• BELANGRIJK!

Het in bezit hebben en afsteken van buitenlands vuurwerk is verboden in Nederland en is dus op eigen risico!

Vuurwerkcrew.nl heeft besloten om g��n zwaar knalvuurwerk (zoals de Cobra 6) op het forum te plaatsen.
    Buitenlands knalvuurwerk met een totale inhoud tot 2 gram bus- of flashkruit mag besproken worden.

Deze keuze hebben wij gemaakt op basis van meningen van leden, diverse partijen (winkeliers / importeurs / branche-verenigingen) en de maatschappij die zich steeds sterker afkeert tegen vuurwerk in het algemeen vanwege het misbruik van zwaar knalvuurwerk.
    Uiteindelijk levert het veel negativiteit op voor het imago van vuurwerk, de media staat er vol mee!

Is (zwaar) knalvuurwerk gevaarlijk? Nee, bij gebruik volgens de gebruiksaanwijzing niet.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor vernielingen? Nee, vernielingen worden veroorzaakt door idioot gebruik van het vuurwerk.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor overlast? Volgens de maatschappij zeker en de media dikt dit daarom graag aan!

Stook verstandig en zorg dat je geen overlast veroorzaakt met het afsteken van vuurwerk, zo behouden we met elkaar die mooie vuurwerktraditie in Nederland!

[Original Fireworks] Choeet Banger

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik vondt ze beter als vorig jaar ik had dit jaar
choeet bangers
fenix nitraten
bombero's
silvercrackers

de hardste was bombero maar vlak daar na de choeet banger
dus ik vond hem harde dan een fenix

Harder dan fenix? No way, dan heb jij ofwel een vreemde fenix of chooêt nitraat gehad, of niet goed geluisterd.

Harder dan fenix? No way, dan heb jij ofwel een vreemde fenix of chooêt nitraat gehad, of niet goed geluisterd.

ik vond het idd ook vreemd
heb de jaren ervoor ook fenix gehad en die waren tog egt harder
maar dit jaar vond ik de choeet harder mischien waren de fenix van 2009
maar als nog vond ik de fenix niet harder

ik heb elk jaar meestal 3 soorten nitraten

ik had dit jaar ook chooet bangers(cracker met roze crepe) en de knal vondt ik geweldig, had ze vergeleken met mammoth's en supero's, qua knal merk je weinig verschil. het nadeel van deze was dat er wel een paar weigeraars tussen zaten. verder is het een aanrader

Nou deze is toch wel wat zachter als de The Mammoth!

Dure knallers...

Beetje raar om dit te vergelijken met een mammoth want mammoth is 16 euro voor 20 en deze zijn 10 euro voor 20. Voor 6 euro verschil is het logish dat een mammoth harder is als een choeet banger.

Aan de reacties te lezen kan je beter de colour thunder bij Loots halen, deze is maar dezelfde prijs en geeft nog een vlam.

Reacties na 1 januari

mooie nitraat met een leuke rode vlam en daarna een harde knal. ik persoonlijk vond hem harder knallen dan de choeet banger.

Ik had een groene vlam, en inderdaad hij knalde bij mij ook harder als een banger.

Had precies hetzelfde, groene vlam en knalde harder dan chooet banger.
Top nitraat!

Leuke groene vlam, af en toe deed de vlam het in 2 fases. Lang,... kort, kaboem!
Deze nitraten gaan zeker wel gelijk aan Chooet Bangers, alleen deze zijn ietwat feller imo.

ik vond deze ook beter als de choet banger!
de vlam is perfect!
als ik belgiese knallers zou halen wist ik het wel!

Dit zijn gewoon goede knallers, het kan inderdaad dat er een keer een slechter pakje tussen zit, sorry daarvoor, we kunnen nou eenmaal niet elk pakje testen.
Huis,tuin&keuken-nitraten oftewel "veul vur weinig"
Een betere versie is de Thundercracker of de mammoth, en als je voor een vlammetje gaat kun je ook de Ugly-joe nemen, deze fluit voor hij knalt en geeft daar een klein vlammetje bij.

Nou toon als ik een x jou richting op kom neem ik er weer wat mee om te testen:p
En dan hopen dat ze nu wel lekker knallen!
zoals de huis tuin &keuken nitraat van jullie behoord te zijn!

Dit zijn gewoon goede knallers, het kan inderdaad dat er een keer een slechter pakje tussen zit, sorry daarvoor, we kunnen nou eenmaal niet elk pakje testen.
Huis,tuin&keuken-nitraten oftewel "veul vur weinig"
Een betere versie is de Thundercracker of de mammoth, en als je voor een vlammetje gaat kun je ook de Ugly-joe nemen, deze fluit voor hij knalt en geeft daar een klein vlammetje bij.

Maar waarom zou men meer betalen als ze bij de concurrent een product kunnen betalen die harder knalt en nog een vlam heeft? Je verplicht ze nu dus om een duurder artikel te nemen om een gelijksoortig product aan te bieden.
Die weliswaar harder knalt dan de concurrent maar prijs technisch niet interessant is.

Leuk, iemand van het of kamp.
Ze verplichten niets, maar als je iets gelijkswaardig wilt dan moet je dus dieper in de buidel tasten.

Toon geeft alleen maar betere keuzes, omdat er geklaagt word van een product van Original. Dan komt hij met een beter alternatief van Original. Uiteindelijk hoef je niks te kopen, je bent tot niks verplicht. De chooet banger knalt gewoon zoals ie deed, en het is inderdaad geen fenix nitraat klap.

Logisch dat Toon niet gaat zeggen: Ga naar pyroshop, en koop daar supero's. Dat zou wel erg krom zijn in mijn ogen.

Ik vind ook de chooet banger een beetje achterhaald, je kan veel beter halen. Producten die misschien duurder zijn, maar in verhouding meer waar voor je geld. Ik snap het punt dat men er ontevreden over is. Maar je weet wat ze presteren, en de keuze is dan aan jezelf of je ze koopt, of de alternatieven bij Original, of je gaat naar de concurrent en koopt daar alternatieven.

Ik geef alleen maar aan dat ze geen gelijkwaardig product hebben metend aan die van de concurrent, dan ga je toch denken 'zullen we ook een nitraat op de markt brengen met vlam en een knal die harder is dan de Chooêt Banger voor dezelfde prijs'
En aangezien ik weet dat ze bij Original toch wel een maas in de wet kunnen vinden zoals die Ugly Joe, kunnen ze vast en zeker ook wel een groene vlam voor de knal kunnen regelen.
Ik heb verder helemaal niets tegen Original (voor het geval ik dat lijk in me posts), heb vaak genoeg producten van hun, dit is enkel een mening uiteraard.

Laatst bewerkt:
Gut, lang zo'n ding niet in handen gehad (paar maandjes :D ), heb wel beetje heimwee. Ik vind deze net zo klassiek als de TT vroeger was. Goeie kwaliteitsknaller met mooi uiterlijk. Voor mij hoeft het ook niet veel harder dan dit, ik ben niet zo'n decibeljunk (hoewel een paar hardere dreunen voor de afwisseling altijd wel welkom zijn hoor) en volger van nieuwe trends. Ik zou zo weer met een tevreden gevoel wat doosjes van deze jongens aanschaffen en me er goed mee vermaken; heerlijke knal met fijne drukverplaatsing! Zolang het écht illegale voor mij niet voorhanden is, misschien toch best een ideetje nog ff met trein en bus naar Baarle af te reizen... :rolleyes:

tuurlijk, dit zijn goede knallers. maar als je la bomba, fenix, colour salute aangeboden krijgt zijn deze dingen gewoon niks.

zijn deze t waard om 10 pakjes weg te stoken? (ik kan niet aan fenix etc. komen)
Dan zou ik toch nog eens goed gaan zoeken naar Fenix, Colour Salute, La Bomba, Fenix Small etc. En anders zou ik voor de nieuwe Thunder Crackers gaan, of de nieuwe Trueno's.

Dan zou ik toch nog eens goed gaan zoeken naar Fenix, Colour Salute, La Bomba, Fenix Small etc. En anders zou ik voor de nieuwe Thunder Crackers gaan, of de nieuwe Trueno's.

dus jij vind dat hij de illigaliteid in moet?
Oke belgiesch vuurwerk is ook illegaal maar tog anders.
als Ducati echt geen andere optie heeft als belgie vind ik de banger goed aan te raden!
Anders is er bij de concurent (Lootsvuurwerk.nl)
de colour thunder die is 11euro en 3 pakjes voor 25e.
knalt net wat scherper als de choet banger en heeft een vlam.
ook de ugly joe van Original is een leuke knaller.
genoeg opties dus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan