• BELANGRIJK!

Het in bezit hebben en afsteken van buitenlands vuurwerk is verboden in Nederland en is dus op eigen risico!

Vuurwerkcrew.nl heeft besloten om g��n zwaar knalvuurwerk (zoals de Cobra 6) op het forum te plaatsen.
    Buitenlands knalvuurwerk met een totale inhoud tot 2 gram bus- of flashkruit mag besproken worden.

Deze keuze hebben wij gemaakt op basis van meningen van leden, diverse partijen (winkeliers / importeurs / branche-verenigingen) en de maatschappij die zich steeds sterker afkeert tegen vuurwerk in het algemeen vanwege het misbruik van zwaar knalvuurwerk.
    Uiteindelijk levert het veel negativiteit op voor het imago van vuurwerk, de media staat er vol mee!

Is (zwaar) knalvuurwerk gevaarlijk? Nee, bij gebruik volgens de gebruiksaanwijzing niet.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor vernielingen? Nee, vernielingen worden veroorzaakt door idioot gebruik van het vuurwerk.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor overlast? Volgens de maatschappij zeker en de media dikt dit daarom graag aan!

Stook verstandig en zorg dat je geen overlast veroorzaakt met het afsteken van vuurwerk, zo behouden we met elkaar die mooie vuurwerktraditie in Nederland!

[Original Fireworks] Choeet Banger

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik hoorde laatst dat er een winkel in belgie is die deze pracht dingen voor 6,50 per doosje verkoopt? Kent iemand deze winkel miss?

Chooet banger is een nitraat met kwaliteit. Een mooi uiterlijk, knal is altijd constant en de knaller heeft +- 4 cm lont.

De knal is een lekkere nitraat knal. Niet wat je onder de definitie van nitraat moet denken maar alsnog een heerlijke knaller die je heel de dag kan stoken. Prijs is nu 3 euro als ik het goed heb? En met bepaalde acties kan je deze lekker goedkoop inslaan.

Chooet banger is een nitraat met kwaliteit. Een mooi uiterlijk, knal is altijd constant en de knaller heeft +- 4 cm lont.

De knal is een lekkere nitraat knal. Niet wat je onder de definitie van nitraat moet denken maar alsnog een heerlijke knaller die je heel de dag kan stoken. Prijs is nu 3 euro als ik het goed heb? En met bepaalde acties kan je deze lekker goedkoop inslaan.

3 euro voor een pakje van 5 stuks!
Dat is denk ik wel even slim om erbij te zetten. :wink:

Ik had even een vraag.
Misschien een stomme/lompe/domme vraag maar ik stel hem toch :)
Is er nou enig verschil tussen de Chooêt Banger met crêpe of zonder crêpe?
Hiermee bedoel ik dus de knal.
Alvast bedankt!

geen verschil

die per 5 zien er alleen mooier uit ofzo..
ik heb ze 20 per doosje.. ?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb ze allemaal al een x in me handen gehad en afgestoken. Groene crepe is minder zwaar dan die zonder crepe! Ik heb het niet bedacht, het kan best zijn dat ik een productie fout in me handen had.

Even na gewogen alle 3 exact 13gram! Natuurlijk kan er in sommigen wat wisselen kwa gewicht.

Knallen deze harder dan de Lady Cracker vlinders van Salon Roger?
Deze heb ik namelijk nog nooit gehoord, en de Choeet Banger wel.

Knallen deze harder dan de Lady Cracker vlinders van Salon Roger?
Deze heb ik namelijk nog nooit gehoord, en de Choeet Banger wel.

Er zit niet veel verschil tussen, kwaliteit van de knallers wel, dat heeft de Banger veel meer.

Erg goede knallers, prijs/kwaliteit verhouding is ook goed. :)

Er zit niet veel verschil tussen, kwaliteit van de knallers wel, dat heeft de Banger veel meer.

Erg goede knallers, prijs/kwaliteit verhouding is ook goed. :)

Betere kwaliteit dan de lady cracker? Ik vind de lady cracker juist een stuk beter afgewerkt, geen bentoniet, dikkere lont.

Verschil in knal is weinig, al is de banger iets doffer.

Betere kwaliteit dan de lady cracker? Ik vind de lady cracker juist een stuk beter afgewerkt, geen bentoniet, dikkere lont.

Verschil in knal is weinig, al is de banger iets doffer.

Ik heb er lang geleden een paar afgestoken, het kan dus zijn dat ik me vergis.
Het zijn allebei goede knallers. :)

Heb van het voorjaar wat kanllers getest van Zena. Vond de Banger een zeer goede knaller voor de prijs. Toffee was wel harder maar bijna 2x zo duur. Via dit forum kwam ik er achter dat de Lady hetzelfde knalt als de Toffee maar goedkoper is dan de Banger. Ze zijn een tijd niet leverbaar geweest bij Loots, maar toen ze er wel weer kwamen (nieuwe uitvoering) heb ik zonder aarzelen een paar pakjes van de Lady's gehaald.

Volgens kenners is de Lady iets minder dof en iets minder hard dan voorgaande serie maar ik heb ze naast een Banger gezet en ik vond de Lady harder. Echt heel veel verschil zit er niet tussen hoor...
Afwerking van beide is niets op aan te merken, Banger is zwaarder in je hand. Ik ben voor de Lady gegaan puur op prijs/knal verhouding, maar aan beide heb je een goede koop!

Ik heb 3 doosjes ab21(chooet cracker) gekocht.

nu heb ik een probleem...>

Namelijk bij elk doosje het zelfde. er zit aan de bovenkant heel weinig Stopkruid/ kalk/beton/gips,

ook voelt het heel vochtig aan.Weet iemand hoe dit komt? en kan ik dit voorkomen?

groetjes

Er zijn mij Choeet Banger's aangeboden, en hij zei dat er 4 gram in zit.
Ik zeg, nee 1.5.
Hij zegt, ja dat zijn andere, deze zijn met 4 gram.
Weet iemand of dat waar is en of die bestaan? (op de doos stond gewoon Chooet Banger AB21 op.)

Waarschijnlijk of een erge oplichter of een 3e hans verkoper.. ( zo noem ik handelaartjes die het via via krijgen en alleen weten dat hun vuurwerk een lontje of strijkkopje heeft maar voor de rest verder niet eens weet wat ze verkopen, de welbekende 'moet je een gigavlinder kopen' handelaartjes:p )

Waarschijnlijk of een erge oplichter of een 3e hans verkoper.. ( zo noem ik handelaartjes die het via via krijgen en alleen weten dat hun vuurwerk een lontje of strijkkopje heeft maar voor de rest verder niet eens weet wat ze verkopen, de welbekende 'moet je een gigavlinder kopen' handelaartjes:p )
:p
Ik had hem nog een keer gesproken en hij liet dus de verkeerde doos zien.
Het zijn Colour Salute's, maar hij liet de Chooet zien:p
Dus "probleem" opgelost.
En er is me laatst bog een giga aangeboden.
Hij zegt; "De echte man, van HEX."
Ik zeg; "Ow ja.... HEX..."
"Volgens mij is het BEX hoor!"
Doorgelopen:p

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan