Kabinet beperkt verkoop en afsteken vuurwerk

er zijn belangrijkere zaken blijkbaar......en die paar zeikers nu weer balen. hahahaha. ach kunnen ze weer een vw overlast meldpunt openen. waar 94% van de meldingen......VOOR 31 december binnenkomt.

We zullen wel zien wie er de meesten spijt van gaat krijgen. Zij hebben schijt aan de mensen die vuurwerk leuk vinden. (zal voor mezelf spreken)ik heb vort schijt aan hun regels.

Ik snap alle emotie maar ik vind het ook belangrijk dat zolang niets definitief is, we dit ook blijven herhalen en dus niet bij de pakken neer gaan zitten!! Dit staat bijv. op de website Antwoord voor bedrijven, een website van de Rijksoverheid voor ondernemers:

"Let op: De ingangsdatum van deze (wets)wijziging is nog niet definitief. Inwerkingtreding is afhankelijk van goedkeuring door de Tweede en Eerste Kamer of afkondiging van de Algemene Maatregel van Bestuur (AMvB) of ministeriële regeling én publicatie in het Staatsblad of de Staatscourant."

antwoordvoorbedrijven_vuurwerkverkoop.JPG

Ik vraag me een aantal dingen af.

Hoe gaat de 2e kamer om met de volgende problemen die worden veroorzaakt als deze nieuwe regels worden aangenomen.
- verkooppunten met een kleine bunker staan de 1e verkoopdag al vol met bestellingen.
- de winkels krijgen zullen zich hierdoor minder aan de regels houden.
- daylight vuurwerk zal bijna niet meer verkocht worden.

- mensen gaan wel afsteken op eerdere dagen aangezien cat.1 vuurwerk hierdoor aantrekkelijker wordt.
- de buurlanden gaan profiteren van de nieuwe regels in nederland
- de afsteektijden worden verkort maar waarom, is er bekend van de 90000 klachten hoelaat deze plaatsvinden?
- als de jeugd niet mat afsteken tot 8 uur wat gaan ze dan doen? Juist onrust stoken en brandjes maken om de tijd te overbruggen.

Zelf heb ik al veel vuurwerk besteld voor het 10uur project wat ik savonds in het donker niet wil afsteken. Kan ik deze kosten declareren bij de overheid!!!

- 1. Inderdaad, hoe wil men de leveringen/bestellingen/logistiek goed laten verlopen? Je zou bijna zeggen dat de logistiek meer inzet moet gaan plegen om tijdig te kunnen bevoorraden. Goed voor de efficiëntie van logistieke bedrijven + goed voor de werkgelegenheid binnen die branche?
- 2. Minder aan de regels houden. Geen probleem als het toch niet gehandhaafd kan worden. En wanneer er wel flinke handhaving is, goed voor de werkgelegenheid?
- 3. Daylight producten zouden ingeleverd moeten kunnen worden bij de winkelier die het weer terugstuurt naar de importeur. Importeur mag dan een schadeclaim indienen bij de overheid, idem voor de detailhandel.
- 4. Speelt de jeugd toch 'creatief' op straat. Oké, geen geldverslindende hobby. Maar wel een stimulans om iets anders te ondernemen. En daarnaast worden ouders zo aangezet tot het in de gaten houden van hun kroost. In dat opzicht meer verantwoordelijkheid voor zowel de jongeren als hun ouders.
- 5. Contact zoeken met de winkel waar je je spullen aangeschaft hebt. Kijken of de winkelier iets voor je wil doen, aangezien die zelf eveneens te maken zou krijgen met derving van inkomsten. No easy money, maar wel een goede manier om samen te leren werken.

Met het geluid van een mat en enkele knallers hier achter me schrijf ik mijn bescheiden mening hier ook maar eens over.
Tis toch van de zotte.
Blind voor alles worden dit soort besluiten dor slechte media en niet onderbouwde meningen doorgevoerd.
Vuurwerk! schreeuwen de haters en iedereen volgt! roken!!schreeuwde ze en waar zijn we nu.
Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat iemand denkt dat dit gaat werken?
Van 18.00 tot 02.00 is te kort!alle kleinvuurwerkjes hebben dan toch geen nut meer.
Singleshots ,rotjes, pijltjes alles wat leuk is voor de kids is niet meer.
Dit is een ontmoedigend besluit als het erdoor komt. de charme van je heksenkringetje is verloren overdag, je 10 uurproject is verdwenen, er blijft enkel nog maar savonds stoken over. voor een fervent sierliefhebber als mijzelf geen probleem maar zo verneuk je toch de gehele sfeer van onze dag.
En dat stoken en slopen ga je toch niet tegen.
Iedere boerenl.l koopt op de hoek van de straat een cobra tegenwoordig.
Tis jammer en erg helaas maar ik zie het bergafwaarts gaan met onze geliefde hobby.
Enkel door een zootje mensen die er eigenlijk geen kaas van hebben gegeten.
Logistieke nachtmerrie wordt het voor verkooppunten en importuers en al snel zullen we zien dat de verkoop daalt.
Zie je wel zegt Bonte en de rest van de haters het heeft effect!
En voordat we de regels van europa aannemen in 2017 is dat al niet meer nodig...

Ik vindt het walglijk dat alles wat wij burgers nog leuk vinden wordt ontnomen door een stelletje niksnutten die betaald worden van mijn en jou belastingscenten.
BAH!

Goed punt, minder klein grut en meer siervuurwerk. Is dat echt het ergste dat je kan over komen?
Wat nou als je in de avond juist méér sfeer zal krijgen en overdags meer rust om 's avonds écht los te gaan?

Dit soort beslissingen moeten altijd nog door de 1e kamer goedgekeurt worden. Ik blijf hoop houden.

Idd. Gewoon kijken wat er gaat gebeuren.

Waar ik vooral erg blij mee ben is dat er zonder gedegen onderzoek word bedacht dat de meerderheid mag gaan lijden onder de meningen van de minderheid. dat is tenslotte waar het om draait in een democratie!

nee hieruit blijkt maar weer mooi dat we eigenlijk in een als democratie verpakte dictatuur leven!
we hebben het gezien met de zorg, met de pensioenen, de belastingen, het roken in cafés en de ziekte kosten verzekeringen. het maakt niet uit wat "wij" (lees: het gewone volk. AKA de meerderheid) ergens van vinden. want als de heertjes in Den Haag ergens iets van vinden, krijgen we het gewoon netjes door onze strot geduwd! en dan kunnen we nog moord en brand schreeuwen, daar hebben ze mooi schijt aan. ze doen toch wel wat hun het beste uitkomt.

ga maar na: wanneer heb je voor het laatst een referendum gehad? ik kan het me niet heugen! en dat terwijl onze "democratische politiek" die optie zeker mogelijk maakt. als ze het echt eerlijk zouden doen houden ze over de wijziging van de vuurwerkregels een groots aangekondigd referendum! maarja ze zijn niet gek, want doen ze dat, dan blijft alles bij het oude.

onze mening boeit hen niet. op die paar weken 1x in de 4 jaar na, dan zijn we maar wat belangrijk voor ze! en voor de rest van de tijd zijn we het witte rolletje op het toilet waar ze hun reet mee afvegen.

Mee eens. Democratie kan in Nederland niet bestaan, omdat je in een constitutionele monarchie leeft. Er zal dus altijd een heerser zijn, tenzij je de staatsvorm verandert. Daarnaast zijn er zat mensen die onzin uitkramen. Zou jij als politicus luisteren naar mensen die bullshit praten?

Ik snap alle emotie maar ik vind het ook belangrijk dat zolang niets definitief is, we dit ook blijven herhalen en dus niet bij de pakken neer gaan zitten!! Dit staat bijv. op de website Antwoord voor bedrijven, een website van de Rijksoverheid voor ondernemers:

"Let op: De ingangsdatum van deze (wets)wijziging is nog niet definitief. Inwerkingtreding is afhankelijk van goedkeuring door de Tweede en Eerste Kamer of afkondiging van de Algemene Maatregel van Bestuur (AMvB) of ministeriële regeling én publicatie in het Staatsblad of de Staatscourant."

Bekijk bijlage 18941

Wat wil jij als ondernemer gaan doen als blijkt dat de nieuwe wetgeving voor jou ongunstig uitpakt?

Wat wil jij als ondernemer gaan doen als blijkt dat de nieuwe wetgeving voor jou ongunstig uitpakt?

Hoe je het ook wendt of keert, alles wijst erop dat als er wat verandert het hoe dan ook ongunstig uit gaat pakken voor ons als ondernemer.

Wij hebben de afgelopen jaren hard aan de weg getimmerd en enorm geïnvesteerd om de komende jaren vooruit te kunnen met onze vuurwerkwinkel. Daar hoort uiteraard een business-/ondernemingsplan bij dat gebaseerd is op prognoses waarbij we 3 dagen mogen uitleveren en er 16 uur lang op de 31e vuurwerk afgestoken mag worden. Als er aan die parameters getrokken en/of mee geschoven gaat worden, heeft dat direct gevolgen voor de resultaten, de uitvoer/realisatie en dus ook voor de onderneming.

Ondernemen is natuurlijk ook risico's durven nemen. Wij zijn immers niet alleen een vuurwerkwinkel maar hebben ook een sportwinkel en een schoenmodezaak. Ons familiebedrijf bestaat al ruim 100 jaar. In de retail zijn in die ruim 100 jaar al heel vaak en soms jarenlang klappen gevallen en wij zijn dus wel wat gewend. Bij ondernemen hoort ook het maken van risico-analyses. Een beperking op één of andere manier maakt daar onderdeel vanuit en wij zijn hier dus op voorbereid. We hebben daarbij rekening gehouden met diverse scenario's omdat we tot op dit moment nog steeds niet definitief weten of en wat er precies gaat veranderen.

Dus mochten de aanpassingen doorgang vinden dan zijn wij daar hoe dan ook klaar voor en zullen we daar meer over vertellen als het moment daar is. Tot die tijd verandert er in feite nog niets!

mooi om te lezen hoe nuchter jij hierin staat. petje af!
maar hoewel jullie goed voorbereid zijn op eventuele (flinke) tegenvallers, zijn er denk ik ook een hoop ondernemers die het water alleen maar verder aan de lippen gaat staan.
en nu ben ik zelf helemaal geen ondernemer, maar toch hou ik voor hen mijn hart vast!
want hoewel het voor jullie vast en zeker aanpoten is in die laatste dagen van het jaar, ben ik nog nooit bij een vuurwerkhandelaar gekomen waar een ongezellige sfeer hing. (dat is in andere branches nog wel eens anders geweest!) en zulke mensen gun ik het al helemaal niet om (nog verder) in de problemen te komen!

en als het komt, ge;ld het dan voor heel Nederland?

Het is er inderdaad nog niet door!! Niet alleen moeten de Tweede en de Eerste Kamer nog akkoord gaan, als ik het goed heb begrepen moet zelfs Brussel nog toetsen of het niet bijt met de Europese wet- en regelgeving. Als het er komt dan geldt het inderdaad voor heel NL!!

Altijd het zelfde liedje! Er steekt maar een klein procent NL'ers vuurwerk af. Laat dat "kleine" groepje dan lekker knallen. Nu hebben ze het nog erger gemaakt. Mensen die eerst niet in BE kochten doen het miss nu wel. Dan kunnen we als nog zwaarder vuurwerk afsteken. Ze hebben echt niet door dat het overlast van het illegale vuurwerk komt. let op mijn woorden waarschijnlijk horen we nogsteeds even veel knallen.

Back
Bovenaan