Katan Special Grande #400

Dus het kruitgewicht wordt niet ontkend, 25mm wordt bevestigd... Info van de site lijkt dus te kloppen; 4kg doosje.

En natuurlijk gaat het er uiteindelijk om of je hem mooi vindt en het geld wat je ervoor betaalt of hebt betaald waard vindt... Die open deur staat niet ter discussie.

Oei, dit lijkt mij toch niet helemaal de bedoeling. Technisch gezien staat er op de doos inderdaad <7000 bij het kruitgewicht maar als je dan bij 4000 en een beetje uit komt kan ik mij voorstellen dat dit niet is wat je had verwacht. Dan had er net zo goed < 25000 kunnen staan want dat is ook waar. Qua prijs vond ik hem al wel zodanig voordelig dat ik twijfelde of ze de originele specificaties van de box konden halen dus heb ik hem uiteindelijk toch net niet besteld hoewel ik de opbouw wel mooi vind.

Zo te zien komt hij wel in 1 doos? (4/4)

Bekijk bijlage 57158

Mooi altijd om te zien hoe in Nederland zo'n heisha ontstaat over veiligheid en dikke bunkers, terwijl daar alles gewoon opgestapeld onder een overkapping/buitenlucht in elkaar gezet wordt..

Maar ik ging ook uit van 2 delen aangezien daar mee geadverteerd werd. Dat gaf wel alle vertrouwen dat het een zware bak zou worden. 25 of 30mm maakt mij niet uit, als de shots maar flink gevuld zijn.

Mijn vertrouwen in Katan was na de specials van afgelopen jaar wel weer gestegen. Nu bereikt het toch wel weer een dieptepunt hoor.
Foto's waarop duidelijk 30mm cakes te zien zijn, een product afbeelding waar duidelijk het kruit gewicht op staat en 1,2" en een adviesprijs die past bij het kruit gewicht en die diameter.

Als je dan vervolgens met een 25mm bak op de proppen komt met 3kg kruit minder mag je een dikke bak stront over je heen verwachten. Ik hoop ook echt dat alle dealers de orders annuleren.

Mooi altijd om te zien hoe in Nederland zo'n heisha ontstaat over veiligheid en dikke bunkers, terwijl daar alles gewoon opgestapeld onder een overkapping/buitenlucht in elkaar gezet wordt..

Maar ik ging ook uit van 2 delen aangezien daar mee geadverteerd werd. Dat gaf wel alle vertrouwen dat het een zware bak zou worden. 25 of 30mm maakt mij niet uit, als de shots maar flink gevuld zijn.
Shots zullen idd mooi "gevuld" zijn met gemiddeld 10 gram per tube..

Was dit bij de andere specials ook niet het geval dat er op de foto's een kruitgewicht van 2000 op stond maar dit in werkelijkheid een stuk minder was?

Vind het wel een mooie rambak voor 200/250 maar meer zou ik er zelf niet voor betalen. Beetje overhyped is die wel :p En snap wel dat het een domper is dat als er wordt gezegd dat het een 25mm/30mm compound is en er alleen 25mm in zit. Maar zal het qua uitwerking echt veel uitmaken? Sommige 25mm compounds doen het net zo goed als de 30mm.

Dit is gewoon je reinste oplichting. Katan zegt al ontzettend lang bezig te zijn met deze bak. Maar nu doen ze net alsof gisteren opeens de datasheet is gemaakt. Schiet toch op man! Die Chinezen weten allang dat ze 25 mm tubes moesten gebruiken en dat er geen maximale vulling in kwam te zitten. Echt bullshit wat Katan nou loopt te verkondigen. Dit zijn weer die typische Katan trucjes die ik verafschuw en tonen waarom Katan zo'n slechte naam heeft. Mensen kopen in het begin van het jaar een 30 mm blok met ergens rond de 7 kilo kruit. En nu is het 25 mm en 4 kilo kruit. "Maar je vindt hem toch mooi?!?!" Nee Katan, zo werkt dat niet. Een Ferrari met een 1,8 liter motor is ook nog steeds mooi van buiten, maar dat is niet wat ik vooraf besteld heb!

Blij dat ik deze niet besteld heb. Ik hoop dat mensen hun order massaal annuleren.

Sorry hoor, maar wat een ballentoko.. Katan schaam je kapot, lachertje. Geen enkele euro gaat hier meer naartoe. Huidige bestellingen met Katan maar eens proberen om te gooien.

Tja, heb 230 betaald voor deze bak. En dat vind ik zo gezien vrij veel voor zo'n 4 kilo, zeker vergeleken wat ze bij andere importeurs aan bakken te koop hebben staan...

Wat een schandalige gang van zaken Katan!
Het filmpje viel al wat tegen en nu weten we waarom.
Deze box speciaal aangeschaft om het kruitgewicht + afwisseling 25 + 30mm.
En nu zit er gewoon 3kg minder kruit in??!! Bizar!!
Spijt dat ik deze box besteld heb!

Nou, wat moeten we hier nou weer mee. Laten we eerst even een statement vanuit Katan afwachten, allicht dat het verkeerd staat op hun site, of is er een andere logische verklaring voor deze verwarring.

Ik heb de box begin van het jaar voor 200 euro gekocht. Ik heb me kapot gelachen om alle drama in dit topic, in groepswhatsappen en in de chat, waar men ongeveer 8 maand lang de draak met me stak om de video die maar op zich liet wachten. Is de video eindelijk beschikbaar, komt dit gedoe met kaliber en gewicht er nog eens overheen. Het blijft ook maar gaan he :') Desondanks is alle gedoe en drama me die 200 euro al waard, het is toch ook eigenlijk één grote grap.

Ik vind de box op basis van de video sowieso mijn 200 euro waard. De diversiteit en schietrichtingen spreekt mij erg aan. Dan kan ik het vanuit de kant van Katan begrijpen dat je een box koopt omdat je hem mooi vindt. Gelukkig bleek voor mij de video ook een bevestiging van mijn aankoop. Echter, zonder video was de box al beschikbaar, op basis van (volledig, later teruggebracht tot gedeeltelijk) 30mm tubes en ongeveer 7 kilo kruit. Zo op basis van dit topic hebben tientallen mensen hem om deze statistieken gekocht. Dan is dat natuurlijk geen gepaste reactie.

Ik verwacht geen compensatie omtrent Katan, maar ik denk wel dat ze er van kunnen leren een box zo vroeg zonder video beschikbaar te stellen.
Het heeft mij in ieder geval geleerd niet meer op de gok zo'n box te kopen, omdat kan blijken dat er nog veel kan veranderen. En met mij zijn er denk ik meer die dit niet nogmaals zo doen.

Wil ik afsluiten met de vraag of iedereen die de Grande Special NIET gekocht heeft, zich voortaan iets terughoudender kan gedragen in dit topic. Niet dat je geen recht van spreken hebt, het is een open forum en iedereen mag zeggen wat die wil, maar ik denk dat sommigen toch wel iets te ver gaan. Het eisen van compensatie bij Katan, het volledig afbranden van een importeur omtrent wat onduidelijkheid, en het brengen van onduidelijkheid over levering/afkeur vind ik niet op zijn plaats, zeker niet als je de box zelf niet hebt besteld.

Jullie zien mijn video begin januari wel verschijnen! En wat die ook doet, ik denk dat ik er lachend naar sta te kijken deze oud en nieuw!

Ik blijf het voor €200-250 een gave bak vinden hoor. Communicatie daargelaten. €60-80 zijn de Special 100sh toch ook? Maal 3a4 qua kruit, zit je toch rond dezelfde prijs, en dan met multishape

Ik blijf het voor €200-250 een gave bak vinden hoor. Communicatie daargelaten. €60-80 zijn de Special 100sh toch ook? Maal 3a4 qua kruit, zit je toch rond dezelfde prijs, en dan met multishape

Je vergelijkt de adviesprijs van de 100sh special bakken met de freakprijs van de special 400. De 100sh bakjes zijn/waren namelijk zo'n €50,- per stuk dus dan kom je aanzienlijk goedkoper uit met 3 a 4 stuks. Maar de multishapes maken het dan weer wat duurder.

Al met al dus niet de super deal waar eerst mee geadverteerd werd, scheelt even 3KG ( ! ) kruit. Schandalig vind ik het. En wat Katan er op te zeggen heeft lezen we toch al een pagina terug? Echt weer zo typisch dit, ieder jaar wel weer wat. Ik hoef 'm niet gekocht te hebben om dit te zeggen, vind dat overigens nergens op slaan. Gewoon je mening geven.

Ben blij dat ik hem dan niet heb besteld. Ik zou het herroepingsrecht gebruiken, aangezien je een product gaat krijgen welke niet voldoet aan de originele verkoopinformatie.

Dit slaat nergens op Katan.

Donders dit topic leeft nog meer dan covid-19.
Smullen dit! Ik denk dat Koala een mooie samenvatting geeft

degene hem gekocht hebben zijn gewoon te snel geweest, we wisten allemaal dat de productie nog niet een begonnen was.....
katan had wel een idee wat het moest worden maar dat wil niet zeggen dat het zo word. (in mijn hoofd gebeuren er ook de wildste dingen, in het echt ben ik vrij saai :p)
laat dit een les zijn voor de toekomst en laten we wachten met producten hypen totdat we productie gezien hebben.

Back
Bovenaan