UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vreselijk wakker worden zo, wat een enorme kater. Gisteren was echt een een git zwarte dag voor de hele vuurwerk branche en de vuurwerk liefhebbers. Wat hebben we allemaal in enorme spanning geleefd afgelopen weken. Helaas is het totaal de verkeerde kant opgevallen nu, maar ik hoop oprecht dat we de strijdlust van afgelopen tijd samen met de branche door kunnen zetten. En niet wachten tot November volgend jaar, maar direct 1 januari het gas erop. Aanpakken die linkse bende.

1 januari? Gelijk nu, 14-11-2020!!

1 januari? Gelijk nu, 14-11-2020!!

Klopt, helemaal mee eens. Denk dat de grote rol er nu ligt voor de branche die aan tafel gaat bij het kabinet. Wij kunnen als liefhebbers nu niet veel meer dan alleen onze invloed maar proberen te gebruiken in (lokale) media om te zorgen dat ze een juist beeld de media in slingeren. Maar het is nu geen tijd om te rusten. Herpakken en door!!

Dat er overigens in het nieuws niet over Gommers en zijn vuurwerkuitspraken gesproken is, is omdat het ANP snel een artikel geplaatst heeft waar Gommers alleen over het vaccin praat. Daardoor ligt de focus volledig daar op. Artikelen van het ANP worden standaard gebruikt in de meeste kranten. Niemand durft zich te wagen aan zijn andere uitspraken.....

Klopt, helemaal mee eens. Denk dat de grote rol er nu ligt voor de branche die aan tafel gaat bij het kabinet. Wij kunnen als liefhebbers nu niet veel meer dan alleen onze invloed maar proberen te gebruiken in (lokale) media om te zorgen dat ze een juist beeld de media in slingeren. Maar het is nu geen tijd om te rusten. Herpakken en door!!

Juist en dat moeten we doen!

We zijn afgelopen weken de speelbal van de politiek geweest. Om misselijk van te worden. Vertrouwen in de politiek is helemaal weg. Hoop dat de branche z’n kaarten volgende week goed gaat uitspelen. Want in deze situatie hebben ze sterke kaarten ben ik van mening. Hopelijk kunnen ze er nog enige garantie voor de toekomst uitslepen. Door zo abrupt en vlak voor de jaarwisseling als alles al in volle gang is te worden geconfronteerd met deze situatie denk ik dat je een sterke uitgangspositie hebt.

Rutte kwam op mij gisteren te laconiek over. Die ‘rommeluitspraak’ zou maar goed ook vanuit zijn frustratie zijn gekomen. Vind het te kort door de bocht om te zeggen dat deze discussie hem niet interesseert. Hij voelde zich er ongemakkelijk over. Kwam op mij over dat hij door links in een hoek is geduwd waar hij niet in wil zitten met zijn partij. Links heeft hem nu even in z’n macht. Die hebben een vies vuil spel gespeeld. Hierdoor heeft hij ook gezichtsverlies geleden met zijn partij. Denk dat de branche hier gebruik van moet maken. Denk dat er echt wel mogelijkheden zijn om als branche hoog politiek spel te gaan spelen nu, ze hebben volgende week een flinke voet tussen de deur bij het kabinet. Hopelijk gaat de branche dan niet alleen even bespreken hoe hoog de compensatie moet worden, maar slepen ze er dus ook enige garantie voor de toekomst uit of iets in die geest.

Gizmo, kom eens uit met jou visie hierover?

ik hoop ook dat de branche volende week zoiezo de harde garantie eist dat de volgende jaarwisseling weer ouderwets word met veel moois in de lucht......zo een traditie om zeep helpen en nooit meer terug zien....dat trek ik niet en vele medefreaks ook niet......

Vreselijk wakker worden zo, wat een enorme kater. Gisteren was echt een een git zwarte dag voor de hele vuurwerk branche en de vuurwerk liefhebbers. Wat hebben we allemaal in enorme spanning geleefd afgelopen weken. Helaas is het totaal de verkeerde kant opgevallen nu, maar ik hoop oprecht dat we de strijdlust van afgelopen tijd samen met de branche door kunnen zetten. En niet wachten tot November volgend jaar, maar direct 1 januari het gas erop. Aanpakken die linkse bende.

Wanneer je een slag verliest laat je niet je pootjes hangen! Je recht je rug, kijkt wat er beter kan, en probeert de strijd alsnog te winnen! Niet pas op 1 januari, NU. 14/11/2020.

Linkse bende aanpakken is altijd goed.

ik hoop ook dat de branche volende week zoiezo de harde garantie eist dat de volgende jaarwisseling weer ouderwets word met veel moois in de lucht......zo een traditie om zeep helpen en nooit meer terug zien....dat trek ik niet en vele medefreaks ook niet......

En dan verbieden door de burgemeesters, wij krijgen een nieuwe in april, zal wel een linkse rakker worden

Dat er overigens in het nieuws niet over Gommers en zijn vuurwerkuitspraken gesproken is, is omdat het ANP snel een artikel geplaatst heeft waar Gommers alleen over het vaccin praat. Daardoor ligt de focus volledig daar op. Artikelen van het ANP worden standaard gebruikt in de meeste kranten. Niemand durft zich te wagen aan zijn andere uitspraken.....

Heeft er ook mee te maken dat de meeste media hier hun handen denk ik niet aan duren te branden. Anders krijgen ze ook geen informatie meer gelekt vanuit het kabinet. Uiteindelijk zorgt het lekken van informatie voor nieuws en gevulde kranten.

Je valt, je staat op, je gaat door. Je valt, je staat op, je gaat door. Je valt, je staat op en overwint! BPN, Vuurwerkfederatie, Vuurwerkcheck, ga er volgas tegenin met deze argumenten die genoemd worden!

En dan verbieden door de burgemeesters, wij krijgen een nieuwe in april, zal wel een linkse rakker worden

ja dat gezeur hebbie ook ja.....gewoon een landelijk beleid voeren...allemaal wel of allemaal niet.....
maar of dat ook beter is ik betwijfel het....

We moeten hier zeker niet stoppen. Er zijn meerdere paden die bewandeld moeten worden.
Een daarvan is om aan het grote publiek duidelijk te maken dat de grote problemen niet bij het legale vuurwerk ligt en dit uit de negatieve sfeer te halen. Dit hebben we gisteren allemaal kunnen zien bij Beau.

Het gross van Nederland krijgt voorgeschoteld dat vuurwerk in het algemeen de grote boosdoener is door linkse partijen en media die alleen maar eenzijdige en bangmakende verhalen de wereld in helpen. Zij duwen de mainstream terug in hun eigen bubble om hun vooroordeel bevestigd te krijgen. Op zich is dit in het algemeen al een gevaarlijke zaak.

Wij als vuurwerkliefhebbers op dit forum kunnen wel proberen te laten zien hoe het werkelijk in elkaar steekt ook via de media en andere kanalen om dit kenbaar te maken aan Nederland. Laten we proberen die oogkleppen weg te nemen en mensen een breder gezichtsveld geven.

Wij zijn geen "tokkies", wij slopen de boel niet, wij belagen geen hulpverleners, wij ruimen ons straatje netjes op. Als mensen willen rellen en de boel slopen komt dat toch voort uit een bepaald ongenoegen en niet omdat ik een Astronaut in mijn hand heb!

Dit is iets wat wij wel kunnen blijven doen.
Dus ik zeg: "vooral zo doorgaan!"

Kan de branche niet iets regelen dat de aankomende 3-5 jaar er geen verbod kan komen? Dan weten zei, de verkopers en consument waar ze de aankomende jaren aan toe zijn. Dit zal vast bij een aantal in het verkeerde keelgat schieten maar we weten allemaal dat een vuurwerkverbod niet lang meer gaat duren...

Zo ik heb d'r net maar weer een grote lap tekst naar diverse kamerleden uitgedaan met de vraag welk smerig spelletje hier gespeeld word....daarin uiteraard de uitspraken van dr Gommers en de berichten van mensen werkzaam binnen de politie waarvan de verloven worden ingetrokken die hier totaal niet blij mee zijn!!

Kunnen we niet aan de openingspost een sticky post maken met de feiten en lopende acties? Dit topic explodeert zo snel en vliegt alle kanten op. Voor het overzicht wel handig.

Idee?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan