en schreeuwige labels. Dat het kleine kalibers zijn doet het gros weinig. Dus ik denk dat de verkoop onda ks alle gestegen prijzen weer volop door het dak zullen gaan. Mensen kopen het toch wel.

Persoonlijk: het meeste laat ik staan. Benlangzaamaan de hobby aan het verlaten. Bakken kkleiner dan 25mm vind ik helemaal niets. 30mm zijn erg kostbaar. Meer dan 200 euro per bak wil ik er niet aan besteden, dus de voor mij beschikbare keuze is een stuk kleiner. Eigen keuze uiteraard.

Alles went, alles is relatief. Tijdens de verbodsjaren heb ik ook €190/€200 neergelegd voor zowel de Mega Willows als de Hamlet. Spijt? Nee. Het was of niks of dat. En niks was geen optie. En zoals iedereen baal ik ook van de prijsstijgingen en de massale uitloop van producten. Het is nu nog meer koopjes jagen en tijdens acties inslaan, én selectief producten kiezen. Heeft ook wel weer wat, en geeft ook weer voldoening. En af en toe schiet je even uit omdat je een bepaald product persé wilt hebben. En dan geef je er iets meer aan uit dan eigenlijk je stelregel is. Maar €2 per shot, dat is (nog) een brug te ver. Simpelweg omdat er gelukkig nog genoeg moois voor minder te krijgen is.

Laatst bewerkt:
Er is gelukkig nog genoeg moois te krijgen voor redelijke prijzen. Maar helaas is er een gros wat absurd geprijsd is. Recht lullen wat abnormaal krom staat doe ik niet aan mee. En er staat inmiddels al een hoop abnormaal krom. Ook dat domme gelul dat wij de afgelopen jaren zogenaamd verwend zijn is hetzelfde principe van recht lullen wat krom staat. Meer dan 120,- voor een 30mm 100 shots bak ga ik niet betalen. Dan maar niet denk ik dan. Als de prijzen zo blijven stijgen en er is amper iets leuks geprijsd dan is het einde verhaal. 2 30mm bakken heb je tegenwoordig al een retourtje Valencia. En dan met koffer en xl seat he. Gelukkig loop ik al een tijd mee en heb ik zeer leuke dingen af kunnen steken in mn leven. De andere opties zijn na Nederland struinen in Duitsland. En word het daar ook minder dan is oud en nieuw aan de andere kant van de wereld voor mij nog wel een optie op zn tijd. Net zoals vele producten, de vraag is en blijft te hoog waardoor de prijzen hetzelfde doen. Wij zijn met teveel en iedereen wilt luxe en consumeren. Zolang dat niet stopt gaan die prijzen helaas niet zakken.

Ik gun iedereen een goed inkomen / goede financiële situatie. Maar als je dan goed in de slappe was zit, ga dan niet lopen verkondigen dat de huidige prijzen normaal zijn of meevallen. Dat is gewoon bull....
Ja het is een luxeproduct, maar dan mag een groot deel vd liefhebbers toch wel stevig balen dat z'n hobby onbetaalbaar wordt gemaakt?

Ik heb zelf mijn conclusies getrokken. En als meer mensen dat doen, wordt het uiteindelijk over een paar jaar, zelfs zonder verbod, toch een stuk stiller op straat op 31-12.

Ik ga er ook vanuit dat dit jaar een beetje mijn laatste jaar met vuurwerk is. Koop nog wat aanbiedingen/oude voorraad doosjes voor 'normaal' geld en meer niet. Ga niet mee met deze prijzen, dat is het me niet waard. Alles onder de 25mm hoef ik sowiezo niet, en voor een 100sh 30mm of 144sh 25mm is 90 euro wel het maximale. Mooie tijden gehad al die jaren, maar helaas!

maar dan mag een groot deel vd liefhebbers toch wel stevig balen dat z'n hobby onbetaalbaar wordt gemaakt?

Nee dat schijnt hier de laatste jaren niet te mogen, want je wordt meteen afgebrand als er wordt gezegd dat het duur is. Het merendeel hier lijkt wel aandelen te bezitten van/bij de importeurs/ winkeliers en verdedigen de prijzen terwijl ze nauwelijks weten wat de werkelijke kosten zijn. Misschien denken zij op deze manier ergens korting los te weken? LOL.
Ook ik zie de laatste jaren bij mij zelf steeds meer weerstand en zin in mijn grootste hobby opkomen. De prijzen en het geouwehoer er om heen door de politiek werkt hier zeer zeker aan mee.

Weerstand tegen de hobby is een groot woord, maar ik baal enorm van wat er dit jaar gebeurt.

De kogel is politiek gezien al lang door de kerk, als het het zelf afsteken van vuurwerk betreft en het is alleen afwachten hoeveel jaar dat nog gedoogd wordt. De gemeentelijke verboden (zonder handhaving) zijn een opmaat naar een volledig afsteekverbod. Dat kan 1,2 wellicht 3 jaar duren en dan is het klaar.

Bij sommige importeurs lijkt het er op dat men ook meegaat in de enorme graaicultuur die op dit moment gaande is. Het zal best zo zijn dat de grondstoffen en loonkosten gestegen zijn, maar niet in deze absurde percentages in een land als China. Dat zou betekenen dat vuurwerk ook onbetaalbaar is geworden voor de Chinezen zelf.

Maar goed. Dit jaar nog maar wat van proberen te genieten van de koopjes die er her en der nog zijn en deze proberen mee te pikken (ook de freakacties zijn tot dusver niet meer zoals voorheen). Voor wat betreft de jaren die resten voor het consu-vuurwerk gaat het budget drastisch naar beneden en zal ik de gebruikelijke compounds weer inwisselen voor enigszins betaalbare cakes.

Op 7 oktober vlieg ik weer naar Valencia en in Maart 2024 ga ik me 9 dagen lang vermaken als ik Fallas weer bezoek. Ook zonder daar zelf vuurwerk afgestoken te hebben heb ik me dit jaar een week lang kostelijk vermaakt.

Ik geef mijn geld m.i.v. 2024 liever uit aan een paar vuurwerkvakanties dan dat ik € 2,- per schot moet gaan betalen voor die ene dag (lees avond) per jaar.

Laatst bewerkt:
Nee dat schijnt hier de laatste jaren niet te mogen, want je wordt meteen afgebrand als er wordt gezegd dat het duur is. Het merendeel hier lijkt wel aandelen te bezitten van/bij de importeurs/ winkeliers en verdedigen de prijzen terwijl ze nauwelijks weten wat de werkelijke kosten zijn. Misschien denken zij op deze manier ergens korting los te weken? LOL.
Ook ik zie de laatste jaren bij mij zelf steeds meer weerstand en zin in mijn grootste hobby opkomen. De prijzen en het geouwehoer er om heen door de politiek werkt hier zeer zeker aan mee.

Of de rest is gewoon realistisch. Waarom altijd dat vinger wijzen. Kun je het missen en vind je het de prijs waard dan koop je het, is dat niet het geval dan moet je andere keuzes maken. Simpel toch.

Of de rest is gewoon realistisch.

Ik ben zeer realistisch met mijn uitspraken, maar ik denk dat jij hier nog te kort lid bent om daar over te kunnen oordelen. Niet dat jij je mening niet mag zeggen, maar gewoonweg omdat het afbranden van elkaar een trend van de laatste 6 a 7 jaar is. En dat heb jij niet "bewust" mee gemaakt :wink:

Ik ben zeer realistisch met mijn uitspraken, maar ik denk dat jij hier nog te kort lid bent om daar over te kunnen oordelen. Niet dat jij je mening niet mag zeggen, maar gewoonweg omdat het afbranden van elkaar een trend van de laatste 6 a 7 jaar is. En dat heb jij niet "bewust" mee gemaakt :wink:

Ooh dat zou kunnen, daar kan ik niet over oordelen inderdaad. Maar zelf probeer ik ook niet naar het verleden te kijken en positief de toekomst te bekijken. Het valt mij gewoon op dat mensen die ‘commentaar’ hebben op de prijzen zich afreageren op de mensen die dat minder hebben. Dat vind ik jammer, het is niet nodig. Daarom dat ik zeg dat vinger wijzen. Laat elkaar gewoon, we zijn hier allemaal voor dezelfde hobby. Ook al ben ik een jaar lid, ik vind dat echt de sfeer verpesten. Iedereen baalt van de nieuwe prijzen, of je nou 10 jaar lid bent of net zoals mij een jaar, maar ik denk ook dat de winkeliers en de importeurs hier van balen. Maar wat doe je eraan, helemaal niets. Alles in de hele wereld is veel duurder geworden, om daar in te blijven hangen vind ik zonde. Geniet van het leven, en ja dat is soms moeilijk, maar om te blijven hangen in het negatieve wordt niemand beter van.

Ooh dat zou kunnen, daar kan ik niet over oordelen inderdaad. Maar zelf probeer ik ook niet naar het verleden te kijken en positief de toekomst te bekijken. Het valt mij gewoon op dat mensen die ‘commentaar’ hebben op de prijzen zich afreageren op de mensen die dat minder hebben. Dat vind ik jammer, het is niet nodig. Daarom dat ik zeg dat vinger wijzen. Laat elkaar gewoon, we zijn hier allemaal voor dezelfde hobby. Ook al ben ik een jaar lid, ik vind dat echt de sfeer verpesten. Iedereen baalt van de nieuwe prijzen, of je nou 10 jaar lid bent of net zoals mij een jaar, maar ik denk ook dat de winkeliers en de importeurs hier van balen. Maar wat doe je eraan, helemaal niets. Alles in de hele wereld is veel duurder geworden, om daar in te blijven hangen vind ik zonde. Geniet van het leven, en ja dat is soms moeilijk, maar om te blijven hangen in het negatieve wordt niemand beter van.

Klopt helemaal wat jij zegt, genieten en niet blijven hangen in het negatieve. Echter moet iedereen hier zijn mening kunnen zeggen, mits hij het wel onderbouwt. Kritiek daarop moet zeker kunnen, mits het binnen het sociale blijft. Met zoveel leden is het normaal dat er veel andere meningen zijn, dat moeten we respecteren, ook al ben je het er niet altijd mee eens. Maar dat maakt het juist zo leuk om allemaal te lezen.

Ja vuurwerk is een luxe product en met het duurder worden van het leven wordt het voor meerdere liefhebbers toch een punt van discussie!

Sommigen zullen afhaken, anderen passen budget aan of geven andere invulling aan de hobby, en weer anderen gaan gewoon door...

Ik ben er voor mezelf nog niet uit hoe ik er dit jaar invulling aan ga geven.

Ik ga met mijn neefje van 10 stoken, dus wellicht wat meer klein spul in de avond en om 0.00 niks meer of 1 blok ofzo..

Zal in de herfst sales wel duidelijk worden wat ik ga doen! :D

Heb er iig zin an! :handsup:

het verschilt wel heel erg per importeur wat de prijzen doen , vorig jaar hebben ze de prijsverhoging die er was nog kunnen verdelen over oude inkoop(voor corona) en nieuwe inkoop zodat het per product redelijk mee viel , nu moet alles nieuw ingekocht worden en stijgt dus de prijs ook , al hoewel over het geheel wel mee valt en vooral wolff scherp met prijzen is dit jaar , doe er je voordeel mee met deze uitleg / tip

Ik ben benieuwd wat China Red gaat doen. Die hebben altijd al redelijke prijzen gerekend in de voorverkoop, en dan vaak icm een 20% gratis actie die je zelf mag uitkiezen. Daar kon je soms echt leuke combi's mee maken.

But there is also good news, due to the lower transport cost, we were able to lower the price of this batch by ca. 17,5% compared to the old one - let´s just hope the end consumer price will decrease accordingly ;)

Kreeg hier toch best een lach van op mn gezicht, na weken dit topic een beetje gevolgd te hebben lees ik deze uitspraak van funke.

Wat ik van een Duits winkelier kreeg te horen is dat Wolff dit jaar ook belachelijk duur is geworden.
Normaal koopt hij best veel artikelen in, maar dat zal dit jaar wel anders zijn.

But there is also good news, due to the lower transport cost, we were able to lower the price of this batch by ca. 17,5% compared to the old one - let´s just hope the end consumer price will decrease accordingly ;)

Kreeg hier toch best een lach van op mn gezicht, na weken dit topic een beetje gevolgd te hebben lees ik deze uitspraak van funke.

Deze zag ik ook zojuist onder zijn film. Erg interessant, blijkbaar kan het dus wel goedkoper maar worden er keuzes gemaakt om dat niet te doen.

Back
Bovenaan