Kabinet beperkt verkoop en afsteken vuurwerk

En als we dat lekker met zijn alle gaan doen hebben we het jaar erop misschien helemaal geen vuurwerk meer....
Hoe erg ik het ook vind, ik heb dan nog liever aangepaste regels zoals me nu wil besluiten, DAN EEN VERBOD !

Maar uit eindelijk zullen we eerst en moeten afwachten wat ee besloten gaat worden, want voor zover ik weet is dit een voorstel en zal men hier over gaan besluiten/stemmen in het debat de 27ste.

Eigenlijk zouden allen vuurwerk liefhebbers de dag nadat de tweede kamer een uitspraak heeft gedaan over deze kwestie, een zooi vuurwerk moeten afsteken zodat ze misschien in de eerste kamer wakker worden en dat ze kunnen zien dat het niet aan het legaal spul ligt,dat het verkorten van verkoop niet helpt.
Gewoon om 22:00 over heel Nederland alsof het 31 dec om 0:00 is.
En hoe harder hoe beter,hoef je niet voor bij elkaar te komen in Den haag en hoort iedereen het,telefoon rood gloeiend bij politie.
Ik zie het wel zitten om een keer gas terug te geven.

Dit hebben we al zien aankomen.
En het zal een tegengestelde werking hebben.
Het werkt de illegale verkoop in de hand. Er zal nog steeds van November af geknald gaan worden, waarschijnlijk nog steeds die hele harde klappen. En het gaat ook het vandalisme niet tegenhouden, HELAAS!

De legale verkoop wordt benadeeld.
En de afsteektijden zorgt ervoor dat er meer mensen tegelijk op straat zijn en allemaal die 65 miljoen in een paar uur af gaan steken. Wat meer gewonden zal veroorzaken.
Wat een totaal verbod tot gevolg zal hebben.
Past in de tijd met alle andere verboden als bijv het aan banden leggen van roken.
Alcohol zal ook nog wel eens verboden gaan worden.

Ik zeg lekker met z'n allen niks meer kopen en oud en nieuw in Polen vieren.
Wel zal dan ergens de belasting omhoog gaan om het verlies aan inkomsten te compenseren.

Eigenlijk zouden allen vuurwerk liefhebbers de dag nadat de tweede kamer een uitspraak heeft gedaan over deze kwestie, een zooi vuurwerk moeten afsteken zodat ze misschien in de eerste kamer wakker worden en dat ze kunnen zien dat het niet aan het legaal spul ligt,dat het verkorten van verkoop niet helpt.
Gewoon om 22:00 over heel Nederland alsof het 31 dec om 0:00 is.
En hoe harder hoe beter,hoef je niet voor bij elkaar te komen in Den haag en hoort iedereen het,telefoon rood gloeiend bij politie.
Ik zie het wel zitten om een keer gas terug te geven.

Doe het dan wel bij een paar van politieke figuren voor de deur.:p

Schandalig besluit, maar het zat eraan te komen. En iedereen die hier aangeeft "29 dec lekker naar duitsland en niet alleen legaal vuurwerk" en "scheit hebben aan de nieuwe regels" meld je af van dit forum want volgens mij begrijpen die het niet helemaal. Als dit ook niet werkt, komt er een TOTAAL verbod op vuurwerk. Als ze de straffen ook omhoog gooien daarna, zal het helemaal stil worden in NL. Juist dan is de pakkans ook veel groter.

Er is maar één partij die tegengas zou KUNNEN geven en dat is de vuurwerkbranche zelf, en die heeft afgewacht wat het standpunt van de overheid is. Nu dat dadelijk bekend word zal er heus wel wat komen. Hoe meer tegengas de gangsters geven die de boel vernielen, des te harder de overheid op gaat treden m.b.t. het beperken van de vrijheid, daar is NL namelijk sterk in.

De overheid geeft in mijn ogen een laatste kans aan de goed bedoelde afstekers! Vern*uk het niet nog meer, dan is het echt helemaal over! Hoe dan ook, de overheid wint het van de burgers, altijd, keer op keer.

Ivo Opstelten uitnodigen in de winkel de 29e, kan die zien dat het voor een groot aantal winkels vrij lastig word om alles in 2 dagen te verkopen. Overvolle winkels, en wat als dan de pleuris uitbreekt? Lijkt me ook niet echt ten goede komen van de 'veiligheid'

Beste mensen, houd de facebook pagina van Welvuurwerk even in de gaten want er komt binnenkort een nieuwe petitie op welvuurwerk.nl. Laten we allemaal deze petitie (deze komt zeer binnenkort online) ondertekenen, delen, liken enzovoort, samen tegen een verbod!

Mijn complimenten overigens aan de vuurwerkbranch die er al die jaren alles aan heeft gedaan om dit te voorkomen! Klasse hoor!

Het is nog niet officieel maar ik denk dat het wel doorgaat. anders zouden de kranten het nog niet vermelden lijkt mij.

Doodzonde dat onze hobby steeds verder beperkt wordt..

Het is nog niet officieel maar ik denk dat het wel doorgaat. anders zouden de kranten het nog niet vermelden lijkt mij.

Doodzonde dat onze hobby steeds verder beperkt wordt..

Hoezo zou het wel doorgaan? Er moet nog altijd een meerderheid in de Tweede Kamer voorstemmen dus dat zijn 76 personen.. Ik moet het nog maar eens zien. En gebeurt het wel, hoe lang gaat het dan duren voordat deze wet door is? Gaan we het dit jaar dan al krijgen of pas in 2015? Het blijft gissen maar we moeten gewoon even afwachten tot 27 mei.

Schandalig besluit, maar het zat eraan te komen. En iedereen die hier aangeeft "29 dec lekker naar duitsland en niet alleen legaal vuurwerk" en "scheit hebben aan de nieuwe regels" meld je af van dit forum want volgens mij begrijpen die het niet helemaal. Als dit ook niet werkt, komt er een TOTAAL verbod op vuurwerk. Als ze de straffen ook omhoog gooien daarna, zal het helemaal stil worden in NL. Juist dan is de pakkans ook veel groter.

Pakkans? we leven in Nederland hea.:p

Hoezo zou het wel doorgaan? Er moet nog altijd een meerderheid in de Tweede Kamer voorstemmen dus dat zijn 76 personen.. Ik moet het nog maar eens zien. En gebeurt het wel, hoe lang gaat het dan duren voordat deze wet door is? Gaan we het dit jaar dan al krijgen of pas in 2015? Het blijft gissen maar we moeten gewoon even afwachten tot 27 mei.

Ga er maar van uit dat dit wel door gaat aangezien de minister dit al voorstelt, heel veel stemmen daar dan altijd mee in. En nee het vuurwerkbesluit moet worden aangepast dus voor dit jaar lijkt me de kans heeeeel klein dat het al door komt.

1 van de skyline foto`s alvast 2014 - 2015 :mad:

1554507_660208314055413_6675182230734864179_n.jpg

Vooral doen en dan hebben we volgend jaar of het jaar daarop door dwazen zoals jij straks nog een verkoopdag of misschien nog wel erger minder dan dat er nu op de "planning" staat.

jahoor je gelooft jezelf? De vuurwerkhandel in nederland stelt niets voor. Ze hadden allang manifesten kunnen houden. Gefaalt zijn ze als dit waar blijkt te zijn

Er is maar één partij die tegengas zou KUNNEN geven en dat is de vuurwerkbranche zelf, en die heeft afgewacht wat het standpunt van de overheid is. Nu dat dadelijk bekend word zal er heus wel wat komen. Hoe meer tegengas de gangsters geven die de boel vernielen, des te harder de overheid op gaat treden m.b.t. het beperken van de vrijheid, daar is NL namelijk sterk in.

De overheid geeft in mijn ogen een laatste kans aan de goed bedoelde afstekers! Vern*uk het niet nog meer, dan is het echt helemaal over! Hoe dan ook, de overheid wint het van de burgers, altijd, keer op keer.

Ivo Opstelten uitnodigen in de winkel de 29e, kan die zien dat het voor een groot aantal winkels vrij lastig word om alles in 2 dagen te verkopen. Overvolle winkels, en wat als dan de pleuris uitbreekt? Lijkt me ook niet echt ten goede komen van de 'veiligheid'

Nou ik weet niet waarom iemand zich zou moeten afmelden als hij het niet eens is met deze krome nieuwe regels,moeten we alles dan maar slikken,dacht dat we dat al genoeg deden.
En volgens wat jij nu beweerd is dit het einden van het vuurwerk dus leg je er maar bij neer,want het veranderd niet,ook dit jaar komt er heel veel overlast (misschien nog wel meer) want het probleem word niet aangepakt.

En dan de stelling je kunt het niet winnen van de overheid,dat is dus een dictatuur land en als we allemaal zo denken als jij het hier nou neer zet,komen we inderdaad niet verder en word ons alles afgenomen en is het ja en amen. Nou ik hang me nog liever op dan dat.

Achter de deuren hard bezig geweest ;-)

Maar niet is toch nog zeker?

De vuurwerkbranche vereniging Nederland is zeker druk bezig geweest achter de schermen en nog steeds. Het eerste plan waar de burgemeesters mee kwamen is het afsteken pas vanaf 20:00 uur. Dit heb de branche vereniging kunnen tegen gaan zodat het in ieder geval teruggedraaid is tot 18:00 uur.

En dit zijn de plannen tot zover, nu is het aan de vuurwerkliefhebbers en de branche om er tegen in te gaan.

'Beperking vuurwerkverkoop slecht idee'

'Beperking vuurwerkverkoop slecht idee'

LICHTENVOORDE - De kern van de problemen rond vuurwerk ligt bij de verkoop van illegaal vuurwerk. Het beperken van de legale vuurwerkverkoop is daarom een slecht idee. De beperking van de vuurwerkverkoop is een slecht idee. Dat vindt de directeur van Lesli Vuurwerk uit Lichtenvoorde, Leo Groeneveld. Groeneveld is ook voorzitter van de belangenvereniging van vuurwerkverkopers.

Minister Opstelten van Justitie en staatssecretaris Mansveld van Infrastructuur en Milieu hebben de Tweede Kamer voorgesteld om het afsteken van vuurwerk te beperken tot 31 december van 18.00 uur tot 02.00 uur (dat was vanaf 10.00 uur). De bewindslieden willen verder de verkoop beperken tot 30 en 31 december (dat was vanaf 29 december).

Vooral dat laatste zorgt volgens de vertegenwoordigers van de vuurwerkbranche voor problemen. Volgens Groeneveld zal het leiden tot 'lange wachtrijen in de winkel met de nodige irritaties van dien en te veel mensen tegelijk in de winkel'. Bovendien kan het er volgens Groeneveld juist toe leiden dat mensen (met name in het grensgebied) hun vuurwerk eerder over de grens zullen halen. 'En het zal de drang om dan maar illegaal vuurwerk te kopen alleen maar versterken.'

De belangenvereniging van vuurwerkverkopers stuurt een brief naar de Tweede Kamer met de oplossing die volgens haar de juiste is. Wat die oplossing is, wil Groeneveld nog niet zeggen.

Bron

Wat even we toch in een waardeloos land! Maarja, ik bespaar mezelf wel een hele preek, ik ga de hele dag non-stop illegaal vuurwerk stoken.

Het is mij wel goed.......

Back
Bovenaan