Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
ik vond net nog bonnen van 2021, 55 eu voor een special 4, was nu ineens 80-120 bij winkels, breakout voor 80 nu ineens 115-135. triple x 158 euro, was nu ineens 230-300....
Prijsstijgingen zitten niet alleen aan de kant van de importeur he, ook ik als winkelier heb te maken met andere prijsstijgingen zoals personeel, electra, gas. Of wat denk je van een vuurwerkfolder welke door stijgende papierprijs flink zijn gestegen.
Het is de hele keten van productie tot winkel waar op meerdere aspecten prijsstijgingen zitten
Bij een importeur werken geen mensen, rijden geen wagens, hebben de bunkers geen keuringen enz etc?Natuurlijk hebben jullie meer kosten, maar het start bij de importeur en de inkoopprijzen voor jullie. En daar zit vooral het effect van containerprijzen, en grondstoffen. de gasprijzen kelderen gelukkig weer, veel bedrijven mogen ook gebruik maken van het prijsplafond, zal gerust niet voor iedere winkelier zijn, maar uiteindelijk als het blijft zoals het nu is in januari, zouden de prijzen niet hard kunnen stijgen.
Ik denk velen ons ons ook vergissen in de hele kostenketen. De kosten van keuringen, personeel (hun vaste lasten en wensen), brandstof voor bak en zaak, zijn hier allemaal een stuk hoger dan in andere landen, en het harder gestegen. Het is niet alleen de inkoop- en transportprijs van het vuurwerk zelf hè. In de hele keten zouden kosten moeten dalen om de aanschafprijs van vw te laten dalen... Nee, not gonna happen. Eerder dat in 2024/2025 er dusdanige indexatie van inkomens is geweest dat het qua draagvlak weer beetje hetzelfde wordt. Dus vw prijzen hoger, maar inkomen en bestedingsvermogen ook.
België heeft zichzelf wel uit de markt geprijsd en wordt met hun systeem en vwcultuur door NL wrs snel gepusht te stoppen danwel minderen. Duitsland blijft, ondanks zelfde hevige tegengeluiden als hier, nog wel even doorgaan. Gezien de importeurs hier daar vrijwel allemaal daar ook verkopen, tegen lagere ketenkosten, zou je denken dat ze wel wat aan spreiding zouden kunnen doen om hier ook een gezonde markt en traditie te kunnen houden, dus bv daar marktprijzen 10-20% omhoog, hier naar beneden. We willen toch nivellering binnen EU?
Bij een importeur werken geen mensen, rijden geen wagens, hebben de bunkers geen keuringen enz etc?
Alles wat je verdiend in Nederland wordt door ongeveer de helft belast. Dat is niets nieuwsJij hebt helemaal gelijk!
Dat begrijp ik ook wel, maar in Nederland wordt het langzamerhand in alles één grote graai cultuur.
Ik kreeg in 2022 een bonus van mijn werkgever voor mijn inzet voor 2022.
Moet je raden hoeveel hiervan overbleef?
Ik moest bijna de helft inleveren aan belasting. En dan moet je ook horen, dat de vuurwerkprijzen met 50% verhoogd zijn.
Dan wordt het allemaal niet grappig meer.
Alles wat je verdiend in Nederland wordt door ongeveer de helft belast. Dat is niets nieuws
Ja wat blijft er nog over dan?Nou ja alles...
Vanaf 73K+ in ieder geval.
Vakantiegeld, overuren, bonussen en uitbetalen vakantiedagen over het algemeen ook.
Alles wat je verdiend in Nederland wordt door ongeveer de helft belast. Dat is niets nieuws
Bij een importeur werken geen mensen, rijden geen wagens, hebben de bunkers geen keuringen enz etc?
Hij stelde een vraaghu wat zeg jij nou? De bunkers zijn juist van de importeurs???? daar rijden juist de vrachtwagens en heftrucks etc. Daar werken zeker wel mensen![]()
gewoon harder werken, 1 biertje minder per weekend avond en aan het eind van het jaar kan je gewoon je vuurwerk kopen.
gewoon harder werken, 1 biertje minder per weekend avond en aan het eind van het jaar kan je gewoon je vuurwerk kopen.