Nou, wat moeten we hier nou weer mee. Laten we eerst even een statement vanuit Katan afwachten, allicht dat het verkeerd staat op hun site, of is er een andere logische verklaring voor deze verwarring.
Ik heb de box begin van het jaar voor 200 euro gekocht. Ik heb me kapot gelachen om alle drama in dit topic, in groepswhatsappen en in de chat, waar men ongeveer 8 maand lang de draak met me stak om de video die maar op zich liet wachten. Is de video eindelijk beschikbaar, komt dit gedoe met kaliber en gewicht er nog eens overheen. Het blijft ook maar gaan he :') Desondanks is alle gedoe en drama me die 200 euro al waard, het is toch ook eigenlijk één grote grap.
Ik vind de box op basis van de video sowieso mijn 200 euro waard. De diversiteit en schietrichtingen spreekt mij erg aan. Dan kan ik het vanuit de kant van Katan begrijpen dat je een box koopt omdat je hem mooi vindt. Gelukkig bleek voor mij de video ook een bevestiging van mijn aankoop. Echter, zonder video was de box al beschikbaar, op basis van (volledig, later teruggebracht tot gedeeltelijk) 30mm tubes en ongeveer 7 kilo kruit. Zo op basis van dit topic hebben tientallen mensen hem om deze statistieken gekocht. Dan is dat natuurlijk geen gepaste reactie.
Ik verwacht geen compensatie omtrent Katan, maar ik denk wel dat ze er van kunnen leren een box zo vroeg zonder video beschikbaar te stellen.
Het heeft mij in ieder geval geleerd niet meer op de gok zo'n box te kopen, omdat kan blijken dat er nog veel kan veranderen. En met mij zijn er denk ik meer die dit niet nogmaals zo doen.
Wil ik afsluiten met de vraag of iedereen die de Grande Special NIET gekocht heeft, zich voortaan iets terughoudender kan gedragen in dit topic. Niet dat je geen recht van spreken hebt, het is een open forum en iedereen mag zeggen wat die wil, maar ik denk dat sommigen toch wel iets te ver gaan. Het eisen van compensatie bij Katan, het volledig afbranden van een importeur omtrent wat onduidelijkheid, en het brengen van onduidelijkheid over levering/afkeur vind ik niet op zijn plaats, zeker niet als je de box zelf niet hebt besteld.
Jullie zien mijn video begin januari wel verschijnen! En wat die ook doet, ik denk dat ik er lachend naar sta te kijken deze oud en nieuw!