Katan Special Grande #400

degene hem gekocht hebben zijn gewoon te snel geweest, we wisten allemaal dat de productie nog niet een begonnen was.....
katan had wel een idee wat het moest worden maar dat wil niet zeggen dat het zo word. (in mijn hoofd gebeuren er ook de wildste dingen, in het echt ben ik vrij saai :p)
laat dit een les zijn voor de toekomst en laten we wachten met producten hypen totdat we productie gezien hebben.

Daar heb je deels gelijk in maar dat de kruitinhoud 3kilo minder dat is niet een kleine aanpassing!!

Het zou Katan sieren om met een compensatie te komen anders denk ik dat ze veel klanten gaan verliezen!

Nu vind ik sub €200 voor een 4 kg bak met shapes nog niet eens zo'n beroerde deal, maar ik kan mij goed voorstellen dat je je genaaid voelt als je uitgaat van 30mm en minstens 6 kg.

Wellicht dat je met een beroep op dwaling de koop kan vernietigen. Art. 6:228 BW

Je vergelijkt de adviesprijs van de 100sh special bakken met de freakprijs van de special 400. De 100sh bakjes zijn/waren namelijk zo'n €50,- per stuk dus dan kom je aanzienlijk goedkoper uit met 3 a 4 stuks. Maar de multishapes maken het dan weer wat duurder.

Al met al dus niet de super deal waar eerst mee geadverteerd werd, scheelt even 3KG ( ! ) kruit. Schandalig vind ik het. En wat Katan er op te zeggen heeft lezen we toch al een pagina terug? Echt weer zo typisch dit, ieder jaar wel weer wat. Ik hoef 'm niet gekocht te hebben om dit te zeggen, vind dat overigens nergens op slaan. Gewoon je mening geven.
Mwah, zie nu op eenzelfde site Specials voor 70-80 en deze special 400 voor 300

Elders gewone voor 60, de grote voor 225...

Kijk, de misleiding ben ik het helemaal mee eens hoor en het is elk jaar weer raak... Maar je kunt ook gaan oeverloos mierenneuken met cijfers..

Heb je 'm beateld en voel je je genaaid dan annuleer je 'm en vraag je je geld terug.
Vind je 'm tof voor 't geld dat je hebt betaald of hem kunt krijgen, dan koop en geniet je 'm lekker.

Kunnen we Katan en andere importeurs lekker verder om de oren slaan qua de eeuwige misleiding :D

Mwah, zie nu op eenzelfde site Specials voor 70-80 en deze special 400 voor 300

Elders gewone voor 60, de grote voor 225...

Kijk, de misleiding ben ik het helemaal mee eens hoor en het is elk jaar weer raak... Maar je kunt ook gaan oeverloos mierenneuken met cijfers..

Heb je 'm beateld en voel je je genaaid dan annuleer je 'm en vraag je je geld terug.
Vind je 'm tof voor 't geld dat je hebt betaald of hem kunt krijgen, dan koop en geniet je 'm lekker.

Kunnen we Katan en andere importeurs lekker verder om de oren slaan qua de eeuwige misleiding :D

Dit slaat eigenlijk de spijker op z’n kop.
Dat gezegd hebbende wordt het wel tijd voor een vernieuwing in de gehele vuurwerkbranche, namelijk eerlijke communicatie. Marketing is prima maar het liegen over, of overdrijven van, kruitgewicht moet stoppen. Dit geld niet alleen voor Katan maar voor de meeste importeurs.

Ik heb deze hype op vwcrew met grote verbazing gevolgd. Dat iedereen hier er vanuit ging dat het een soort van verameling van de katan specials begrijp ik nog, maar als er dan uiteindelijk een mega compound uitkomt met showtime ( Cafferata) kwaliteit, is de wereld te klein. Ikzelf mis wat kleurtjes in deze bak, maar voor de rest istie helemaal goed

Hoe denk je zo zeker te weten met de 2 filmpjes dat dit Showtime-kwaliteit is? Komt het uit dezelfde fabriek?

200-225 euro is niet verkeerd om te kopen alleen ik had er, net zoals andere en zeker gezien de info aan het begin, veel meer van verwacht. Vind persoonlijk de Evo Force One veel dikker. Zou zelf liever 2 compounds kopen met betere uitwerkingen, dan maar wat minder schoten.

Pure misleiding en oplichting dit, denk wel een tweede keer na voor ik ooit iets van Katan koop. Goede reclame hoor:no:. Zo en nu massaal iedereen annuleren.

De popcorn smaakt 2x zo goed nu.
Heerlijk al die reacties lezen.
Eerst allemaal veel commentaar op mijn meerdere posts die tussen de 22pagina's zaten en die verwijderd zijn.

Moet je nu is lezen
:D

Dit was ik me dus ook net aan het afvragen. Iedereen was heel sceptisch over de speciaals. Echter toen op 1 januari de straatfilms online kwamen was opeens iedereen lyrisch.

Nu zie ik hier het zelfde ontstaan, feitelijk is de kruitinhoud en het aantal shots zo goed als gelijk aan de "normale" specials. Dus ik zou de straatfilms eens afwachten.

Over de wijze van communiceren vanuit Katan...tja als ik een bedrijf had en zo communiceerde was ik allang failliet geweest. Daar is werk aan de winkel, maar gezien het verleden zijn ze hard leers.
Bij vuurwerktoppers is het nog 8 kg p:shocked:
https://vuurwerktoppers.nl/catalogus/product/wtf-one/

4050gr lijkt me wel heel weinig, kan bijna niet kloppen. 400sh 25mm zou rond de 5400gr moeten zitten. Dan heb je 4 bakken van +/- 1350gr, net als de Katan specials.

7kg kruit was ook met 30mm waaiers niet gelukt trouwens

Ik had deze box besteld met alle geloof dat het een mega dubbele compound ging worden bestaande uit 25/30mm tot 7kg kruit.

Helaas heb ik nog officiëele reactie gezien van Katan op dit forum welke de kruidhoeveelheid betreft, maar oké.

Nu vind ik de box kwa tempo alsnog wel een goede bak met shapes. Alleen ben ik benieuwd of deze daadwerkelijk een waw factor gaat geven i.v.m. kruidhoeveelheid. Ik heb in ieder geval wel geleerd om wat terughoudender te zijn met bestellen als er geen overige info beschikbaar is. We gaan het zien de 31e (als heel NJ niet gecanceld wordt iig).

Ps. Ik vind dat een aantal wel erg fel reageren. Ik zie het zelf gewoon als een levensles dat je niet alles moet geloven wat importeurs je vertellen... Helaas op de harde manier...

Het is je eigen keus om hem te kopen, als je al had besteld en je bent niet tevreden moet je maar contact opnemen met je winkel of Katan. Mocht je na deze filmpje afhaken ga je gang dan..... Ik wacht jaartje af. Ik zie de filmpjes wel verschijnen in januari.

Ik heb de box ergens in april al gekocht. Voel mij wel een beetje genaaid wat betreft die 30mm die er niet meer is. Verder vind ik hem wel goed overkomen op film. Misschien ga ik nog wat proberen te regelen met de winkel waar ik m kocht. Ga dat geld dan wel gewoon daar uitgeven maar dan aan iets anders.

Film nou een paar keer gekeken, blijf het einde raar vinden, voor mijn gevoel is er een opbouw, en ineens stopt het, een all at once cake had het wel af gemaakt denk ik.
En met 400 schoten, had ik ook wel wat rauwe huilers verwacht.

Vind ik mooi. Dit topic nog mooier dan het product zelf.
Katan is en blijft Katan, elk jaar weer.. Zeg het al jaren.

En zodra het misloopt hoor je geen geluiden meer vanuit Ulft.

Inderdaad zeg, maar 4kg kruit en 25mm https://www.onlinevuurwerkkopen.nl/...ducts_id=74&osCsid=ri05sg46ngpttkdj5pacv21vl4

terwijl op de doos op de afbeelding <7000gram en kaliber 1.2" staat. Wat is het nou dan, Katan?

R100%20-%20Grande%20Special%20400.png

(op die pagina onderaan "Er is geen video beschikbaar" :D haha )

En op Facebook maken ze reclame met 6061 gram kruit gewicht :confused: Screenshot_20201109_004111_com.facebook.katana.jpgwat is het nou?

Back
Bovenaan