• BELANGRIJK!

Het in bezit hebben en afsteken van buitenlands vuurwerk is verboden in Nederland en is dus op eigen risico!

Vuurwerkcrew.nl heeft besloten om g��n zwaar knalvuurwerk (zoals de Cobra 6) op het forum te plaatsen.
    Buitenlands knalvuurwerk met een totale inhoud tot 2 gram bus- of flashkruit mag besproken worden.

Deze keuze hebben wij gemaakt op basis van meningen van leden, diverse partijen (winkeliers / importeurs / branche-verenigingen) en de maatschappij die zich steeds sterker afkeert tegen vuurwerk in het algemeen vanwege het misbruik van zwaar knalvuurwerk.
    Uiteindelijk levert het veel negativiteit op voor het imago van vuurwerk, de media staat er vol mee!

Is (zwaar) knalvuurwerk gevaarlijk? Nee, bij gebruik volgens de gebruiksaanwijzing niet.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor vernielingen? Nee, vernielingen worden veroorzaakt door idioot gebruik van het vuurwerk.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor overlast? Volgens de maatschappij zeker en de media dikt dit daarom graag aan!

Stook verstandig en zorg dat je geen overlast veroorzaakt met het afsteken van vuurwerk, zo behouden we met elkaar die mooie vuurwerktraditie in Nederland!

[Original Fireworks] Choeet Banger

Status
Niet open voor verdere reacties.
In België kun je ook la bomba's, fenix halen, is toch ook illegaliteit?
Als je met beide spul wordt aangehouden, krijg je zelfde straf.

zijn deze t waard om 10 pakjes weg te stoken? (ik kan niet aan fenix etc. komen)

Ik zou zeggen ja, want de Chooêt Bangers zijn naar mijn mening toch een van de nitraten met de beste prijs/kwaliteit-verhouding verkrijgbaar in België. Je hebt wel hardere knallers in België, maar daar betaal je dan ook weer meer voor. Ook kun je gaan voor de Thundercracker(van original) of de Thumping Thunder, deze zijn ook per 20 stuks voor ongeveer 10 euro te krijgen en uiteindelijk hebben ze toch allemaal ongeveer dezelfde knal.

In België kun je ook la bomba's, fenix halen, is toch ook illegaliteit?
Als je met beide spul wordt aangehouden, krijg je zelfde straf.

Ben ik het ook niet helemaal mee eens. Bij de handel op straat kun je niemand meer vertrouwen en kunnen een hele hoop dingen mis gaan, in de winkels in België weet je tenminste waar je aan toe bent.

Dan zou ik toch nog eens goed gaan zoeken naar Fenix, Colour Salute, La Bomba, Fenix Small etc. En anders zou ik voor de nieuwe Thunder Crackers gaan, of de nieuwe Trueno's.

Hij zegt toch niet voor niks dat hij er niet aan kan komen, dus reageer op zijn vraag of reageer niet :D.
Bovendien spoor je hem nu aan tot handelen, wat volgens mij ook niet toegestaan is.

OT: Ja het zijn zeker goede knallers, toch zou ik eerder voor die colour thunders van Loots gaan wat 3xh al aangeeft. Of de Baby Vlinders van Choeet, die slechts 5euro per 20 kosten.

dus jij vind dat hij de illigaliteid in moet?
Oke belgiesch vuurwerk is ook illegaal maar tog anders.
als Ducati echt geen andere optie heeft als belgie vind ik de banger goed aan te raden!
Anders is er bij de concurent (Lootsvuurwerk.nl)
de colour thunder die is 11euro en 3 pakjes voor 25e.
knalt net wat scherper als de choet banger en heeft een vlam.
ook de ugly joe van Original is een leuke knaller.
genoeg opties dus.

Ik zeg alleen dat als hij toch nog eens moet zoeken, en zo niet: dat hij toch niet voor de Chooet Banger moet gaan, want ik zou voor de nieuwe Thunder Crackers van Loots gaan bijvoorbeeld.

zijn deze t waard om 10 pakjes te stoken?
Ja hoor, zijn zeker lekkere knallers! Je kunt natuurlijk het NL illegale circuit in gaan voor harder geknal, of duurdere en hardere knallers in België kopen. Maar als je geen toegang tot 't illegale hebt, of geen zin om een euro of meer per knal de lucht in te zien gaan, heb je aan de Bangers absoluut goeie knallen.

Maar waarom zou je harder harder harder willen als dit ook al goed vermaak is?

Ja hoor, zijn zeker lekkere knallers! Je kunt natuurlijk het NL illegale circuit in gaan voor harder geknal, of duurdere en hardere knallers in België kopen. Maar als je geen toegang tot 't illegale hebt, of geen zin om een euro of meer per knal de lucht in te zien gaan, heb je aan de Bangers absoluut goeie knallen.

Maar waarom zou je harder harder harder willen als dit ook al goed vermaak is?

Dat is per persoon verschillend, lijk me zeer logisch.

En om een antwoord te geven of het het waard is: Dat ligt geheel aan jezelf. Ze knallen gewoon lekker, goede vertraging ( lang lont ) en de prijs, het is maar wat je duur vind of niet. Vergelijk het eens met andere producten en kom zelf met een conclusie. Lees het topic door en dan kom je genoeg te weten! En je kan ze ook kopen, de rest heeft het ook een keer moeten kopen. Lees iedergeval het nog een paar keer door voordat je zo koopt, misschien dat je dan zeker weet of het het waard is.

Pas wel op met gips stoppen, die kunnen nogal hard aankomen.

Geweldige nitraten zijn het. van de zomer nog een doosje bij loots gehaald.
ook een scherpe prijs! zeker een aanrader! wel een kort lont as je een heel pakie achtermekaar stookt dan ben je doodop.

Laatst bewerkt:
Top nitraat! Naar mijn mening de beste die er op dit moment te koop is in Belgie! :) zitten standaard in mijn collectie.

Deze zit sowieso in mij collectie dit jaar geweldige knallers heb ze denk al zkr 5jaar lang echt genieten deze mooi afgewerkte knallers

Je spreekt de naam toch uit als: sjoe-eet benger ofniet?
Hoorde laatst iemand op school zeggen:
Ja die belgische nitraten, die goe - et bang - ers gaan echt wel goed :p

Moest wel lachen, het was net Belgisch :)

Je spreekt de naam toch uit als: sjoe-eet benger ofniet?
Hoorde laatst iemand op school zeggen:
Ja die belgische nitraten, die goe - et bang - ers gaan echt wel goed :p

Moest wel lachen, het was net Belgisch :)

Ik spreek het ook altijd zo uit:)(sjoe-et)

Sinds de vuurwerkwet in belgie veranderd is (eindelijk zeg) ben ik meteen naar een zena gereden met mijn brommerke en een doosje chooêt bangers gehaald.

Aangezien ik in een wijk woon met gepensioneerde zeikers die tegen niks kunnen en voor een rotje al de flikken bellen ben ik naar de duinen gegaan en daar 2 afgestoken. In de duinen ervaar je de knal natuurlijk niet even goed als in een woonwijk, maar toch was het een zeer harde doffe dreun die je ook voelde ^^
Op het strand begon er iemand te roepen naar ons lol, dus die heeft het ook gehoord xD Dan maar gestopt ermee en het voor bekeken gehouden.

Hier een paar fototjes van mij (mag zonder toestemming gebruikt worden voor wat dan ook)

sxd9tx.jpg

b5ofpd.jpg

31681vc.jpg

Leuk hoe die oogjes naar je kijken in dat doosje ^^

Een beetje off-topic, maar wat is er precies veranderd in de belgische vuurwerkwet? Kan iemand dit mij vertellen of doorverwijzen naar een topic waar het verder is uitgelegd?

Wel eerst mocht je alleen knalvuurwerk kopen met een vergunning van de gemeente, nu moet je gewoon 16 jaar zijn, je identiteitskaart tonen en je naam opschrijven. Ik kon dus nooit aan knalvuurwerk geraken maar nu dus wel ;)

Oja er zijn nog dingen veranderd i.v.m. de batterijen, dat het nu 500g mag bevatten en de diameter van de shots nu 30mm mag zijn ipv 25, dit is alles wat ik weet :)

Kan iemand mij aanvullen of verbeteren indien onvolledig of fout?

Wel eerst mocht je alleen knalvuurwerk kopen met een vergunning van de gemeente, nu moet je gewoon 16 jaar zijn, je identiteitskaart tonen en je naam opschrijven. Ik kon dus nooit aan knalvuurwerk geraken maar nu dus wel ;)

Oja er zijn nog dingen veranderd i.v.m. de batterijen, dat het nu 500g mag bevatten en de diameter van de shots nu 30mm mag zijn ipv 25, dit is alles wat ik weet :)

Kan iemand mij aanvullen of verbeteren indien onvolledig of fout?

Spektakelvuurwerk wordt ook niet meer mét KVK verkocht maar alleen aan vuurwerkhandelaren/winkels (erkende vuurwerkhandelen welteverstaan:wink:).

Zijn deze harder dan de Thumping Thunder Silver Edition?
Die vond ik namelijk al redelijk hard gaan, een stuk harder dan de oude Thumping Thunder.
En ze zien er wel wat beter uit dan Chooet Bangers.
Maar als Chooet Bangers veel harder gaan, doet dat er natuurlijk niet toe.
~Flipperkip

hee,
ik kan die chooet zonder crepe regelen, voor 8 euro per 20.
maar ik lees dat ze in belgie 10 euro per 20 zijn??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan