Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Ik vraag me een aantal dingen af.
Hoe gaat de 2e kamer om met de volgende problemen die worden veroorzaakt als deze nieuwe regels worden aangenomen.
- verkooppunten met een kleine bunker staan de 1e verkoopdag al vol met bestellingen.
- de winkels krijgen zullen zich hierdoor minder aan de regels houden.
- daylight vuurwerk zal bijna niet meer verkocht worden.
- mensen gaan wel afsteken op eerdere dagen aangezien cat.1 vuurwerk hierdoor aantrekkelijker wordt.
- de buurlanden gaan profiteren van de nieuwe regels in nederland
- de afsteektijden worden verkort maar waarom, is er bekend van de 90000 klachten hoelaat deze plaatsvinden?
- als de jeugd niet mat afsteken tot 8 uur wat gaan ze dan doen? Juist onrust stoken en brandjes maken om de tijd te overbruggen.
Zelf heb ik al veel vuurwerk besteld voor het 10uur project wat ik savonds in het donker niet wil afsteken. Kan ik deze kosten declareren bij de overheid!!!
Met het geluid van een mat en enkele knallers hier achter me schrijf ik mijn bescheiden mening hier ook maar eens over.
Tis toch van de zotte.
Blind voor alles worden dit soort besluiten dor slechte media en niet onderbouwde meningen doorgevoerd.
Vuurwerk! schreeuwen de haters en iedereen volgt! roken!!schreeuwde ze en waar zijn we nu.
Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat iemand denkt dat dit gaat werken?
Van 18.00 tot 02.00 is te kort!alle kleinvuurwerkjes hebben dan toch geen nut meer.
Singleshots ,rotjes, pijltjes alles wat leuk is voor de kids is niet meer.
Dit is een ontmoedigend besluit als het erdoor komt. de charme van je heksenkringetje is verloren overdag, je 10 uurproject is verdwenen, er blijft enkel nog maar savonds stoken over. voor een fervent sierliefhebber als mijzelf geen probleem maar zo verneuk je toch de gehele sfeer van onze dag.
En dat stoken en slopen ga je toch niet tegen.
Iedere boerenl.l koopt op de hoek van de straat een cobra tegenwoordig.
Tis jammer en erg helaas maar ik zie het bergafwaarts gaan met onze geliefde hobby.
Enkel door een zootje mensen die er eigenlijk geen kaas van hebben gegeten.
Logistieke nachtmerrie wordt het voor verkooppunten en importuers en al snel zullen we zien dat de verkoop daalt.
Zie je wel zegt Bonte en de rest van de haters het heeft effect!
En voordat we de regels van europa aannemen in 2017 is dat al niet meer nodig...
Ik vindt het walglijk dat alles wat wij burgers nog leuk vinden wordt ontnomen door een stelletje niksnutten die betaald worden van mijn en jou belastingscenten.
BAH!
Dit soort beslissingen moeten altijd nog door de 1e kamer goedgekeurt worden. Ik blijf hoop houden.
Waar ik vooral erg blij mee ben is dat er zonder gedegen onderzoek word bedacht dat de meerderheid mag gaan lijden onder de meningen van de minderheid. dat is tenslotte waar het om draait in een democratie!
nee hieruit blijkt maar weer mooi dat we eigenlijk in een als democratie verpakte dictatuur leven!
we hebben het gezien met de zorg, met de pensioenen, de belastingen, het roken in cafés en de ziekte kosten verzekeringen. het maakt niet uit wat "wij" (lees: het gewone volk. AKA de meerderheid) ergens van vinden. want als de heertjes in Den Haag ergens iets van vinden, krijgen we het gewoon netjes door onze strot geduwd! en dan kunnen we nog moord en brand schreeuwen, daar hebben ze mooi schijt aan. ze doen toch wel wat hun het beste uitkomt.
ga maar na: wanneer heb je voor het laatst een referendum gehad? ik kan het me niet heugen! en dat terwijl onze "democratische politiek" die optie zeker mogelijk maakt. als ze het echt eerlijk zouden doen houden ze over de wijziging van de vuurwerkregels een groots aangekondigd referendum! maarja ze zijn niet gek, want doen ze dat, dan blijft alles bij het oude.
onze mening boeit hen niet. op die paar weken 1x in de 4 jaar na, dan zijn we maar wat belangrijk voor ze! en voor de rest van de tijd zijn we het witte rolletje op het toilet waar ze hun reet mee afvegen.
Ik snap alle emotie maar ik vind het ook belangrijk dat zolang niets definitief is, we dit ook blijven herhalen en dus niet bij de pakken neer gaan zitten!! Dit staat bijv. op de website Antwoord voor bedrijven, een website van de Rijksoverheid voor ondernemers:
"Let op: De ingangsdatum van deze (wets)wijziging is nog niet definitief. Inwerkingtreding is afhankelijk van goedkeuring door de Tweede en Eerste Kamer of afkondiging van de Algemene Maatregel van Bestuur (AMvB) of ministeriële regeling én publicatie in het Staatsblad of de Staatscourant."
Bekijk bijlage 18941
Wat wil jij als ondernemer gaan doen als blijkt dat de nieuwe wetgeving voor jou ongunstig uitpakt?
Nog niet 100%, naar mijn weten.
en als het komt, ge;ld het dan voor heel Nederland?
en als het komt, ge;ld het dan voor heel Nederland?
waneer wordt het dan besproken in de 1ste of 2de kamer ?Voor zover ik heb begrepen is het een voorstel/besluit, maar dit is nog niet goed gekeurd door bijv 2de / 1ste kamer etc.
Nee, alleen voor Eindhoven!![]()
waneer wordt het dan besproken in de 1ste of 2de kamer ?