Kabinet beperkt verkoop en afsteken vuurwerk

Deze mail gestuurd, zou twee werkdagen duren:

Geachte heer, mevrouw,

Onlangs werd er op 23-05-2014 op de website van de Rijksoverheid gemeld dat het kabinet de vuurwerk afsteektijden en verkoopdagen inkort. En dat er een vergunningenstelsel zal worden ingevoerd vanaf 2017.

Op diverse andere media wordt dit overgenomen en het komt over alsof het al is ingevoerd terwijl er nog niks in besloten in de Kamer? Er is nog geen debat geweest, deze zou de 27ste mei plaatsvinden. Pas bereikte ons het bericht dat deze is uitgesteld.

Kunt u ons meer informatie geven omtrent hetgeen wat er nu is besloten? Winkeliers en importeurs hebben ook nog niks vernomen, en zitten in onzekerheid.

Ik hoop, wij hopen van u te horen.
Met vriendelijke groet,
***********************.

Vandaag reactie gekregen:

Geachte heer of mevrouw,

Uw kenmerk is **********

Wij beschikken niet over voldoende informatie om uw vraag te kunnen beantwoorden.

Het antwoord op uw vraag kan het beste gegeven worden door een medewerker van het ministerie van Infrastructuur en Milieu die uitgebreid op de hoogte is van de regels en richtlijnen. Uw vraag hebben wij daarom voor verdere beantwoording doorgestuurd naar dit ministerie.

Met vriendelijke groet,

Informatie Rijksoverheid

Als ik weer reactie krijg laat ik het jullie horen!

Dat is alleen maar goed.
Want dat kan betekenen dat het nog wel een poosje kan duren.
Desalniettemin zullen we wel aan het werk moeten voor behoud van onze traditie!

gr

Ik voorspel dat het iig dit jaar nog niet rond is. Ik denk per 2015 of misschien nog wel later.
Dit gaat veel tijd kosten namelijk. :)

Laten we het hopen! dan kunnen we dit jaar iig nog zoals altijd het nieuwe jaar in gaan :bye:

Zou te gek zijn maar ik houd nog een slag om de arm. Je weet niet wat ze nog in petto hebben. Licht positief gestemd.:bye:

als ze snel willen, kunnen ze snel realiseren hoor. het is maar net wat ze denken dat hun beter uitkomt. kan iemand zich nog herinneren dat een gerechtshof had geoordeeld dat ID kaarten de burger niks mochten kosten omdat deze letterlijk eigendom van de staat zijn? hadden ze ook heel snel weer recht gezet. just saying..

Aanvaard wat je niet veranderen kan, maar verander dat wat je niet aanvaarden kan

En zonder vuurwerk kan ik niet aanvaren.

Laatst bewerkt:
Vandaag antwoord gekregen!

Geachte heer **********************,

Uw e-mail is door Informatie Rijksoverheid ter beantwoording doorgestuurd naar het ministerie van Infrastructuur en Milieu. Hierbij geef ik u een reactie op uw e-mail.

In uw mail vraagt u wat besloten is rond het Vuurwerkbesluit alsmede over het vergunningstelsel.

De Ministerraad heeft afgelopen vrijdag in een brief richting Tweede Kamer haar plannen weergegeven om de overlast van vuurwerk rond de jaarwisseling terug te dringen. Daarin zijn ondermeer plannen opgenomen om het Vuurwerkbesluit aan te passen rond de afsteektijden en verkoopdagen van vuurwerk. In de brief is tevens het plan opgenomen voor een vergunningstelsel voor de import van vuurwerk.

De plannen moeten echter eerst nog besproken worden met de Tweede Kamer waarna eventueel de wet nog aangepast moet worden.

Gezien het belang zullen betrokken instanties tijdig worden geïnformeerd over het verloop van de aanpassingen.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Indien u op deze mail wilt reageren, dan kan dat niet via een reply, maar alleen via www.rijksoverheid.nl/contact/contactformulier. Wilt u dan eerdere correspondentie meezenden?

Met vriendelijke groet,

Directie Veiligheid en Risico’s.

we wordem steeds weer met al die regels geconfonteerd die nergens opslaan.komt allemaal door die azijnzeikers hier in nederland die nergens tegen kunnen was ook toen met zwarte piet. als ze niet tegen vuurwerk kunnen ga dan op die dag lekker naar een vuurwerk vrij land of oordoppen in je oren het is eenmaal een traditie.

sorry maar ik vind dit echt zo. jullie mogen er niet eens mee zijn maar dat maakt niet uit iedereen heeft zijn eigen mening ;)

we wordem steeds weer met al die regels geconfonteerd die nergens opslaan.komt allemaal door die azijnzeikers hier in nederland die nergens tegen kunnen was ook toen met zwarte piet. als ze niet tegen vuurwerk kunnen ga dan op die dag lekker naar een vuurwerk vrij land of oordoppen in je oren het is eenmaal een traditie.

sorry maar ik vind dit echt zo. jullie mogen er niet eens mee zijn maar dat maakt niet uit iedereen heeft zijn eigen mening ;)

Kijk, wij zijn elke dag met vuurwerk bezig en wij zien en weten wat er verschillend is aan cat.1, cat.2, cat.3 en cat 4 vuurwerk. Maar 99% van de Nederlanders weet dat niet. De knallen die je hoort zijn ook gewoon niet normaal meer. Moet je het dan de mensen kwalijk nemen dat ze hier over klagen? Of moeten we het de mensen kwalijk nemen die gewoon overal schijt aan hebben?

Ik weet zeker dat het "gezeik" 80% minder zou zijn als we die maffe knallen niet zouden horen.

Kijk, wij zijn elke dag met vuurwerk bezig en wij zien en weten wat er verschillend is aan cat.1, cat.2, cat.3 en cat 4 vuurwerk. Maar 99% van de Nederlanders weet dat niet. De knallen die je hoort zijn ook gewoon niet normaal meer. Moet je het dan de mensen kwalijk nemen dat ze hier over klagen? Of moeten we het de mensen kwalijk nemen die gewoon overal schijt aan hebben?

Ik weet zeker dat het "gezeik" 80% minder zou zijn als we die maffe knallen niet zouden horen.

Dat is 1! Daarnaast moet het vernielen van eigendom van anderen hard aangepakt worden. Die HALT-straffen stellen tegenwoordig niks meer voor, en schrikt niet meer af. Lik op stuk, terugbetalen en boeten voor wat je gedaan hebt, in de vorm van een proces-verbaal of flinke taakstraf!

Bam... en dood is de discussie.
Dat is een van de valkuilen van het postmodernisme. Iedereen heeft zijn eigen mening en eigen waarheid en echt goed luisteren naar objectieve bezwaren en redenen zit er niet echt meer in. Ik vind dat jammer want op het moment dat je zegt: het is mijn mening en maakt niet uit wat anderen zeggen, verklaar je je eigen uitspraak als overheersend over alles en kun je dus eigenlijk ook niets meer doen aan je mening. Dat is jammer, want rekening houden met anderen siert de mens denk ik. En soms heb je inderdaad mensen die altijd zeuren. Daar word je moe van inderdaad.
Maar om zo kort door de bocht te redeneren en de discussie zo neer slaan vind ik jammer. Als iedereen een beetje rekening houdt met elkaar komen we een heel eind verder denk ik.

Groeten

Back
Bovenaan