Prijsvraag 7 Vuurwerkplanet.nl [WINNAAR BEKEND]

Maar goed, 175 zal wel goed zijn, is een mooier getal. Maar feitelijk vul je 87 niet in in het perspectief waar de puzzel in opgesteld is...
daar heb je gelijk in, dan kom je op 166. naja we zullen het binnen een paar dagen weten haha

daar heb je gelijk in, dan kom je op 166. naja we zullen het binnen een paar dagen weten haha

Dat is ook wat ik al eerder bedoelde het getal moet 87 als je dat andersom schrijft word t 78 alleen de 7 kun je niet op zn kop lezen....

Wat een heerlijke prijsvraag dit! Ik was blij dat ik er al eentje gewonnen had. Ik kwam uiteindelijk ook op 175.. met een hoop gescheld om de 1e.. totdat je vrouw 1x mee kijkt en meteen zei dat ik mijn telefoon moest omdraaien 😂

Erg leuke actie weer inderdaad. Ik zie nu alleen ineens dat ik mijn antwoord verkeerd heb opgeschreven dus mijn berekening totaal niet klopt volgens mij hahahaha. Naja goed hoe dan ook leuk weer mee gespeeld te hebben

vraag 1 was best simpel als je de getallen van rechts naar links leest dan was 87 het missende getal

86, 87, 88, 89, 90, 91

vraag 2 was alleen even rekenen welke getallen de som maakte en dan de getallen op de juiste plek zetten

9 x 3 = 27

2 + 9 = 11

3 x 16 = 48

16 x 2 = 32

vraag 3 hoeft geen verdere uitleg denk ik :)

87 klinkt logisch als je naar het eindgetal 175 kijkt, maar als je "het omdraaien" blijft volgen zoals dat in de hele reeks is gedaan zou het eigenlijk 78 moeten zijn.

87 klinkt logisch als je naar het eindgetal 175 kijkt, maar als je "het omdraaien" blijft volgen zoals dat in de hele reeks is gedaan zou het eigenlijk 78 moeten zijn.
Dat is dus exact waar ik ook heel erg over heb zitten twijfelen...alleen het probleem is als je een 7 omdraait is het niks...ik ben uiteindelijk toch maar voor 87 gegaan op hoop van zegen...

Gvd... doe ik het weer... weer niet goed gelezen, heb alleen het totaal bedrag gestuurd.
Haha dat had ik dus ook. Ik had het antwoord verstuurd en ging toen pas kijken wat er werd gevraagd.. Helaas, volgende ronde weer een nieuwe kans. Ik had trouwens ook 87, 32 en 56 = 175.

Dat is dus exact waar ik ook heel erg over heb zitten twijfelen...alleen het probleem is als je een 7 omdraait is het niks...ik ben uiteindelijk toch maar voor 87 gegaan op hoop van zegen...

En toch slaat het dan helemaal nergens op om de 8 en de 7 dan om te draaien. Dan is de hele "logische reeks" verdwenen.

Maar 87 neerzetten op de lege plaats is nu ook niets? Dan klopt de cijferreeks niet, daar 'm maar eens om met 87... schrijf je 78 en draai je dan je scherm om, klopt het wel?

Laten we in ieder geval zeggen dat iedereen z'n best heeft gedaan haha. Antwoord zal vast snel komen. Veel geluk iedereen.

Hahaha begrijpend lezen blijkt ook weer een kunst. Ik heb dus ook alleen een antwoord ingestuurd. :frusty:Kwam overigens op 175 uit. Werd ook even vreemd aangekeken toen ik met mijn laptop ondersteboven zat.

Back
Bovenaan