Prijzen

Sorry hoor, dat roepen dat het in Nederland allemaal kut is, wordt ook wel een beetje slap.
Het staat je altijd vrij om te emigreren naar een land waar je het beter denkt te kunnen krijgen ..
No offence.
Dus kritiek geven op de achteruitgang van zaken (vw wordt bijna op elke mogelijke manier de nek omgedraaid via media, bestuurlijk, financieel, wetgeving etcetera) staat volgens jou gelijk aan rot dan maar op naar een ander land? Rare gedachtengang…..
Wat dacht je van kritiek bespreken om het hier beter te maken ipv verkassen naar een ander land, je wilt juist een stijgende lijn zien ipv achteruitgang. Dat krijg je alleen maar door te praten en oplossingen en ideeën aan te dragen/toetsen.

Roepen dat alles kut is schaar ik niet onder kritiek hebben op achteruitgang van zaken. Kritiek hebben en proberen daar wat aan/mee te doen ben ik helemaal voor !
Maar goed, andere discussie. Maar weer ontopic.

Ik lees hier trouwens dat sommigen wel 150 voor een blok over hebben?! Ja moiiii, daar kampeer ik ook een week van.

100 voor een 1,5-2kg 25/30mm is voldoende, mss 120 voor een bewezen dikkerd. Ok, 150 voor een once-in-a-lifetime unieke effecten dikkerd maar kan me daarvoor nu enkel Kingsmen bedenken...

500gr cake €40 max

Laatst bewerkt:
Ik lees hier trouwens dat sommigen wel 150 voor een blok over hebben?! Ja moiiii, daar kampeer ik ook een week van.

100 voor een 2kg 25/30mm is voldoende, mss 120 voor een bewezen dikkerd. Ok, 150 voor een once-in-a-lifetime unieke effecten dikkerd maar kan me daarvoor nu enkel Kingsmen bedenken...

500gr cake €40 max

Ik ben bang dat je alvast een camping kunt gaan uitzoeken

Ook dit jaar weer op de centen letten.
Wat minder met de vrienden uitgaan. Blijf een goedkopen auto rijden.
Hobby Enduro cross ook een stuk geminderd, en hobby vissen nog steeds budget houden.
Zo komen we dit jaar er wel weer door heen.

Dit jaar ook weer zo snel mogelijk bij de acties bij zijn. Dat kan ook een hoop schelen.

Fallas gaat bij ons helaas niet door met de groep, wel gaan boeken voor volgend jaar.
Maar daarmee besparen ook weer geld uit.

Dus kritiek geven op de achteruitgang van zaken (vw wordt bijna op elke mogelijke manier de nek omgedraaid via media, bestuurlijk, financieel, wetgeving etcetera) staat volgens jou gelijk aan rot dan maar op naar een ander land? Rare gedachtengang…..
Wat dacht je van kritiek bespreken om het hier beter te maken ipv verkassen naar een ander land, je wilt juist een stijgende lijn zien ipv achteruitgang. Dat krijg je alleen maar door te praten en oplossingen en ideeën aan te dragen/toetsen.

Eens maar die stijgende lijn krijg je dus niet door "kutland" te roepen.
Daarnaast vind ik het wat belachelijk. We wonen in een van de meest welvarende landen ter wereld waar iedereen te vreten heeft. Ja er zijn problemen maar noem me 3 landen waar het prettiger leven is.
Ook vuurwerk is in de westerse wereld bijna nergens goedkoper dan hier.
Er kunnen heel veel dingen beter maar als we Nederland op de meetlat leggen komt het bij lange na niet in de top 10 kutlanden van de wereld.

100 voor een 1,5-2kg 25/30mm is voldoende, mss 120 voor een bewezen dikkerd. Ok, 150 voor een once-in-a-lifetime unieke effecten dikkerd maar kan me daarvoor nu enkel Kingsmen bedenken...

500gr cake €40 max

Dan toch maar weer aan de fonteinen...

Ik ben toch benieuwd wat dit met de verkoop gaat doen als de prijzen volgend jaar minimaal hetzelfde of nog meer omhoog gaan.
Merkte zelf dat ik dit jaar eind december nog steeds niets had besteld (bestellingen tijdens corona waren automatisch geannuleerd), kon me bijna niet over de prijzen heen zetten, zelfs niet bij de diverse freakacties.

Het haalt in ieder geval de lol er wel voor een deel af en krijg eerder de neiging om minder dan meer uit te gaan geven.

350 euro voor een Funke Fireball gaat alle perken te buiten, en dat mag ik zeggen als Funkeliefhebber.
Het mooie is dat de containerprijzen wel laag zijn nu, maar zeker is dat de prijzen van vroeger niet meer terug komen.

Ik snap eigenlijk niet die mensen die sowieso ieder jaar minimaal 3000 euro uitgeven en sommige zelfs nog meer. Waarom niet een vakantie boeken voor 1500 euro naar China en daar voor 500 euro vuurwerk kopen waar je dan net zoveel of zelfs meer voor krijgt dan voor die 3000 euro hier, heb je nog 1000 euro zakgeld voor eten of misschien nog meer vuurwerk. :) Nog een bijkomend voordeel is dat je daar ook nog eens gewoon alles kan afsteken. Ik zeg, "gewoon doen."

Ik snap eigenlijk niet die mensen die sowieso ieder jaar minimaal 3000 euro uitgeven en sommige zelfs nog meer. Waarom niet een vakantie boeken voor 1500 euro naar China en daar voor 500 euro vuurwerk kopen waar je dan net zoveel of zelfs meer voor krijgt dan voor die 3000 euro hier, heb je nog 1000 euro zakgeld voor eten of misschien nog meer vuurwerk. :) Nog een bijkomend voordeel is dat je daar ook nog eens gewoon alles kan afsteken. Ik zeg, "gewoon doen."

Dit zou voor sommige een optie zijn, maar voor mij is oud en nieuw een belevenis die je samen met familie en vrienden viert. Het vuurwerk hoort daar natuurlijk bij. Een stookvakantie in China is leuk maar is geen vervanging voor oud en nieuw vieren in Nederland.

500gr cake €40 max

Ik heb vaker voor maximaal één bak €150 euro betaald. Ik kon geen gebruikmaken van freak/liefhebbers- prijzen, want al die winkels zijn te ver weg/alleen bereikbaar met de auto. Verder was ik allang blij dat die merken überhaupt te vinden waren in deze stad.

Bovendien zijn mijn collecties nooit dusdanig groot geweest dat een auto huren + het afreizen naar 1 of meer freak/liefhebber- winkels, die kosten zou rechtvaardigen.

Ik heb maar één keer €40 neergelegd voor een 500grams cake en dat was voor de Wolff Dynasty Selection "Panter". Verder altijd hooguit 500grammers gehad van rond de €35 euro maximaal.

Het is makkelijk roepen dat iemand €150 durft neer te tellen voor iets wat bij een freak/liefhebbers- winkel voor €70,- te koop is, maar je moet de weg erheen en terug kunnen faciliteren, anders heb je niets aan zo'n prijs. Iemand die wat meer geld neerlegt voor een (wat) kleinere collectie is niet meteen minder liefhebber of een domme consumemt. :)

Dat heeft meerdere redenen. Je bevind je in een ander land, spreekt de taal niet, meestal vooral vreemde mensen om je heen, regels (over de omgeving) niet altijd even duidelijk. Veiligheid (bij afsteken) is misschien ook niet overal even goed.

Bovendien is het idd niet te vergelijken met de sfeer/klimaat rond de Decembermaand, de opbouw ertoe, het bijzijn van familie en vrienden, enz.

Je moet ook bereid zijn te willen reizen en accepteren dat er vertragingen op de heen/terugweg kunnen spelen. Vertragingen op de heenweg op een vakantie van een paar dagen kunnen erg kostbaar zijn. Zo zijn er nog wel tig redenen waarom je dit niet zou doen. Tuurlijk zal het teveel doordenken zijn vanuit mijn kant en het (te) pessimistisch denken, maar toch.

500gr cake €40 max

Heb al over inkooplijsten gehoord waarbij je dit jaar zomaar 100 euro extra mag neertellen voor een compound met 4 kg kruit (voorheen adviesprijs 350, wordt dan zeker 450) :shy:
Reken om en je komt dan op 56 euro per 500 grammer. Dan mag je hopen dat je deze misschien nog wat goedkoper in een freakactie vindt en dan kom je wellicht net aan die 40 euro per cake max.

Ik heb vaker voor maximaal één bak €150 euro betaald. Ik kon geen gebruikmaken van freak/liefhebbers- prijzen, want al die winkels zijn te ver weg/alleen bereikbaar met de auto. Verder was ik allang blij dat die merken überhaupt te vinden waren in deze stad.

Bovendien zijn mijn collecties nooit dusdanig groot geweest dat een auto huren + het afreizen naar 1 of meer freak/liefhebber- winkels, die kosten zou rechtvaardigen.

Ik heb maar één keer €40 neergelegd voor een 500grams cake en dat was voor de Wolff Dynasty Selection "Panter". Verder altijd hooguit 500grammers gehad van rond de €35 euro maximaal.

Het is makkelijk roepen dat iemand €150 durft neer te tellen voor iets wat bij een freak/liefhebbers- winkel voor €70,- te koop is, maar je moet de weg erheen en terug kunnen faciliteren, anders heb je niets aan zo'n prijs. Iemand die wat meer geld neerlegt voor een (wat) kleinere collectie is niet meteen minder liefhebber of een domme consumemt. :)

Dat heeft meerdere redenen. Je bevind je in een ander land, spreekt de taal niet, meestal vooral vreemde mensen om je heen, regels (over de omgeving) niet altijd even duidelijk. Veiligheid (bij afsteken) is misschien ook niet overal even goed.

Bovendien is het idd niet te vergelijken met de sfeer/klimaat rond de Decembermaand, de opbouw ertoe, het bijzijn van familie en vrienden, enz.

Je moet ook bereid zijn te willen reizen en accepteren dat er vertragingen op de heen/terugweg kunnen spelen. Vertragingen op de heenweg op een vakantie van een paar dagen kunnen erg kostbaar zijn. Zo zijn er nog wel tig redenen waarom je dit niet zou doen. Tuurlijk zal het teveel doordenken zijn vanuit mijn kant en het (te) pessimistisch denken, maar toch.
..............

Heb al over inkooplijsten gehoord waarbij je dit jaar zomaar 100 euro extra mag neertellen voor een compound met 4 kg kruit (voorheen adviesprijs 350, wordt dan zeker 450) :shy:
Reken om en je komt dan op 56 euro per 500 grammer. Dan mag je hopen dat je deze misschien nog wat goedkoper in een freakactie vindt en dan kom je wellicht net aan die 40 euro per cake max.

Cafepraat....

Je kunt ook gewoon max 1500 in Nederland uitgeven waar je een ruime collectie van kunt samenstellen.

Ik heb het idee dat het plafond voor de grote compounds al redelijk bereikt is. Ja, ze verkopen nog (uit) maar ik denk dat 250 euro (en hoger) toch een grens is voor velen. Voor mij in elk geval wel, ik heb bijvoorbeeld dit jaar nog een Mei Banfa kunnen kopen voor 250 euro maar die had ik voor 300 gewoon laten staan. Dan verbrand je toch echt te snel en teveel geld :)

De hele grote compounds die je kunt koppelen gaan er toch allemaal uit? Er blijven alleen nog maximaal 2 kg compounds over zover ik weet.

Back
Bovenaan