• BELANGRIJK!

Het in bezit hebben en afsteken van buitenlands vuurwerk is verboden in Nederland en is dus op eigen risico!

Vuurwerkcrew.nl heeft besloten om g��n zwaar knalvuurwerk (zoals de Cobra 6) op het forum te plaatsen.
    Buitenlands knalvuurwerk met een totale inhoud tot 2 gram bus- of flashkruit mag besproken worden.

Deze keuze hebben wij gemaakt op basis van meningen van leden, diverse partijen (winkeliers / importeurs / branche-verenigingen) en de maatschappij die zich steeds sterker afkeert tegen vuurwerk in het algemeen vanwege het misbruik van zwaar knalvuurwerk.
    Uiteindelijk levert het veel negativiteit op voor het imago van vuurwerk, de media staat er vol mee!

Is (zwaar) knalvuurwerk gevaarlijk? Nee, bij gebruik volgens de gebruiksaanwijzing niet.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor vernielingen? Nee, vernielingen worden veroorzaakt door idioot gebruik van het vuurwerk.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor overlast? Volgens de maatschappij zeker en de media dikt dit daarom graag aan!

Stook verstandig en zorg dat je geen overlast veroorzaakt met het afsteken van vuurwerk, zo behouden we met elkaar die mooie vuurwerktraditie in Nederland!

[Original Fireworks] Choeet Banger

Status
Niet open voor verdere reacties.
Laten we het weer over Chooet Bangers hebben, ipv over domme handelaren, want die zijn er zoveel dat we nog 30 pagina's kunnen vullen:p

weet iemand hoe snel deze afgaat? even snel als een normaal rotje of zit er nog een vertraging/extra stopkruit in

Dit is niet zo ingewikkeld hoor.Als je het lontje aansteekt komt ie na een paar seconden bij het vertragingslont.Dit lont brand ongeveer 30 seconden.Dan komt de vlam bij het stopkruit,en vandaar uit ontbrand het extra stopkruit, en de naam zegt het al:dan stopt ie!Maar dat is schijn hoor! Hij geeft dan een klap van jewelste waardoor je vertraging in je oren oploopt!

Nu even serieus,na het aansteken duurt het ong drie tot vier seconden dat ie af gaat.

ik ga binnenkort ook naar belgie om vuurwerk te kopen maar weet iemand toevallig welke nitraten het hardst gaan:
thumping thunder
coloured tunder
choeet nitraat
thumping tunder siver
flashing cobra
of nuke bang

want al deze nitraten zijn rond de 10 euro per 20 maar welke zijn het hardst?

ik ga binnenkort ook naar belgie om vuurwerk te kopen maar weet iemand toevallig welke nitraten het hardst gaan:
thumping thunder
coloured tunder
choeet nitraat
thumping tunder siver
flashing cobra
of nuke bang

want al deze nitraten zijn rond de 10 euro per 20 maar welke zijn het hardst?

Naar eigen ervaring de chooet nitraat of de nuke bang.

TT, CT en tt silver meegemaakt, Cobra niet.

heb er een aantal gehoort, heerlijke dinge, mooi afgewerkt.
Lange tijd kon je zeggen dat dit de beste nitraat van belgie was, maar hij krijgt hevige concurrentie, zoals de 'spaanse knaller' maar kwa prijs/kwaliteit is hij
tot op heden de allerbeste in mijn ogen gezien!

ik koop dit jaar 6 dozen van 20 stuks, juist omdat ik zo tevreden ben over het product.
ze liggen goed in de hand en zijn goed te gooien
vertraging is erg goed
knal is s'ochtends vroeg nog lekker hard en s'avonds een mooie brede flits.

nu nog een M-80 van chooêt en de knal lijn is voor mij zo goed als compleet

:)

Wat een prut knallers!
2 jaar geleden had ik deze en toen vond ik ze erg goed!
Afgelopen oudjaar had ik ze weer, maar knalde simpel weg niet harder dan een Silver cracker!
voor mij geen Chooet Bangers meer als ze zo beroerd blijven knallen!

Wat een prut knallers!
2 jaar geleden had ik deze en toen vond ik ze erg goed!
Afgelopen oudjaar had ik ze weer, maar knalde simpel weg niet harder dan een Silver cracker!
voor mij geen Chooet Bangers meer als ze zo beroerd blijven knallen!

meen je dat nou? bij mij waren ze een stuk harder als vorig jaar

Dat meen ik echt!
Ik ben zeer teleur gesteld in deze knallertjes!
Ik weet hoe deze behoren te gaan: maar zoals ze afgelopen jaarwisseling knalde waren ze echt bagger!
ook bleef de banger redenlijk intact na de knal!
Ik vermoed een slecht badch, maar wel een grote badch

gek om zulke verhalen hier te horen over de pracht knaller, ik had deze jaarwisseling 9 pakjes van 20 stuks en stuk voor stuk knalde ze goed tot zeer goed.

zoals hierboven genoemd is het gek dat de huls intact blijft na de knal of niet harder knalt als een silver cracker.

grote batch van slechte knallers is wel teleurstellend maar de prijs is nou ook niet echt om te huilen.

volgend jaar gewoon meer van deze

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan