Kennen jullie het volgende probleem?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben echt een slappeling, ik had mij voorgenomen het rustig te houden en niet in de buurt van voorgaande tig jaar te komen ( Rond de 100 cakes en 10 boxen ). Ga echter weer hard die kant op :bonk:

Zodra je eenmaal een bestelling doet, dan zal het steeds lastiger worden die 'ruggengraat' te vinden. Dit jaar heb ik nog altijd niets besteld. Je gaat dan toch uitkijken naar de bestelde producten. En realiseren dat je nog bepaalde artikelen mist in je collectie. Ik merk dat ik mede daardoor ook niet echt de behoefte heb. Vroeger is het ook wel eens anders geweest, haha. :bonk:

Zodra je eenmaal een bestelling doet, dan zal het steeds lastiger worden die 'ruggengraat' te vinden. Dit jaar heb ik nog altijd niets besteld. Je gaat dan toch uitkijken naar de bestelde producten. En realiseren dat je nog bepaalde artikelen mist in je collectie. Ik merk dat ik mede daardoor ook niet echt de behoefte heb. Vroeger is het ook wel eens anders geweest, haha. :bonk:

Dat is zeker zo. Ga je nog wel wat bestellen beast?

Ja, zeker wel! Maar heb een klein budget dit jaar. En ga mij hier aan (moeten) houden. :wink:

Ook dat kan leuk zijn, de uitdaging om met een beperkt budget een zo goed mogelijke invulling aan je collectie te geven. Het zoeken naar de beste koopjes, een product tegenkomen die op de lijst MOET en dan de beslissing nemen wat er dan van het lijstje af moet. Twijfelen over die ene mooie aanbieding die je eigenlijk niet kunt laten liggen maar die niet op je lijstje staat. Je wordt kieskeuriger en geniet misschien nog wel meer van wat je wel hebt kunnen kopen. Succes en veel plezier met shoppen!

Hier noodgedwongen een klein budget dit jaar, en het is ook al op. Beetje saai maar het geeft wel rust niet de hele tijd twijfelen iets wel of niet te kopen

Heb daar geen last van. Merk ook heel goed dat ik het met het jaar moeilijker vind om mijn geld aan vuurwerk uit te geven. Dat is nu echt de laatste 8 jaar ofzo. Haal daardoor ook steeds minder :)

Heb daar geen last van. Merk ook heel goed dat ik het met het jaar moeilijker vind om mijn geld aan vuurwerk uit te geven. Dat is nu echt de laatste 8 jaar ofzo. Haal daardoor ook steeds minder :)

Vaker naar het buitenland, goede keus:p

Daar waar ik pré Carona al in januari mijn eerste bestellingen had staan, heb ik er met de huidige prijsontwikkeling geen problemen mee niet te bestellen. Niet dat ik het geld niet heb, maar ik heb het er niet meer voor over (in die hoeveelheden zoals in het verleden). Ga dan liever door het jaar heen naar showtjes toe.

Met de huidige prijzen absoluut geen probleem om mijn besteldrang in toom te houden. Pas deze week 2 bestellingen gedaan. Heb nu 18 cakes, 1 box, 1 mega mine. Goed voor een bescheiden showtje van 3,5 minuut.

Er zijn nu nog 3 shops gesloten, die mogelijk mij nog tot een bestelling kunnen verleiden. Maar alleen als het echt goede aanbiedingen zijn.

Moet wel zeggen dat het minder bestellen ook nu al goed bevalt. Eerder zo druk met lijsten maken, dat je de rest eromheen snel vergeet. Geniet nu al meer van de voorpret dan eerdere jaren. Vele jaren het voornemen gehad om te minderen, nu het dan eindelijk lukt bevalt het donders goed en vraag ik me af waarom ik het niet eerder heb gedaan.

Ik vind het ook vooral leuk om andere enthousiast te maken, goede kameraad van mij vind vuurwerk wel leuk en wil dr ook wel wat aan uitgeven maar heeft bijvoorbeeld geen zin om uit te zoeken wat tof is of wat leuke producten zijn. Die klopt nu elk jaar bij mij aan en zegt dit bedrag is mn budget en geeft dan aan wat hij sws wil hebben (bijvoorbeeld 1 fluitbakje 2 fonteinen enzovoorts) en dan ga ik wat puzzelen en stuur hem dan een lijstje met he dit heb ik gevonden voor je.

Door wat meer anders bezig te zijn met mijn hobby door bijvoorbeeld andere te helpen (bijvoorbeeld een winkelier of bijvoorbeeld mensen met vragen over producten) dat ik daardoor ook meer voldoening uit mn hobby haal dan dat ik bijvoorbeeld een mega lijst schiet met oud en nieuw want dat hoeft niet eens voor mij. Ik denk dat je net zo gelukkig met 5 mooie producten kan zijn als met 25 en dat je door de tijd er niet aan toe komt of de stres er omheen.

ja ik moet zeggen dit jaar is het eerste jaar dat ik echt genoeg geld heb dat ik er zo 2,5k doorheen kan janken.. en dat zorgt niet echt dat mn ruggengraat het goed houdt

Gisteren is wonderbaarlijk goed geweest voor de ruggengraat :)! Even kijken of we dit de aankomende dagen nog vol kunnen houden..

Ik was bang dat de rug het gisteren ook weer zou begeven bij de opening van steenbergen maar het kostte me relatief weinig moeite om niet te bestellen gelukkig. Het is jou dus ook gelukt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan