Mededeling Vuurwerkcrew 2025

Mattenfreak

Administrator
Forumleiding
Verleden weekend hebben wij met de crewleden een vergadering gehad, voor Jordi was dit officieel zijn laatste na al die jaren.
We hebben veel punten besproken waaronder ook veel input van alle leden hier, waarvoor bedankt.
De algemene evaluatie van het afgelopen jaar was zeer positief, wij hebben gezien dat de nieuwste software goed is bevallen, de sfeer was enorm goed en het was op het forum zelfs drukker dan ooit. Die lijn zetten wij graag met jullie allemaal voort!

Dit topic is bedoeld om jullie mee te nemen in de belangrijkste genomen beslissingen voor het komende jaar. Er is nog veel meer besproken wat ook aanpassingen zijn voor het forum, de indeling, optimalisaties van functies e.d., dit zullen we gewoon door het jaar heen oppakken.

Focus op F1 en F2 consumentenvuurwerk, geschikt voor de Nederlandse markt
Wij kiezen ervoor om breder te kijken naar vuurwerk uit de categorie F1 en F2. Producten die in Nederland of andere landen gekocht kunnen worden en voldoen aan de Nederlandse regelgeving zullen bespreekbaar zijn op het forum.
Dit houdt in; alle Nederlandse producten + producten uit het buitenland die aan de grens bestempeld worden als legaal consumentenvuurwerk.

Geen stimulans voor het kopen van vuurwerk in het buitenland
Het is een grijs gebied wat er valt onder het promoten van het kopen van vuurwerk in het buitenland. Omdat wij hierin geen grens willen opzoeken, kiezen wij ervoor om winkels, verkrijgbaarheid en acties niet bespreekbaar te maken op het forum.
Dit houdt voor de buitenlandse markt in; winkeltopics zullen worden verwijderd, geen foldertopics en geen links naar winkels of vermelding van prijzen en verkrijgbaarheid in de topics van buitenlands vuurwerk. Een richtprijs / adviesprijs in de beginpost is toegestaan ter informatie.

Moderatie van buitenlands vuurwerk
We zullen er op toezien dat de regels nageleefd worden in de topics. De vraag is ook aan alle leden om dit dus in de gaten te houden, want zo houden we het met elkaar leuk en kan het ook zo open blijven staan.

Polls
We houden de polls zoals ze nu zijn, de categorie voor Beste Fontein is een blijvende categorie.
Er zal geen poll komen voor de kleine artikelen.

Kalender
Dit werd voornamelijk bijgehouden door Ralph en Jordi, aangezien zij zijn gestopt zullen wij kijken naar mogelijkheden om dit toch gevuld te houden. Als er leden zijn die dit graag op zich willen nemen, willen wij die mogelijkheid ook zeker bekijken.

Steun aan de HVLV
Wij blijven de HVLV steunen in hun acties voor het behoud van onze mooie vuurwerktraditie en het afsteken van consumentenvuurwerk. In overleg met hen zullen wij bijdragen binnen de mogelijkheden die wij hebben.

20 jaar Vuurwerkcrew!
Dit jaar gaan we weer een prachtige mijlpaal tegemoet en daar willen wij uiteraard bij stilstaan met leuke winacties. Later in het jaar pas meer hierover!

Wij denken dat hiermee heel veel verzoeken en vragen beantwoord zijn, zaken over bugs en optimalisaties van het forum zullen worden opgepakt zodra wij hier aan toe komen.

Bedankt mods! Nu al bedankt voor alle moeite die jullie in 2025 in dit forum gaan steken. Kan me erg vinden in jullie besluiten.

En 20 jaar alweer. Kan me de winacties van 15 jaar nog goed herinneren. Die waren erg tof. Helaas gooide C. roet in het eten. Kijk alweer uit naar dit jubileumjaar!

Laten we er maar weer een topjaar van maken. Ik heb er zin in!

Gefeliciteerd met de mijlpaal! Goed om te horen dat de nieuwe software erg goed is bevallen en dat het drukker dan ooit was op het forum.

En fijn dat er een middenweg gevonden kan worden voor het buitenlandse F1 en F2 vuurwerk wat in Nederland legaal ingevoerd zou mogen worden, dat is iets waar vele freaks om vroegen. Dat daarbij de winkeltopics verwijderd worden, dan is dat maar zo. Kost ook weinig moeite voor men om dat via google te zoeken waar het product te koop is.

Ook wel noemenswaardig dat Vuurwerkcrew een druk bezocht vuurwerkforum blijft na 20 jaar, dat is toch uniek te noemen!

In een tijd dat fora door sommigen als achterhaald beschouwd worden blijft dit toch een hele drukke en (meestal) gezellige plaats waar vele liefhebbers samenkomen om informatie te vergaren en te delen, precies zoals het ooit bedoeld was. Na 20 jaar nog steeds fier overeind en drukker dan ooit, een hele mooie prestatie!

Het niet kunnen bespreken van legaal F1/F2 vuurwerk van over de grens was echt een gemis en ik ben blij dat ervoor is gekozen om dit weer toe te staan 👍

Kunnen we ook iets van een zwarte lijst doen voor winkeliers? Ik heb berichten gelezen van winkels die mensen oprichten. Zoals die in Diemen, en Vox vuurwerk. Lijkt me niet een meerwaarde om dat soort sites de vrijheid te geven zichzelf hier te promoten. De freakzaken hebben het over t algemeen prima op orde, waarvoor dank, maar er zijn er ook wat die echt denken de boel te flessen.

Mooi mijlpaal bereikt! :biertje: Op naar de volgende 20
Goede keuze ook om weer (deels) buitenlandse producten toe te laten op het forum. Daar is sowieso veel vraag naar.

Een kalender voor de shows blijft wel erg handig voor het overzicht, al heeft FPM er natuurlijk ook eentje. Zou fijn zijn als 'ie bijgehouden kan worden.

Laatst bewerkt:
Kunnen we ook iets van een zwarte lijst doen voor winkeliers? Ik heb berichten gelezen van winkels die mensen oprichten. Zoals die in Diemen, en Vox vuurwerk. Lijkt me niet een meerwaarde om dat soort sites de vrijheid te geven zichzelf hier te promoten. De freakzaken hebben het over t algemeen prima op orde, waarvoor dank, maar er zijn er ook wat die echt denken de boel te flessen.
Ik denk dat die informatie hier op genoeg plaatsen te vinden is. Je moet wel oppassen met winkels betichten van oplichting en als je daar een lijst van maakt kan dat een hoop gedoe opleveren met beschuldigingen van laster e.d. Er is natuurlijk helemaal niets mis mee wanneer we hier allemaal onze meningen en ervaringen delen over/met dergelijke winkels.

Ik vind het ook goeie berichten en zeker dat buitenlands vw dat onder onze regels valt weer besproken mag worden, super! Wel een gedoe voor de crew qua grijze gebied... Dus weer respect en dank voor het draaiende en overzichtelijk houden van dit forum! Nieuwe software draait als een tiet trouwens! :handsup:(prijsvraag zonder prijs; welk Lesli product hint dat naar....)

Back
Bovenaan